ok, google geeft mij geen antwoord, search hier ook niet dus dan maar topic openen. Zodoende:
Ik heb hier al een tijdje een mobo liggen, de Intel TC430X
Volgens Intel ken het mobo 233Mhz aan, en volgens de AA nummers kan deze 233Mhz MMX processoren aan. Ik heb er een 200Mhz MMX inzitten nu.
Wat is nou het probleem
Ik mis wat pinnetjes om dat jumper blok en laat het nou ook zo zijn dat ik pin D: 4 mis.
Ken ik niet gewoon een draadje er in solderen? dus een draadje in het kleine gaatje in het plastic bij D: 4 wurmen en aan de onderkant van het mobo ff het tin heetmaken dat ie conctact maakt? Het zou toch moeten kunnen denk ik, aangezien ik binnen de 233Mhz range mobo's val.
Of ken ik niet beter aan de onderkant een ijzerdraadje van pin D: 4 naar 5 solderen?
edit
oja, er staat ook wel op de site
Ook zit er een stikkertje op dat zegt: 233Mhz=1.5X,66Mhz
geen idee wat dat nou is
Ik heb hier al een tijdje een mobo liggen, de Intel TC430X
Volgens Intel ken het mobo 233Mhz aan, en volgens de AA nummers kan deze 233Mhz MMX processoren aan. Ik heb er een 200Mhz MMX inzitten nu.
Ik heb hier op het mobo het AA nummer 677270-604 staan . En dus volgens de tabel moet ik dus pinnen C: 1-2 en 5-6 verbinden en D: 1-2 en 4-5 om 233 Mhz te krijgen.Volgens de tabel op Intel.com
code:
1 2 233 (Note 3) 66Mhz FSB, C: 1-2 and 5-6, D: 1-2 and 4-5 PCI 33Mhz, Clock ratio 7/2, ISA 8.33Mhz
Note 3:
The 233 MHz Pentium processor with MMX technology is supported only on Intel TC430HX Motherboard with AA numbers 677269-602 and -603 and those beginning with 677270-60x. The AA number can be found on a label on the component side of the motherboard.
Wat is nou het probleem
Ik mis wat pinnetjes om dat jumper blok en laat het nou ook zo zijn dat ik pin D: 4 mis.
Ken ik niet gewoon een draadje er in solderen? dus een draadje in het kleine gaatje in het plastic bij D: 4 wurmen en aan de onderkant van het mobo ff het tin heetmaken dat ie conctact maakt? Het zou toch moeten kunnen denk ik, aangezien ik binnen de 233Mhz range mobo's val.
Of ken ik niet beter aan de onderkant een ijzerdraadje van pin D: 4 naar 5 solderen?
edit
oja, er staat ook wel op de site
dus dat klopt wel, maar ik wil hem dus forcen om hem op 233Mhz te laten lopen.Note 1:
Pins 1 and 4 are not present in jumper block J10C1-D on some versions of the Intel TC430HX Motherboard product. Where a pin listed above in the settings for J10C1-D is not present, no jumper needs to be installed.
Ook zit er een stikkertje op dat zegt: 233Mhz=1.5X,66Mhz
geen idee wat dat nou is
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output