Firewall en getweakte Alcatel modem/router ?

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Ik hem mijn Alcatel modem getweaked en deze fungeert nu dus als NAT router (tenminste als ik het goed begrijp). Hierdoor heb je schijnbaar geen firewall meer nodig op je PC.

Nu wil ik op mijn eigen PC een webserver draaien. Hiervoor moet dus mijn externe IP-adres geforward worden naar mijn PC.

Mijn vraag is dus of ik nu wel weer een firewall op mijn PC nodig heb?

Verwijderd

Waarom denk je dat je nu geen firewall meer nodig hebt ? Dat zou een gouden oplossing zijn voor bedrijven ! Geen dure firewalls meer aanschaffen, updaten en beheren ! Dit is een denk fout die veel mensen maken. Je moet wel degelijk een firewall installeren. Het is echter wel een heel stuk moeilijker voor een hacker om op je pc te komen. Dit komt omdat je NAT gebruikt. Intern gebruik je een public ip range welke niet gerouteerd wordt op internet. Het is alleen nog wel degelijk mogelijk voor een echte hacker. Zeker als je een IIS webserver gaat gebruiken (met niet alle patches). Dus ALTIJD een firewall op je pc. zeker met kabel en adsl.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hm. Gewoon ervoor zorgen dat je webserver een beetje veilig is door voortdurend op security updates te letten enzo. Als je t goed doet, forward je alleen poort 80 naar je interne machine, en als er een security lek in je webserver zit, *zou* er via poort 80 op je interne pc kunnen worden ingebroken. De andere poorten worden als t goed is toch nooit geforward als er geen corresponderend uitgaand verkeer is geweest, dus daar kan een hacker echt niets mee (zolang je geen trojans op je pc laat installeren natuurlijk ;))

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Op : http://www.xs4all.nl/~useless/tweak.pdf
staat dat je geen firewall meer nodig hebt, als je je alcatel modem hebt getweaked.

Zal voor de zekerheid mijn firewall gewoon aanlaten.

Is de PGP firewall die je gratis bij XS4ALL krijgt, een goede?

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Was inderdaad van plan om alleen poort 80 te forwarden.