Stepdown Converter (110V-230V)

Pagina: 1
Acties:

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
oi
wie weet waar ik een Stepdown Converter vandaan kan halen zodat ik mijn import gamecube kan aansluiten op 230 V?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij hoort dit in C&E.

Hoe hangt je gamecube aan de stroom?

Als dit met een adapter gebeurd die van 110 volt 12 volt maakt kan je gewoon een nieuwe adapter kopen bij een electronicaspeciaalzaak.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ik heb er zelf ook een gekocht voor mijn Xbox. Mijn lokale elektronica-boer (HEC in Delft) had er een, ben even vergeten hoe duur die was, maar ik dacht iets over de 100 gulden.

Let goed op het vermogen wat je nodig hebt. Mijn Xbox slurpte 110W volgens de specs, en de stepdowns waren er in 100W en 300W-uitvoering, dus heb ik de 300W-versie. Maar ik denk dat de GC wat minder stroom zal gebruiken (geen HD, misschien wat zuinigere chips), dus eventueel is 100W genoeg. Hoe dan ook, zorg altijd dat je stepdown wat meer vermogen kan leveren dan je nodig hebt.

Needless to say, je TV zal ook NTSC aan moeten kunnen, maar de meeste kunnen dat wel. Let ook op dat Europese tv's doorgaans alleen S-Video en RGB aankunnen, het kan zijn dat je import-cube iets als component-out heeft, en dat is dus NIET compatible met RGB wat wij hebben. Ga dan voor S-Video.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 16 september 2002 @ 14:54:
Als dit met een adapter gebeurd die van 110 volt 12 volt maakt kan je gewoon een nieuwe adapter kopen bij een electronicaspeciaalzaak.
Ah, ik wist niet dat de GC werkt met een externe voeding... Tja, dan is deze oplossing wel aan te bevelen. Let wederom op het vermogen.

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04-2025
ik heb bij de mediamarkt gewoon een step up/down converter gekocht voor 30 euro.
die werkt echt perfect! helaas heb ik hier op aruba geen pal tv, dus mijn cube staat nu bij een maat van me in nederland ;(

maargoed, I'll live :)

maar phuse, ren gewoon ff naar de mediamarkt, 30 euro en klaar. hij is echt heel makkelijk te gebruiken en er zit zelfs een zekering in, zodat ie niet zomaar dood gaat. dan ken je gewoon nieuwe zekeringen kopen. hebben wij hier zelfs kunnen doen! de converter van iemand anders ging kapot na het inpluggen van zijn oplader voor zijn camera :) haha

ideaal ding dus... hoewel het waarschijnlijk niet zo lijkt in mijn post :x
;)

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 14:57:
[...]

Ah, ik wist niet dat de GC werkt met een externe voeding... Tja, dan is deze oplossing wel aan te bevelen. Let wederom op het vermogen.
Dat weet ik zelf ook niet, maar alle die nintendo consoles die ik heb hebben dat wel dus de gamecube zal dat ook wel hebben.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1