[GF4 & win98 se] cs ziet er niet uit

Pagina: 1
Acties:

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
misschien hoort het wel in spielerij misschien ook niet :)

ok het probleem:

ik draai CS met een a3d 2.0 kaart onder winthoos 98 SE. als ik vrolijk met me muis beweeg en rond loop dan "scheurt" ie als het ware mijn beeld aan stukken. het loopt helemaal niet "smooth" ondanks dat ik 99 fps draai :?

[plastische omschrijving]
stel ik sta in een deurpost en ik draai en strafe tegelijkertijd, dan zie ik in het midden de deurpost en links en recht ook nog fragmenten ervan.
[/plastische omschrijving]

ik snap er geen hol van hoe het komt, 99 fps dus me pc kan het makkelijk aan, maar op me beeldscherm ziet het er niet uit.

specs:
msi k7t turbo, athlon xp 1700+, gf 4 ti 4200 (64 mb), 500 en een beetje sdram

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
je hebt v-sync uitstaan

zet dat ff aan en je zit meteen op de 60 frames lock maar wel mooie beelden :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• vage
helaas, ik dacht al: zo stom ben ik toch niet, en helaas zo stom ben ik niet :'(

het beeld bouwt zich nog steeds heel "zenuwachtig en schokkerig" op :(

Verwijderd

je vergelijkt het zeker met mensen die XP draaien? Dan komt het door de refreshrate van je muis. Deze is standaard tergend langzaam in win98. Bepaalde spellen (zoals Q3 en UT) omzeilen dit in win98 en hebben wel snelle muis refreshrate. XP heeft dit standaard al hoger staan: 100Hz en is zelfs op te schroeven naar 200Hz (in apparaatbeheer). Win98 kun je echter niet aanpassen. Misschien dat er een patch voor is, iemand???
Het viel me laatst idd ook al op (lanparty) dat iemand met een GF2MX en P2-266 vloeiender CS kon spelen dan mijn XP1600+ en GF4Ti4400. Hij draaide nl al met winXP en ik nog met win98.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:49
ga eens in OpenGL spelen ipv D3D ;)

Verwijderd

topicstarter:
je hebt waarschijnlijk je VSYNC uitstaan, deze funcite van je videodrivers renderd een zelf aan te wijzen frames in de toekomst, waardoor het beeld er vloeiender uit komt te zien. als je vsync op bijv 1 zet dan is alles nog vrij netjes om te zien en heb je niet zo heel veel snelheidsverlies. Je kunt dit wijzigen in je detonator opties.

enneh killerb:
weet jij toevallig of je je muis-refreshrate ook kan veranderen in win2k, ik vind het wel interessant om is te proberen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:14:
topicstarter:
je hebt waarschijnlijk je VSYNC uitstaan, deze funcite van je videodrivers renderd een zelf aan te wijzen frames in de toekomst, waardoor het beeld er vloeiender uit komt te zien. als je vsync op bijv 1 zet dan is alles nog vrij netjes om te zien en heb je niet zo heel veel snelheidsverlies. Je kunt dit wijzigen in je detonator opties.

enneh killerb:
weet jij toevallig of je je muis-refreshrate ook kan veranderen in win2k, ik vind het wel interessant om is te proberen.
V-Sync aan/uit maakt onder XP iig nix uit,
ik speel CS hier perfect met V-Sync uit
hoe het onder '98 zit weet ik niet

Verwijderd

opengl, via4in1, vysnc aan (fps gelijk aan hz van je monitor)

Verwijderd

hmmm nee dat zou ik niet weten, maar als het kan zoals bij winXP, dan zou het gewoon bij apparaatbeheer (of devicemanager) moeten staan. Je weet wel, daar waar ook info staat over Bronnen en Stuurprogramma's. Bij winXP staat daar nog een extra tabblad bij met Advanced Options oid. en daar kun je de refreshrate van je muis instellen. MayB dat het in win2000 ook zit.

• vage
hm, ik heb ht alsvolgt opgelost. ik heb nu een dualboot XP / 2K.

al die vsync etc heb ik geprobeerd en die lossen het probleem niet op. het zou dus heel goed aan de muis kunnen liggen. maarja nu ik geen 98 meer heb heeft het probleem zichzelf opgelost, bedankt voor de reacties.

en nee ik speel niet in d3d ;)
Pagina: 1