Toon posts:

Problemen met afstellen van IIyama VMP511

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gefaqt en gesearched maar vond niet echt iets terug over mijn probleem.

Eerst even de hardware:

- Gainward GF4 T4200 128MB
- IIyama Vision Master Pro 511 22"
- De resolutie waarop ik werk is 1280x1024x32bit @100Hz.

Ik heb dit scherm een aantal weken geleden tweedehands op de kop kunnen tikken voor een aardig prijsje, scherm is ongeveer 5 maanden oud. (dus nog 2,5jaar garantie).

Nu worstel ik met het probleem dat ik gewoon onder WinXP het scherm niet netjes krijg afgesteld. Het lijkt alsof de bovenkant van het 'afgebeelde' schermoppervlak een beetje bol staat. En ik krijg dit niet echt mooi. Ook gebeurt het regelmatig dat wanneer ik mijn scherm aanzet dat ik mijn scherm weer een beetje naar link of rechts moet uitlijnen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze monitor (of gelijkaardige kleinere modellen van iiyama)?

Ik kom overigens van een LG Flattron 17", waarvan ik me herinner dat het in het begin ook even aanpassen was (was mijn eerste "flatscreen"). Maar nu lijkt de aanpassingsperiode iets moeilijker te verlopen, ofwel schort er iets aan het scherm.

Ok ja, het is tweedehands. Maar nog geen halfjaar oud, met factuur, en toch wel een degelijk merk, dus...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier ervaring mee heeft?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
nope srry (kick)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Scherm valt pas echt goed in te stellen als het meer dan een uur aanstaat. Dus dat het beeld een beetje 'scheef' is als je je montor net aanzet is normaal, gewoon niet aankomen en wachten tot je monitor opgewarmd is. Dat bolle effect zou ook kunnen komen doordat je vorige monitor (de 795 ft ofzo?) juist een enigszinds 'hol' beeld geeft als je er niet aan gewend bent. Denk dat dat gewoon een kwestie is van een tijdje met je nieuwe monitor werken en dan zou het 'bolle' over moeten zijn :)

• h.hoepel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik weet wel wat je bedoelt. Ik heb de 512 en ik heb ook iedere keer dat ik 'm aanzet het idee dat ie weer anders staat.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13

Illusion

(the art of)

misschien dat dat bolle is te verhelpen in het (semi-) geheime fabrieksmenu.
dit werkt in ieder geval voor de Iiyama pro410:
Zet de monitor uit
druk "menu" in (en houdt ingedrukt)
zet de monitor aan
laat "menu" los
zet de monitor uit
druk "-" in (en houdt ingedrukt)
zet de monitor aan
laat "-" los
druk op menu "et voila" :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@Pollewob: De LG die ik hiervoor had, gaf in het begin wel degelijk een holle indruk. Ik dacht toen dat dit kwam omdat ik van een 15" met bolle beeldbuil kwam. Misschien dat ik een beetje te gewoon ben geraakt aan dat holle gedoe (heb die LG 2 jaar intensief gebruikt).

@h.hoepel: En erger je je daar ook nie aan dat je regelmatig de positie van het scherm terug moet bijregelen?

@Illusion: Heb dit enkele keren geprobeerd, maar ik krijg toch maar het gewone OSD hoor. Ben je zeker dat dit werkt? Misschien is er ergens een foutje in je uitleg geslopen...
Pagina: 1