[Draytek 2200E] Problemen met firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
Ik dacht even de firmware van mijn Draytek 2200E router bij te werken. Het staat zo simpel in de handleiding en bij een neef van mij werkt het inderdaad ook zo als beschreven. Dus nieuwe firmware downloaden, router klaarzetten voor de upgrade, de upgrade tool opstarten, ip nummer van de router opgeven, firmware bestand selecteren en een druk op de knop "Send". Een kind kan de was doen, toch?

Helaas bij mij werkt dit dus niet ... Nu heb ik diverse dingen geprobeerd:
- Router rebooten vanuit de UI;
- Router uit en weer aan door de voeding los te trekken;
- 5 seconden op de resetknop van de router drukken;

Elke keer kwam de upgrade tool met de foutmelding: "time out".
Vervolgens vanaf een andere PC (zowel met een DHCP verkregen IP-adres als een vast IP-adres) hetzelfde geprobeerd. Ook dit scheen niet te helpen. |:( |:( |:(

Vervolgens als laatste redmiddel de procedure van de website gevolgd:
- 5 seconden op de resetknop drukken;
- Voeding los;
- Resetknop weer in drukken;
- Voeding er weer in;
- Na 2 sec. knop los laten;
- De twee lampjes gingen knipperen;

Toen dus wederom de upgrade tool gebruikt en nu werkte het gelukkig wel en is de firmware versie 2.2 geinstalleerd. Nu dacht ik dat het nu wel goed zou werken met de nieuwe firmware (op de makkelijke manier) maar helaas kreeg ik wederom een "time out". |:(

De computer waar ik in principe mee werk is een laptop. Via telnet heb ik het MAC adres van deze laptop verbonden aan een Fixed-IP (192.168.2.10). De router heeft als IP 192.168.2.1 (subnetmask 255.255.255.0). De overige PC's hebben een dynamisch IP (vanaf 192.168.2.20). OS'sen die ik heb gebruikt om te testen: Windows 95 & 2000. De oude firmware versie was 2.1a. De router is aangesloten op een Com21 modem van Chello.

De uiteindelijke upgrade heb ik uitgevoerd onder Windows 2000 met een vast IP (192.168.1.2) en de router dus met de fabrieksinstellingen (192.168.1.1).

Mijn vraag dus: waarom kan ik mijn router niet upgraden op de normale manier?
Helaas heeft de helpdesk van Draytek mij hier nog geen antwoord op kunnen geven ;(

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
Ben ik nou echt de enige 2200E bezitter die problemen heeft met het upgraden van de router firmware?

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Sorry voor mijn nuteloos antwoordje :D maar JA :D kennelijk.
ik zelf heb ook een 2200E en die doet t perfect. meschien anders es met je router terug gaan of probeer m ff bij een vriend van je of je m daar wel kan updaten als dat ook niet gaat is je router gewoon niet goed.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.