Ik ben bezig met een script dat mijn website backupt en nu maak ik de backup op de volgende manier.
Eerst wordt mijn DATUM gemaakt dus welke datum de backup gemaakt wordt vervolgens maakt hij de backup van die bepaalde directory en die zet hij in de juiste directory en vervolgens zet ik de DATUM van die dag in een file neer. En nu wil ik als de backup 7 dagen oud is dat deze verwijdert wordt dat heb ik dus met het volgende stukkie script al voor elkaar. Dit gaat als een cronjobbie draaien.
En nu moet dus alleen nog even de laatste datum uit die file gehaald worden. Maar hoe doe ik dat?
Eerst wordt mijn DATUM gemaakt dus welke datum de backup gemaakt wordt vervolgens maakt hij de backup van die bepaalde directory en die zet hij in de juiste directory en vervolgens zet ik de DATUM van die dag in een file neer. En nu wil ik als de backup 7 dagen oud is dat deze verwijdert wordt dat heb ik dus met het volgende stukkie script al voor elkaar. Dit gaat als een cronjobbie draaien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #!/bin/sh # Make a backup of the user directory /home/www/webapps DATE=`date '+%d-%m-%y'` if [ -x /bin/tar ]; then /bin/tar czvf /var/backup/webapps-$DATE.tar.gz /home/www/webapps echo $DATE >> /var/backup/datum_file fi TESTDATE=`cat /var/backup/datum_file | wc -l` if [ $TESTDATE = 7 ]; then rm /var/backup/webapps-`tail -n1 /var/backup/datum_file`.tar.gz fi |
En nu moet dus alleen nog even de laatste datum uit die file gehaald worden. Maar hoe doe ik dat?
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!