Toon posts:

Bevestiging P3-bord in kast zelfde als P2-bord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Asus P2B Pentium 2 (slot 1?) bord in een kast zitten, en wil daar nu graag een Asus TUSL2-C Pentium 3 bordje (socket 370) voor in de plaats zetten.

De kast is natuurlijk zelfde generatie als het P2-bordje. Qua formaat scheelt het niet, maar zitten de bevestigingsgaten bij dit nieuwe bord wel op dezelfde plaats, of moet ik die kast vervangen, omdat er simpelweg gaten voor een P3 bordej ontbreken in de backplate?

Ik weet dat beide planken ATX-standaard zijn. Maar zegt de ATX-standaard ook iets over de bevestiging van het moederbord?

(NB: 'modden' van gaten is door de constructie van de kast niet mogelijk - ik had er al wel aan gedacht)

Als iemand hier zijn/haar licht over kan laten schijnen: graag!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ze voldoen allebei aan de ATX form factor standaard, dus ja, dat zou gewoon moeten passen. Mijn P2B en daarna mijn A7V pasten ook alletwee gewoon in dezelfde kast.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 16 september 2002 @ 15:16:
Mijn P2B en daarna mijn A7V pasten ook alletwee gewoon in dezelfde kast.
OK dan! Bedankt!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

PS. let er wel op dat je je mobo niet op het ijzer monteerd. Even een rubber ringetje ertussen doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sparhawk schreef op 16 september 2002 @ 15:16:
Ze voldoen allebei aan de ATX form factor standaard, dus ja, dat zou gewoon moeten passen. Mijn P2B en daarna mijn A7V pasten ook alletwee gewoon in dezelfde kast.
Oppassen!

De P2B was er in 2 form factors, de P2B-F in ATX form factor en de P2B-B in AT form factor.

Op zich kom je de -F veel vaker tegen, maar als het nou de -B blijkt te zijn gaat dat niet lukken. Makkelijkste manier om het verschil te zien: de keyaboard aansluiting. Als die PS/2 is, dan is het de -F en gaat het dus lukken, is het DIN, dan is het de -B en zul je ofwel een andere kast moeten kopen danwel wel zeer extreem de Dremel moeten hanteren.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 16 september 2002 @ 17:17:
[...]

Oppassen!

De P2B was er in 2 form factors, de P2B-F in ATX form factor en de P2B-B in AT form factor.

Op zich kom je de -F veel vaker tegen, maar als het nou de -B blijkt te zijn gaat dat niet lukken. Makkelijkste manier om het verschil te zien: de keyaboard aansluiting. Als die PS/2 is, dan is het de -F en gaat het dus lukken, is het DIN, dan is het de -B en zul je ofwel een andere kast moeten kopen danwel wel zeer extreem de Dremel moeten hanteren.
En dan ff een nieuwe powerconnector, met de benodigde powergood signalen aan je voeding dremelen :D

jah ik weet dat het wel mogelijk is met een paar verbinbingen in de connector/voeding, ik moest alleen ff reageren :)

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 16 september 2002 @ 15:26:
PS. let er wel op dat je je mobo niet op het ijzer monteerd. Even een rubber ringetje ertussen doen.
:?

Zeg, wat doe jij zoal met je mobo's dan?

Yups, 't is ATX FoFa, dion_b.
Pagina: 1