Toon posts:

[NOS] grote aantal n00b topics lately

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat n00b dat bedenk ik niet zelf, want de gebruikers zetten vaak zelfs [n00b] voor hun post om maar te laten blijken hoe weinig zij er van tevoren al vanaf weten... Allemaal leuk en aardig, maar een topic voorzien van de n00b-tag wordt gezien als rechtvaardiging voor het niet gebruiken van de search, documentatie, FAQ of google.

Een voorbeeld is dit topic: [rml][ n00b] Foutmelding bij installatie Mandrake[/rml]

Als ik met zijn errormelding op google zoek, dan krijg ik toch zeker wel zoekresultaten: http://www.google.com/sea...A+Unable+to+mount+root+fs

en er zijn de afgelopen dagen meerdere voorbeelden geweest. :{. Zowel topics die door [n00b] vooraf worden gegaan als topics die niet met [n00b] worden getagd maar die tag toch zeker verdienen... De policy lijkt te zijn om ze, indien het topic een beetje loopt en de vraag niet in de FAQ staat, open te houden... Is het niet handiger om gewoon de user te vragen zelf ook wat te doen (als in: documentatie, search, google) en als ie er dan niet uitkomt, het topic te dulden?

Just an idea. :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

waarom probeer je dit niet eerst intern voor te leggen?
vraag 2: waarom in LA en niet in NOS?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Het was ook al ter sprake gekomen in #linux, het niveau is soms wel _erg_ laag. In ieder geval is een soortgelijke discussie al meerdere keren gevoerd, als ik me niet vergis was het de laatste keer voor het P&W-forum. Daar stonden een aantal voorstellen om het niveau te verhogen, mischien kan je die aanpassen en converteren naar NOS?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is op zich vrij makkelijk te verklaren. :)

Ondergetekende heeft het op het moment zo druk met werkzaamheden 7 dagen in de week, dat ik niet tot nauwelijks toe kom aan modereren. In eerste instantie zou die drukke periode een maand geleden afgelopen zijn, alleen helaas is het project waarmee ik bezig ben nog steeds niet afgerond. Dit betekent dat ik nog even daarmee bezig ben en daar gaat echt bijna al mijn tijd in zitten.

Daarnaast is Jotti op dit moment ook redelijk weinig aanwezig.

Kortom Deadinspace is degene die op dit moment het bijna in zijn eentje doet, wat met de huidige grootte van NOS niet makkelijk is.

Dit betekent dat NOS enigszins verwaarloosd wordt qua modereren op inhoud i.p.v. op topics die via SM worden gemeld. (Dit is overigens niks ten nadele van Deadinspace ofzo, voordat mensen verkeerde conclusies gaan trekken uit bovenstaande. Als de rollen omgedraaid zouden zijn en Deadinspace en Jotti zouden beiden niet tot nauwelijks aanwezig zijn, dan was het precies hetzelfde geweest).

Aan de andere kant kun je je ook afvragen of er misschien niet wat meer in SM aan de bel getrokken moet worden? ;)

De "policy lijkt te zijn" zet je inderdaad al terecht in je bericht, want dit is op NOS zeer zeker niet de policy die altijd gevolgd wordt.

Maar goed, het goede nieuws is dat ik vanaf oktober gewoon weer tijd heb voor GoT en dan met name voor NOS. :)
Kortom, ik kan verzekeren dat dit "probleem" maar van tijdelijke aard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart Coppens schreef op 16 september 2002 @ 17:09:
Het was ook al ter sprake gekomen in #linux, het niveau is soms wel _erg_ laag. In ieder geval is een soortgelijke discussie al meerdere keren gevoerd, als ik me niet vergis was het de laatste keer voor het P&W-forum. Daar stonden een aantal voorstellen om het niveau te verhogen, mischien kan je die aanpassen en converteren naar NOS?

Nergens voor nodig i.m.o. Nivo in NOS mag de laatste tijd misschien wat lager zijn dan men gewend is, maar het is niet dermate slecht als ik straks weer voldoende tijd aan NOS kan besteden dat er verregaande maatregelen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47

deadinspace

The what goes where now?

Idd. Ik heb gewoon niet de tijd om 24/7 aanwezig te zijn, en ook niet (meer, een jaar geleden ging dat nog wel) alle threads te lezen. Normaalgesproken gaat dat wel omdat we met zijn drieën zijn, maar als er dan twee van de drie afwezig zijn...

Verder krijg je dus als GNU/Linux populairder wordt dus een nivodaling, door de toestroom van beginnende gebruikers en hun vragen, en een daling van gehalte aan hackers/hackers-in-spe. Dat hoeft op zich geen ramp te zijn, als er maar een duidelijk beleid is tov dat soort zaken, en er voldoende modforce is.

Aan beiden zaken schort het een beetje.
Een heel strict beleid tov het nivo is nooit nodig geweest, aangezien het een redelijk elitair forum was; topics van laag nivo waren er gewoon niet veel. De topics van laag nivo die er waren waren prima op case-by-case basis te beslissen, en omdat er niet teveel waren was het ook geen overlast. Maar dat is dus aan het veranderen.
En de modforce is dus (tijdelijk) underpowered, daarom merken mensen het nu heel sterk (ik heb informeel ook al twee klachten gekregen de afgelopen dagen).
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:10:
Daarnaast is Jotti op dit moment ook redelijk weinig aanwezig.
Jotti is gewoon een week afwezig, voor de rest is hij er wel veel (en dat weet jij misschien wel, maar zo is het duidelijker voor de anderen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp me goed, het was niet als kritiek op de modforce aldaar bedoeld, meer als een soort van 'laten we daar op blijven letten'. Ik leg dit in LA voor omdat het niks met NOS op zich te maken heeft en NOS geen zeurforum van zielige usertjes moet worden die het niveau te laag vinden.
edit:
Daar is LA voor. 8)7.

Dat SM-achtige is overigens ook waar... * Ook beelzebubu is af en toe druk. :P *

Ik ben het overigens volledig met Nelske eens dat NOS zeker geen grote niveaudaling aan het ondergaan is, maar dat er gewoon wat vaker 'newbie'-topics verschijnen.
Pagina: 1