Toon posts:

Waar huur ik een bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het probleem:

Een klant heeft nog een oud tokenring netwerkje liggen, en die wordt gemigreerd naar een nieuw ethernet netwerk. Echter tijdens de migratie moeten de mensen aan het tokenring netwerk wel all bij de nieuwe server kunnen komen. De oplossing is dus een tokenring-ethernet bridge. Gezien we deze maar voor een maandje nodig hebben is het zonde van het geld (E 3000,-) om er een te kopen. Nu heb ik al op o.a. google gezocht maar ik kan dus nergens een bedrijf vinden die bridges verhuurt.

Mochten jullie er een weten....... graag !!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

4POX

Everybody is wired

Ik zou in deze situatie, als je een goeie band hebt met je hardware leverancier, het op een akkoordje gooien dat je misschien van éém van hun leveranciers een bridge mag lenen/huren.

Veel bedrijven kunnen die service leveren.. Maar niet allemaal. Succes

AKA Rinkel weblog

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je niet een pc'tje met een tokenring kaart en ethernet kaart zo inrichten dat het een bridge wordt?! (is maar een ideetje)

/edit

draait op dat tokenring gedeelte tcp/ip? (zo niet dan wordt t een stuk lastiger)

Verwijderd

Topicstarter
Quantor schreef op 16 september 2002 @ 15:04:
Kun je niet een pc'tje met een tokenring kaart en ethernet kaart zo inrichten dat het een bridge wordt?! (is maar een ideetje)
Dit is inderdaad al overwogen, maar gezien het aantal mensen dat er gebruik van zal maken heeft het een zeer grote performance winst waneer dit hardwarematig gebeurt.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Klippy

Still Game

http://www.allrent.nl :?

Voor de restgeen idee, anders idee van 4POX proberen, misschien dat ze voor 1x zo'n ding verhuren.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 16 september 2002 @ 15:13:
http://www.allrent.nl :?

Voor de restgeen idee, anders idee van 4POX proberen, misschien dat ze voor 1x zo'n ding verhuren.
Heb op www.allrent.nl gekeken, echter hebben ze hier alleen ISDN routers, en dat is niet wat ik nodig heb. Bedrijven die dat soort spullen verkopen zijn overal te vinden, maar het gaat dus echt om een tokenring-ethernet bridge. Toch bedankt voor de link.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Dan gooi je er toch meerdere nicjes in...in die pc die als bridge fungeert bedoel ik :)

Verwijderd

http://www.kender-thijssen.nl/asp/homepage/default.asp

Deze firma beweert in de reclame altijd alles te kunnen verhuren.

Kun je gelijk de proef op de som nemen ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

probeer www.computerverhuur.nl (kender-thijssen) eens. Moeten het volgens mij zo van de plank kunnen trekken.

Shit...te laat

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 16:40:
http://www.kender-thijssen.nl/asp/homepage/default.asp

Deze firma beweert in de reclame altijd alles te kunnen verhuren.

Kun je gelijk de proef op de som nemen ;)
Nee helaas, dit bedrijf is ook gebeld. Ze wisten mij te vertellen dat gezien tokenring niet meer gebruik wordt, ze hier ook geen bridges voor verhuren. Zijn er nog andere kandidaten?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:05:
[...]

Dit is inderdaad al overwogen, maar gezien het aantal mensen dat er gebruik van zal maken heeft het een zeer grote performance winst waneer dit hardwarematig gebeurt.
Sorry, maar daarover is niet nagedacht.
Pak een PC uit de P1-klasse vanaf 133 MHz, en stop de beide kaarten erin, en je hebt iets wat sneller de data kan bridgen dan de beide segmenten kunnen aanleveren.
Een P1 op 200 MHz die niets anders te doen heeft kan een Gigabit-link bijhouden.
Een hardware-matige bridgde is ook maar een bak met een processor, geheugen en netwerk-interfaces, daar is niets wezenlijks verschillende met een PC.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

toch maar zelfbouw dan... qua performance moet het toch ook wel te doen zijn ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54
Je kunt Livingston Computer verhuur proberen. www.livingston.nl
Hier hebben ze ook van alles op dat gebied dus misschien ook nog wel een tokenring/ethernet bridge..

Is het proberen waard toch?

Mijn advertenties op V&A

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tokenring is toch maar 16Mbit ?

Dan moet het geen probleem zijn voor een klein pentiumpje met 1x 100Mbit ethernet en 1x tokenring om die 16Mbit van het ene naar het andere segment te zetten.

Vraag me alleen af of je van tokenring naar ethernet wel kan bridgen. (osi laag 2)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
idd little_soundman heeft gelijk, een antieke pentium maakt een uitstekende bridge.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

als het goed is heb ik een token-ring 2 ethernet bridge liggen, ik moet het even nakijken voor je maar tis een hardware matige switch/bridge
deze kun je dan eventueel wel van me huren,
morgen weet ik het voor je.

openkat.nl al gezien?

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
little_soundman schreef op 16 september 2002 @ 19:31:
Vraag me alleen af of je van tokenring naar ethernet wel kan bridgen. (osi laag 2)
Ja hoor... gaat zonder enig probleem. Het netwerk werkt met TCP/IP, wat boven de hardware-laag zit. Het maakt dus voor het netwerken met TCP/IP niet uit of je met token-ring werkt, glasvezel of whatever.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Bart B schreef op 16 september 2002 @ 19:48:
[...]

Ja hoor... gaat zonder enig probleem. Het netwerk werkt met TCP/IP, wat boven de hardware-laag zit. Het maakt dus voor het netwerken met TCP/IP niet uit of je met token-ring werkt, glasvezel of whatever.
Een bridge werkt op laag 2 en weet dus niets van tcp-ip. Jij bent in de war met een router.
Je zult de date in de token ring packets opnieuwe moeten verpakken en ethernet packets. Volgens mij gaat dat niet lukken.

Verwijderd

Neem eens contact op met Q&I in Delft. Mischien is het huren daar mogelijk.
WWW.QI.NL

• snakeye
  • Laatst online: 19:53
Uhh neem een router die kan in 90 % van de gevallen ook gewoon bridgen. En anders is die pc met twee nics nog wel een goedkoper/beter idee .

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Of je dit nou met een aparte pc doet of met een hardwarematige bridge, de bottleneck blijft gewoon dat ie maar aan 1 poort hangt.
Dus in snelheid scheelt het nix eigenlijk.

Of je moet meerdere bridges neer gaan zetten, maar dat lijkt me nogal lastig.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Ik heb hiero een 16 poorts 10mbit geval liggen, 16x utp, een aui en een bnc connector, ik gebruik hem practisch nooit *=(heb een 100mbit switch :P)

als je denkt dat ik je daarmee kan helpen mag je hem lenen :P

weet niet presies wat tokenring is, vandaar... :)

heb ook foto's van dat ding liggen, zal ze ff opzoeken :)

foto's gevonden, maail me ff (zie profiel) dan mail ik je het webadres, ben anders bang dat ik me server overbelast als half tweakend nederland die foto's opvraagt :P.

edit: ooit gebruikt om een coax aan een utp netwerk te koppelen, waarschijnlijk kan jij dat dus ook :P

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• mvdejong

mvdejong

Icey schreef op 16 september 2002 @ 20:48:
weet niet presies wat tokenring is, vandaar... :)
TokenRing is een alternatief voor Ethernet, ooit bedacht door IBM, omdat die beslist een proprietary alternatief wilden hebben voor een zich ontwikkelende open standaard (want stel je voor dat de klant een keus zou krijgen). Zo heeft ook (Digital Equipment Corporation) een SCSI-like storage bedacht : DSSI.
Naast TokenRing heb je nog meer alternatieven voor Ethernet : ATM, FDDI, ARCnet, een hele reeks nog exotischer protocollen, en eentje waar je ook mee vertrouwd zal zijn : PPP (want ook dat is een laag-2 protocol waarover je TCP/IP kunt draaien).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ZeRoC00L
  • Niet online
Hoe lang ga je token ring en ethernet samen draaien ?
Ik zit nu bij een klant, daar draait het inmiddels al een jaar door elkaar ivm stopzetten nieuwe bekabeling, en daar is gekozen voor een Madge Ringswitch (was van tevoren al geregeld, alleen zou het maar voor een paar maanden zijn...)
Da's een heel goed, professioneel apparaat, en dat red je dus ook niet met 3000 Euro. Maar daar staat tegenover dat het al die tijd zonder enig probleem heeft staan draaien. (hangen wel 150 man aan beide kanten aan)
En pc'tje weet ik niet of dat zo stabiel en lekker gaat draaien, kweenie hoeveel pc's je eraan gaat hangen ??????//

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
mvdejong schreef op 16 september 2002 @ 22:30:
[...]

TokenRing is een alternatief voor Ethernet, ooit bedacht door IBM, omdat die beslist een proprietary alternatief wilden hebben voor een zich ontwikkelende open standaard (want stel je voor dat de klant een keus zou krijgen). Zo heeft ook (Digital Equipment Corporation) een SCSI-like storage bedacht : DSSI.
Naast TokenRing heb je nog meer alternatieven voor Ethernet : ATM, FDDI, ARCnet, een hele reeks nog exotischer protocollen, en eentje waar je ook mee vertrouwd zal zijn : PPP (want ook dat is een laag-2 protocol waarover je TCP/IP kunt draaien).
welke aansluiting hoort daarbij? ik heb ooit eens een oude tokenring gehad, wat zeg ik... heb er net eentje in me kast gevonden. een normale netwerkaansluiting, en een soort van uitgerekte compoort :P

kan de tropicstarter dan iets met dit aparaat:

http://home.wanadoo.nl/kapteijn/blaat.jpg

ligt hiero op de kast, kan er niks mee :( dus mag ie hem wel lenen voor een maandje, dan maakt er iemadn teminsten nog gebruik van :P en als ie die tokenting kaart (isa :S) kan gebruiken moet ie maar een gil geven :P

Verwijderd

volgens mij heb ik nog zo'n ding op de zaak liggen, wat ik nooit meer gebruik.

Ik ben woensdag op de zaak, als je me mailt

a.kamphuis@non.nl

zal ik woensdag reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hardstikke bedankt voor de informatie. Helaas heb ik nog steeds geen bedrijf kunnen vinden die een tokenring-ethernet bridge verhuurt. In dat geval zit er dus niets anders op dan er zelf eentje in elkaar knutselen.

Ik heb al het een en ander aan informatie gevonden. Zo weet ik ondertussen dat een FreeBSD machine waarschijnlijk een goede manier is om zelf zo'n ding in elkaar te zetten. Nu weet ik dat er ook mini-distributies zijn die op een enkele diskette passen en vervolgens direct te gebruiken zijn als router, zou er ook zo iets zijn dat ook bridging ondersteunt. Het moet zo simpel mogelijk op te zetten zijn namelijk.

• mvdejong

mvdejong

Icey schreef op 16 September 2002 @ 22:50:
welke aansluiting hoort daarbij? ik heb ooit eens een oude tokenring gehad, wat zeg ik... heb er net eentje in me kast gevonden. een normale netwerkaansluiting, en een soort van uitgerekte compoort :P
TokenRing komt in verschillende snelheden voor (al heel lang 4 Mbps en 16 Mbps, recentelijk ook 100 Mbps), en in 2 bekabelings-typen :
ICS (IBM Cabling System, a.k.a. Type 1), dikke shielded twisted pair kabels met aan de ene kant een grote vierkante connector ("data-connector" genoemd), en aan de andere kant een DB9-connector (dus gelijk aan de kleine uitvoering van een seriele poort).
ACS (Advanced Cabling System, a.k.a. Type 3), CAT-4 STP met de gebruikelijke RJ-45 connectoren.

Echter, een "uitgerekte" com-poort zal wel 15-polig zijn, en dan is het Ethernet.
Wat jij de "normale" connector noemt is nieuwlichterij.
Het oorspronkelijk Ethernet was 10Base-5, dikke coax, waarop kastjes werden bevestigd (transceivers). Vanuit die kastjes liepen 15-aderige kabels (drop-cables) naar de DB-15 connectoren op de systemen.
Later kwam dunne coax (10Base-2) in zwang, die m.b.v. T-stukjes direct op de BNC-connectoren op de netwerk-kaarten werden bevestigd.

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:15:
Allemaal hardstikke bedankt voor de informatie. Helaas heb ik nog steeds geen bedrijf kunnen vinden die een tokenring-ethernet bridge verhuurt. In dat geval zit er dus niets anders op dan er zelf eentje in elkaar knutselen.

Ik heb al het een en ander aan informatie gevonden. Zo weet ik ondertussen dat een FreeBSD machine waarschijnlijk een goede manier is om zelf zo'n ding in elkaar te zetten. Nu weet ik dat er ook mini-distributies zijn die op een enkele diskette passen en vervolgens direct te gebruiken zijn als router, zou er ook zo iets zijn dat ook bridging ondersteunt. Het moet zo simpel mogelijk op te zetten zijn namelijk.
Ik heb ervaring in het bouwen van BSD bridges (weiliswaar alleen ethernet maar dan mag niet uitmaken)

mail me ff..

zie profile

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
xychix schreef op 17 september 2002 @ 13:17:
[...]

Ik heb ervaring in het bouwen van BSD bridges (weiliswaar alleen ethernet maar dan mag niet uitmaken)

mail me ff..

zie profile
Thnx... voorlopig hebben we toch een hardware matige oplossing gevonden, echter is eht niet zeker of dit zal werken. Mocht het niet werken zal ik je zeker even mailen.

_/-\o_
Pagina: 1