Toon posts:

[winxp] monitor start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq v70 monitor uit 1997, en als ik mijn pc opstart zie ik tijdens het opstarten alles, maar zodra de monitor over moet schakelen op grafische mode dan doet hij dit niet (goed) en krijg ik allemaal spikkels en strepen over het beeld. Als ik dan de 220v stekker van de monitor er even uit en in doe, heb ik ineens wel beeld.

Is dit een defect in de monitor, of een aansturingsprobleem? Het is een nieuwe PC met AthlonXP processor en MSI moederbord met geintegreerde video adapter. Met een andere monitor gaat het wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Bijkomende feiten:

Als ik de monitor op mijn vader's (nieuwe HP Vectra) PC aansluit, werkt de monitor wel normaal.

Terwijl als ik een andere monitor op mijn PC aansluit, alles ook goed werkt.

Het lijkt wel of de combinatie monitor/beeldkaart niet werkt? Het is een MSI-6378 bordje met geintegreerde VIATECH VT8361/VT8601 Graphics Controller en een Compaq V70 monitor.

Ik heb al de XP drivers van de Compaq site gedownload, alle resoluties, kleurdieptes en frequenties geprobeerd....

Ik weet het niet meer..... :'(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het klinkt alsof de monitor na het onschakelen de refresh rate niet aankan.
Maar waarom hij het wel werkt als je je monitor even aan en uit zet, begrijp ik ook niet.

Heb je al eens geprobeerd om via de SafeMode de refresh rate naar bv 60Hz te zetten en opnieuw te rebooten?

Senile! Senile Oekaki