Toon posts:

Hoge kwaliteits BNC kabel, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
*close deze topic niet, zou nergens op slaan...dus niet 'ga naar pricewatch bla'*

Goed ik heb een 22inch samsung 1200NF, en daar word standaard een bnc kabel meegeleverd. Deze is van standaard kwaliteit waar op zich niks mis mee is. Ik zoek echter een kabel van hogere kwaliteit met wat dikkere kabels. Weet iemand waar ik deze kan kopen webwinkel of normaal. Aangezien alle normale winkels gewoon de standaard bnc kabels verkopen heb ik daar niks aan (althans die ik heb gevonden).

Verwijderd

ga naar de pricewatch :)
Zo'n BNC, is dat niet gewoon hetzelfde als een TV-kabel (met andere plugjes)? Bestaan er misschien niet gewoon hele goeie TV-kabels waar je een ander plugje aan kan rossen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:43

job

bnc is toch coax kabel voor in je netwerk??
ik denk dat zo'n vga kabel anders heette

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12 04:57

Steve

Krokodil \o/

BNC coax kabel voor netwerk ? :S

BNC is net als VGA en DVI een interface voor beeldschermen.. Met bijhorende kabel.

• job
  • Laatst online: 23-12 16:43

job

Jupiler schreef op 16 september 2002 @ 14:27:

BNC is net als VGA en DVI een interface voor beeldschermen.. Met bijhorende kabel.
sorry, kan het ook mis hebben hoor

heb het hier even in de search opgezocht en zo'n coaxkabel voor netwerken heet (ook) bnc

ze heten beide bnc kabel.
sorry dat wist ik niet.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jupiler schreef op 16 september 2002 @ 14:27:

BNC:
-voor netwerken
-voor tv kabels
-voor monitoren(3 of 5 stekkers)

Ze verschillen in Ohm(50&75).

Bij een betere electronicazaak kan je die kabels echt wel halen.

Edit: net 1 min te laat

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 21:17

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

De kabel is coax, de aansluiting/connector heet BNC...

Specs

Verwijderd

Topicstarter
goed komen er ook nog nuttige reacties?!....

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Naar zo'n kabel ben ik ook op zoek.... nix cheap cables van 30 euro , maar gewoon de beste van ALLE kabels zoek ik.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

-ET-

Phone Home

Heeft Blackbox niet van die kabels ???

deze bijvoorbeeld

http://catalog.blackbox.c...3&title=VGA+to+RGBS+Cable

Verwijderd

Topicstarter
http://catalog.blackbox.c...GA+to+RGBS+Cable&related=

misschien is dit wat inderdaad, op dezelfde site gevonden..alleen vind ik die bnc draadjes nog steeds erg dun :(

zomerzon mocht jij hem ondertussen ergens vinden, mail me dan plz.

• -ET-
  • Laatst online: 12:56

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:10:
http://catalog.blackbox.c...GA+to+RGBS+Cable&related=

misschien is dit wat inderdaad, op dezelfde site gevonden..alleen vind ik die bnc draadjes nog steeds erg dun :(

zomerzon mocht jij hem ondertussen ergens vinden, mail me dan plz.
Stonden nog meer versie ervan. Moet je even in de online catalog zoeken.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

voor de mensen die niet weten wat een BNC kabel is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560274#bnc
zelf ben ik ook in het bezit van een BNC kabel en dat bevalt goed, maar een hogere kwaliteit ben ik niet tegengekomen tijdens mijn zoektocht.

Van klussen krijg je grijze haren

• U-96
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

heb toevallig gisteren zo'n kabel bij conrad besteld artnr: 998982-89 (20,5 euro)

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Misschien idd naar de elektronica boer gaan en zelf lekker gaan solderen :?
ff 2 vraagjes daarover, hoeveel Ohm moet ik hebben ? 50 of 75 ?
en wat voor kabel moet dit zijn ? is dat idd zoals coax ? dus met een kern aan de binnenkant en daaromheen een soort gevlochte kabel ?
gevlochte kabel ? ommanteling dus :)
hmm ik lees net nog iets over ferriet kern, watm oeti k me daarbij voorstellen ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• U-96
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

ik zie net dat ze ook een veel betere kwaliteit hebben voor 30,65 euro
art.nr: 981770-44

quoot:
de producten zijn uitgevoerd methoogwaardige, vergulde stekkers en contacten ook dubbel afgeschermde kabels.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit een plaatje gezien met bnc kabels waarbij de werkelijke bnc verbinden dikke witte kabels waren. Niet van die iele dunne draadjes die ze normaal hebben. Zo'n dikke kabel zoek ik dus, maar tot nu toe onvindbaar :(.

• PommeFritz
  • Laatst online: 24-11 22:10

PommeFritz

...geen friet

Ik zou niet lekker zelf gaan solderen... ik weet zeker dat ik niet een kabel kan solderen met de gewenste kwaliteit. Je wilt toch een BNC monitor kabel voor betere beeldkwaliteit? Ik heb er toendertijd gewoon 1 besteld bij Informatique ofzo: BNC VGA aansluitkabel 1.8m €20
Kan zeggen: ten eerste was ik direct voor altijd die vervelende NVIDIA 60Hz bug kwijt, en ook nog scherper beeld op de koop toe :)

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil een betere bnc kabel. Kheb nu al een BNC kabel maar volgens mij moet de beeldkwalitieit beter kunnen. Die dunne draadjes bevallen me niet. Maar niemand weet waar. :(

Verwijderd

Ja, ik zoek ook zo'n kabel :)

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12 13:57

Tco

PommeFritz schreef op 16 september 2002 @ 20:27:
Kan zeggen: ten eerste was ik direct voor altijd die vervelende NVIDIA 60Hz bug kwijt, en ook nog scherper beeld op de koop toe :)
huh hoe kan dat dan? dat is toch meer een driver/software probleem? zou je, of iemand anders, dan kunnen uitleggen hoe die 60 Hz bug dan verdwijnt bij gebruik van een andere kabel?

[ Voor 0% gewijzigd door Tco op 16-09-2002 22:54 . Reden: typo ]

• PommeFritz
  • Laatst online: 24-11 22:10

PommeFritz

...geen friet

De 60hz bug wordt geloof ik veroorzaakt door een combinatie van de Plug and Play info die (Iiyama) monitors terug geven over de VGA kabel naar de NVidia driver, en windows.
Als je dus je monitor aansluit via een kabel die geen plug-en-play info doorgeeft (BNC kabel) dan negeert de driver dat en kun je lekker je refresh gaan instellen zoals het HOORT.
In de monitordriver van mijn Iiyama monitor staan de goede refresh waardes wel maar op een of andere manier werden die geoverride door de verkeerde waarden die via plug-and-play uit de monitor gelezen werden.

FireFox - neem het web in eigen hand

• ZOMERZON

ZOMERZON

Blijkbaar zijn ze moeilijk te vinden dus die kabels.

JE kan in de mediamarkt van die vivanco dingen halen, maar als je de draadjes en de afwerking ziet dan laat je 'em liever hangen in de schappen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Afbeeldingslocatie: http://shop.dunnet.nl/dunnet/Prod/ShopGraph/123406-S-1.jpg

Deze moet je hebben, niet ? ;)

Check www.dunnet.nl

dunnet>>onlineshop>computerkabels>monitorkabels

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik heb ook een 1200NF, maar zou dat zoveel verschil maken dan met de standaard en een dikkere kabel?

• Tiborv
  • Laatst online: 18-12 12:29

Tiborv

Hoi Pippeloi

Graag gedaan Jupiler :-)

Oeps, dacht dat deze niet verzonden was.. Sorry.

Hoi

• Tiborv
  • Laatst online: 18-12 12:29

Tiborv

Hoi Pippeloi

Jupiler schreef op 17 september 2002 @ 20:34:

Deze moet je hebben, niet ? ;)

Check www.dunnet.nl

dunnet>>onlineshop>computerkabels>monitorkabels
Graag gedaan hoor Jupiler O-)

Hoi

• Steve

Steve

Krokodil \o/

InterCC schreef op 17 september 2002 @ 20:37:
Ik heb ook een 1200NF, maar zou dat zoveel verschil maken dan met de standaard en een dikkere kabel?
Volgens mij wel.. Hoe dikker en beter de kabel, hoe minder signaalverlies..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Tiborv schreef op 17 september 2002 @ 20:39:
[...]

Graag gedaan hoor Jupiler O-)
Bij deze:

_/-\o_ Ode aan Tiborv _/-\o_

• ZOMERZON

ZOMERZON

Uiteraard verwacht ik een uitgebreid review van de kabel als 1 van jullie 'em hebben besteld :D

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb wel zon ding, zelfs nog 1 over ook, bevallen me best! :Y)

• ZOMERZON

ZOMERZON

En je geeft er natuurlijk 1 gratis weg :D wat aardig van je....

• ZOMERZON

ZOMERZON

Ik heb bij een bedrijf geinformeerd over BNC kabels en ik heb gevraagd om een originele EIZO BNC kabel.

Ding kost 60 euro , maar hoe het eruit ziet en/of het goed is daar heb ik geen inzicht in.

Hier toevallig iemand die zo'n originele eizo bnc kabel heeft en zijn bevinding wil posten ???

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:47
PommeFritz schreef op 17 september 2002 @ 18:01:
De 60hz bug wordt geloof ik veroorzaakt door een combinatie van de Plug and Play info die (Iiyama) monitors terug geven over de VGA kabel naar de NVidia driver, en windows.
Als je dus je monitor aansluit via een kabel die geen plug-en-play info doorgeeft (BNC kabel) dan negeert de driver dat en kun je lekker je refresh gaan instellen zoals het HOORT.
In de monitordriver van mijn Iiyama monitor staan de goede refresh waardes wel maar op een of andere manier werden die geoverride door de verkeerde waarden die via plug-and-play uit de monitor gelezen werden.
Je kan ook gewoon pin 15 wegknippen van je vgakabel, dan is die bug ook weg

Verwijderd

Heeft iemand de kabel al binnen die hem besteld had bij Dunnet?
Zo ja, dan hoor ik graag je bevindingen en ervaringen :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-12 23:06

Mentalist

[avdD]

PommeFritz schreef op 17 september 2002 @ 18:01:
Als het zo makkelijk is hoef je idd alleen maar een pinnetje weg te halen van je monitorkabel, ben je ook van de plug-and-pray info af.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/bnc2.jpg

Één van de hier ontbrekende pinnetjes moet het zijn :P.

Zelf heb ik ook een BNC kabel, voor 11 Euro bij de memo uitverkoop gehaald toen ze failliet waren. Bevalt best goed, mooi scherp beeld op 1280*1024@75hz (nee, hoger gaat een Eizo F56 niet). Helaas merkte ik geen verschil met de standaard d-sub kabel die ik eerst had, maar dan moet ik er wel bijzeggen dat die d-sub kabel er errug robuust en degelijk uitzag.

Maar goed, ik zag het verschil niet en die BNC kabel is duurder, dus die ben ik maar blijven gebruiken 8)7

Trouwens, wat voor vidkaart heb je? Als je een rotte videokaart hebt geeft dat veel meer scherpteverlies dan een betere of mindere BNC kabel :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Huigie schreef op 16 september 2002 @ 15:46:
De kabel is coax, de aansluiting/connector heet BNC...
Niet alles is coax waar BNC aanzit!!!!!!!!!!!

• ernst
ok topic is misschien een beejte oud maar toch ;)
met een beetje geluk krijg ik volgende week +-5 Eizo BNC kabels binnen waarvan ik er 1 nodig heb weet alleen nog niet hoe dik ze zijn, maar zou iemand ff de dameter van een van de gekleurde snoertje op willen meten met een schijfmaat ?
verder kwam ik ook nog een uber geile pic tegen in google van een echte VGA-BNC kabel
http://www.sakurachan.org/diary/2000/08/vga.jpg
(k zet alleen een link anders is t plaatje strax off-line)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Kun je mij vertellen waar je die Eizo BNC kabels hebt besteld?

Verwijderd

Kijk anders bij SWW computers in Zoetermeer (kijk bij kabels) - www.sww.nl

artikel: MAG 6460-3 VGA Monitor Cable 5 x BNC 3.0m € 34

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Heb je niet een soort radio onderdelen shop in je woonplaats?
Dan kun je daar je kabel laten maken zoals je het zelf wilt.

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Heb er een gekocht, geen verschil met de normale kabel op 'n IIyama 403 op 1024*768 32bit. Helaas

Imac, PS3, HP Pavillion

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AI0003 schreef op 25 oktober 2002 @ 20:24:
Heb er een gekocht, geen verschil met de normale kabel op 'n IIyama 403 op 1024*768 32bit. Helaas
Dat verschil merk je ook niet op zo'n lage resolutie. Je merkt het pas vanaf 1600x1200...

They made me do it.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12 15:38
ernst schreef op 23 oktober 2002 @ 08:22:
ok topic is misschien een beejte oud maar toch ;)
met een beetje geluk krijg ik volgende week +-5 Eizo BNC kabels binnen waarvan ik er 1 nodig heb weet alleen nog niet hoe dik ze zijn, maar zou iemand ff de dameter van een van de gekleurde snoertje op willen meten met een schijfmaat ?
...

3mm volgens mijn geodriehoek.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ernst
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:11:
Kun je mij vertellen waar je die Eizo BNC kabels hebt besteld?
Niet bestled :)
m8 van me werkt bij een bedrijfje enzo........ ;)
mogelijk dat er enkele op marktplaats erschijnen binnenkort 8) B) dan laat ik het jullie wel meten, heb um gevraagt dikte op te meten, hoor het deze week dus jullie ook :)

• ernst
Abbadon schreef op 26 oktober 2002 @ 09:44:

[...]

3mm volgens mijn geodriehoek.
thnx

• Vimana
  • Laatst online: 23-12 22:26
Belkin heeft een van de beste (maar ook een van de duurste)

www.belkin.com

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F3X029-06/FUL1_F3X029-06.jpg

The Belkin Advantage:

5 x 75 Ohm coaxial cables to insure that the 5 monitor signals are separated to ensure a crisp monitor image.
Gold plated copper contacts provides maximum conductivity with no data loss.
Aluminum undermold shield to meet FCC requirements on EMI/RFI interference.
Belkin Lifetime Warranty.
Features:

State-of-the-art wiring design ensures 100% compatibility with all devices 100% of the time.
Flextec™ PVC rubberized cable jacket provides added durability.
Ground indents provides excellent conductivity and retention with mating connectors.
PVC premold encapsulates individual conductors to ensure electrical isolation and to eliminate stress.

UPC: 722868104729

$66,69 maar da's zonder verzendkosten etc. denk ik.

• ernst
Vimana schreef op 26 oktober 2002 @ 20:14:
Belkin heeft een van de beste (maar ook een van de duurste)

www.belkin.com

[afbeelding]

The Belkin Advantage:

5 x 75 Ohm coaxial cables to insure that the 5 monitor signals are separated to ensure a crisp monitor image.
Gold plated copper contacts provides maximum conductivity with no data loss.
Aluminum undermold shield to meet FCC requirements on EMI/RFI interference.
Belkin Lifetime Warranty.
Features:

State-of-the-art wiring design ensures 100% compatibility with all devices 100% of the time.
Flextec™ PVC rubberized cable jacket provides added durability.
Ground indents provides excellent conductivity and retention with mating connectors.
PVC premold encapsulates individual conductors to ensure electrical isolation and to eliminate stress.

UPC: 722868104729

$66,69 maar da's zonder verzendkosten etc. denk ik.
chek die nog een http://www.sakurachan.org/diary/2000/08/vga.jpg ziet er nog mooier uit niet ?

Verwijderd

ik denk dat op 1,8 meter het weinig uitmaakt of de individuele aders dikker worden omdat de spanningsval zeer klein zal zijn met een videospanning van 0,7-1Volt, wel maakt het of ze beter van elkaar afgeschermd zijn omdat dat onderlinge interferentie tegen gaat
Maar mischien zijn er kabels met bergulde contacten, die hebben meestal ook iets dikkere aders( ik heb een 10M AV kabel met vergulde contacten, daarvan is de video-ader nog dunner als RG58 of 59 coaxkabel)

Verwijderd

Volgens mij gaat die naar chinch/tulp toe ipv BNC dus mischien mooier maar niet beter voor doeleind

• ernst
Beetje oud topic, maar het leek me onzin om een nieuwe te openen
Ik kwam net nl dit tegen:
http://www.bettercables.com/1met328feetv1.html
Dat ziet er nog weer wat beter uit dan ik tot nog toe tegen ben gekomen :)
Zou dit zelf te maken zijn ?

• ZOMERZON

ZOMERZON

Kabel ziet er geinig uit :) vooral de "Solid 99.999% pure Silver coated copper center " zal het wel wat duurder maken dan de rest.

Zijn er nog mensen die de Belkin / Eizo / Vivanco / of the silver serpant vga breakout bnc kabel (of een bnc van een ander merk) in hun bezit hebben en hierover hun bevindingen willen geven ?

Zit nog steeds te zoeken naar de BESTE bnc kabel die er op dit moment te verkrijgen is en het liefst ook te bestellen is binnen Nederland.

Verwijderd

Hoge kwaliteit BNC voldoende in de aanbieding. Het gaat er om welke kabel je gebruikt RG58 of RG59 enzovoort.

Een van de betere kabels is RG6 BNC kabel van Extron, Extron is sowieso een van de beste kwaliteit verkrijgbaar en vergeleken bijvoorbeeld monsterkabels nog redelijk betaalbaar.
Pagina: 1