koffie over laptop...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7157

Topicstarter
Damn zojuist valt een halve kop koffie over me laptop... het ding blijft aan maar hangt vast, op de powerknop reageert ie niet meer.... dus voeding eruit
ding ondersteboven, koffie loopt eruit. Vervolgens laten drogen, paar uur later probeer ik hem aan te zetten... niks reageerd totaal nie top de powerknop.
Fijn is dat, nou is mijn vraag.

Heeft iemand hier ervaring mee, eventuele garantie.
Of openmaken en schoonmaken, dan garantie

help!

Zeer wanhopige vohaul :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25471

oei ... als je laptop aanstond toen er koffie over heen ging, dan vrees ik het ergste voor jou ... Ik zou hem in ieder geval eens openmaken en schoon proberen te maken. Hopelijk is er alleen een bepaald onderdeel stuk en niet je hele laptop. In ieder geval: sterkte ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou zeggen openmaken kijken welke onderdelen het nog wel doen want er is zeker iets kapot hoop voor je dat het niet alles is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik hem open maak, nog tips hoe ik hem het beste schoon kan maken. Als het zichtbaar is tenminste... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

mr_petit

opperprutser

keb zelf ook wel eens een laptop fmet koffie schoongemaakt.
Behoorlijk lastig, zeker als je fdd vol zit.
Laten drogen was niet zo handig van je: koffie laat een erg lastige kleverige drab achter. (gelijk schoonmaken van binnen o.a. met perslucht was beter)

(wat voor laptop is het?)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja goed ik zit nu op mijn werk :)
een asus l3 400s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Kijk voordat je 'm openmaakt of er misschien een handleiding op het net rondzweeft hoe je 'm moet openmaken (bij bijv. dell hebben ze dat op hun site staan; errug handig)

Koop een hoop wattenstaafjes e.d. plus een potje alcohol en ga poetsen :+

onderdelen zoals schakelaars zou je kunnen proberen los te kunnen halen en uitspoelen met alcohol en daarna droogblazen met perslucht.

Ga iig niet aan de gang met thinner, aceton, benzine, trichloor enz..... deze tasten veel plasticsoorten op.
Ook geen zeep of kantoor'toetsenbordreiniger'.... deze laten een residu achter. (grote 'kale' stukken plastic kan je wel daarmee reinigen (desnoods in de afwas)

Kweet niet of je je laptop al eerder gedemonteerd hebt, maar dit kan een behoorlijk k*twerk zijn, ook vanwege de soms kleine torxschroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Eerst goed uitkuisen, en dan van die contactspray ertussen spuiten, zodat de laatste restjes oplossen. En hopen dat ie het nog doet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

contactspray laat een smerend residu achter (is bedoeld voor potmeters)
voor schakelaars zou je dit wel kunnen gebruiken, maar imo in kleine mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:59
Je hebt er nog garantie op?
Denk iig goed na over wat je gaat doen ivm met het vervallen van de garantie.
Dus even de voorwaarden doorlezen.

Drogen helpt niet echt nee... koffie is gore troep als je het ergens over heen gooit :|
Misschien vallen er nog wat dingen te redden. Maar ik zou er maar niet teveel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat schoonmaken zou puur en alleen zijn, zodat ze niet kunnen zien dat ie aan koffie stuk ging.
Maar het zou kunnen dat ik toch garantie krijg... want idd van het openmaken vervalt de garantie.
En als ik al die verhalen hoor van alcohol en perslucht... hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61466

hoho niet te snel paniek .. als dat keyboard goor is dan willen de toetsen wel es niet werken .. maak maar schoon en duim er heeeel hard bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de asus site staat:

- Warranty invalid if damage/dysfunction caused by improper handling /usage, destruction .
- Warranty invalid if system has been disassembled by end-user or non-ASUS-authorized repair centers

Valt dit onder het eerste punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 61466 schreef op 16 september 2002 @ 14:29:
hoho niet te snel paniek .. als dat keyboard goor is dan willen de toetsen wel es niet werken .. maak maar schoon en duim er heeeel hard bij :)
de koffie viel niet over de powerknop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51684

Is die laptop van jou of van de zaak?
Ik zou kijken of je misschien via de bedrijfsverzekering oid miesschien een x-bedrag kan krijgen. Met een leuk verhaaltje naar de verzekering toe dan. Dit natuurlijk id je buiten de garantie valt door
- Warranty invalid if damage/dysfunction caused by improper handling /usage, destruction .
- Warranty invalid if system has been disassembled by end-user or non-ASUS-authorized repair centers
En anders is het denk ik wel redelijk pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij is van mezelf, ach ja ik probeer iig garantie, misschien vinden ze me een ardige klant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 23:27

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Oei, dat is balen. Ik heb eens een glas bier over mijn laptop gekiept. Dat was NOT funny.

Snel de boel opengemaakt en de onderdelen los te drogen gelegd. Helaas heeft het toetsenbord dit niet overleefd (het bier was tussen het bord gaan zitten en wilde niet echt drogen). De rest wel gelukkig.

Uieindelijk heb ik het ding zelfs nog is de vaatwasser gezet. Dit in het kader van 'baat het niet dan schaad het ook niet'. Nou, dit heeft ook niet mogen baten :)
Helaas, toen maar een tweedehands toetsenbord aangeschaft..

Maar idd ik zou met perslucht proberen de boel schoon te blazen. Allen moet je daar wel een beetje mee opschieten omdat de koffie anders gaat aankoeken.

succes

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maaruh is een van jullie daardwerkelijk voor de garantie gegaan?
want ik hoor wel allemaal openmaken, maar dan vervalt de garantie sowieso, kweet niet of er een trucje inzit waaraan ze kunnen zien of ie open is geweest. En ik denk niet dat ik hem nog aan de praat krijg... hij is zo dood als wat lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Batterij ook goed laten drogen. Dat wil nog wel eens helpen, aangezien daar mogelijk ook koffie bij is gekomen!

ff een ventilator voor de laptop zetten en ondertussen met wattestaafje die beetje vochtig is, dus niet waar de waterdruppels vanaf vallen, de binnenkant zo goed mogelijk schoonmaken! Wacht toch minimaal een dag, want te snel aanzetten kan fataal zijn, voor de laptop!

Succes ermee! Heb je er geen pic van? Dan kunnen we zien hoe erg ie er aan toe is.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

Valt het niet onder de garantie? Ik ben mijn laptop ooit een verlenging gekocht van de garantie. Deze geeft ook meteen dekking bij stomme ongelukjes als een keer laten vallen of koffie er overheen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46325

Zeker gefrustreerd door de douwe egberts koffiemanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54924

zou je zoiets dergelijks niet onder een of andere verzekering kunnen laten vallen?? Ik weet dat er verzekeringen zijn voor laptops/gsm's. Heb er zelf nl ook een op mijn 6510 die ook keuren begint te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Anoniem: 7157 schreef op 16 september 2002 @ 14:51:
Maaruh is een van jullie daardwerkelijk voor de garantie gegaan?
want ik hoor wel allemaal openmaken, maar dan vervalt de garantie sowieso, kweet niet of er een trucje inzit waaraan ze kunnen zien of ie open is geweest. En ik denk niet dat ik hem nog aan de praat krijg... hij is zo dood als wat lijkt het
die laptop die ik een keer van een mok(!) koffie heb ontdaan had al geen garantie meer (was maar met 1 jr gekocht)

kostte me 4 uurtjes werken, maar alles werkt weer
'k had wel 2 schroefjes over.... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker gefrustreerd door de douwe egberts koffiemanager.

Het maken van flauwe opmerkingen is niet echt gepast voor degene van wie dit notebook was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
was? ik geef nog niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je krijgt hier pas echt garantie op als je hem zelf hebt laten bijverzekeren. Dat kost niet zoveel en koffieschade is dan wel gedekt :+ Als je het ding niet kan openmaken en je bent bang dat de binnenkant zwart is, leg je laptop dan in het water als je garantie wilt gaan claimen. Iig wordt het er waarschijnlijk schoner van, je laptop doet toch niks meer en na het drogen is de binnenkant waarschijnlijk minder zwart dan eerst (was leuk geweest als de koffie nog niet was opgedroogt, of het nu wat uithaalt weet ik niet).

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Had ooit blikje cola over m'n laptop laten vallen. Had toen direct stroomkabel losgetrokken, dan maar weer scandisken later dacht ik instinctief.

Daarna alles goed schoongedept met zakdoekjes. Vervolgens knoppen van toetsenbord losgemaakt en dat allemaal gewassen en met glassex bevochtigde doekjes binnenkant schoongepoetst.

Wat bleek nou, die toetsenbord leek vrij goed afgedicht tegen dit soort ongelukjes. Allemaal van die kunstuf kussentjes om alle toetsenheen en zo. Dus was er nauwelijks/geen cola doorgedrongen.

Maar na opdrogen (liet voor zekerheid een dag of drie opdrogen) waren een aantal toetsen nog steeds plakkerig... Na 3 jaar typen ze nog steeds niet zo super.

Er was ook ooit een test geweest bij ComputerTotaal. Gingen ze acht laptops martelen met bedrijfssukkeligheden. Van tafel laten vallen met open scherm, met gesloten scherm, koffie eroverheen, etc. Bleek dat meeste laptops daartegen wel bestand zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

hmm, kan aan mij liggen, maar volgens mij gaat een laptop gewoon vrolijk verder als je de stroomkabel eruit trekt.

behalve de mijne, want me mobo is waarschijnlijk gaar, ga woensdag effe terug naar de winkel.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou ik kom vandaag thuis van mijn werk
ik denk, ah what the hell probeer hem nog's
hij gaat aan.. maar nog geen beeld, fans en zo draaien
dus ik het ding nog 1000x aan uit
ineens piep start ie gewoon op :D
hij ruikt alleen een beetje naar koffie en zo whehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41106

Welk merk koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28310

Gelukkig voor je. Zonde van het geld als ie het niet meer doet. Controleer wel alles, want je weet maar nooit. Er kan natuurlijk wel iets defect zijn.

Voor consumenten is dit zwaar klote, maar aan de andere kant. Je leverancier is er niet blij mee dat mensen proberen de garantiebepalingen te ondermijnen.
Ik zou niet blij zijn met zulke kanten, maarja, als je consument bent moet je toch wat, zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62772

Ahhh.... dood zonde!!! :| :( ;(

Misschien kan je wel als er niets werkt heel voorzichtig een beetje water overgooien.

Anders hecht de koffie denk ik of zo.
Echt een heel klein beetje!
Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou alles lijkt het te doen, aleen hij wilt nog niet iedere keer meteen opstarten, maar als ie aanstaat doet ie het goed, ik zal zo nog's 3dmark draaien, kijken of ie onder max stres het goed houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Laatst online: 27-01 12:02
Zat er melk en suiker in de koffie? Was die redelijk sterk of valt dat mee?

Nee, ik probeer niet grappig over te komen. (Naja, klein beetje, maargoed.)
Koffie zwart zal waarschijnlijk nog wel meevallen qua schoonmaken, zeker als die niet te sterk is. K@#(*@ wordt het als er melk en suiker inzaten, dan plakt de boel en je kunt er van uitgaan dat die zonder een keer vaatwasser (Klinkt echt eng voor een notebook trouwens) niet zo makkelijk schoon zal worden.

Balen voor de koffie en je laptop is het in elk geval zeker wel. :|

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46377

Was het koffie met melk en suiker??

Ik heb nl de ervaring dat als er suiker in zit het bijna altijd een gevalletje "Jammer maar helaas" is.
Koffiemelk is helemaal troep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:59

M4rk

Doet dingen met spullen

Ik heb wel eens verhalen gehoord over mobiele telefoons waar men het zelfde mee overkwam. een vriend van me heeft toen zijn mobieltje een nacht laten zwemmen (in een emmer water), en daarna 2 weken laten drogen. Daarna heeft hij een RMA verzoek ingedoend en kreeg hij voor niets een nieuwe O-) . Klinkt eng en een beetje als een laatste redmiddel, maar misschien wel een optie :*) .

Hoe dan ook Succes! :O

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41395

ik hoop dat er geen suiker in je koffie zat want anders vreten de sporen weg (tenminste dat is wat ik gehoord heb)
en mocht je hem niet meer aan de gang krijgen kan je altijd bij de verzekering proberen te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee was gewoon zwart en middel sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh btw 3dmark, 3300 markjes, da's wel normaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56291

Anoniem: 7157 schreef op 16 september 2002 @ 13:57:
Damn zojuist valt een halve kop koffie over me laptop... het ding blijft aan maar hangt vast, op de powerknop reageert ie niet meer.... dus voeding eruit
ding ondersteboven, koffie loopt eruit. Vervolgens laten drogen, paar uur later probeer ik hem aan te zetten... niks reageerd totaal nie top de powerknop.
Fijn is dat, nou is mijn vraag.

Heeft iemand hier ervaring mee, eventuele garantie.
Of openmaken en schoonmaken, dan garantie

help!

Zeer wanhopige vohaul :(
dumb ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Laatst online: 27-01 12:02
Lekker nuttige opmerking laserguy, zeg dan niets!

Het is helemaal niet zo gek verzonnen dat je over je laptop morst, of denk je je kunt je notebook daarvoor laten verzekeren omdat de verzekeraar weet dat het toch nooit en te nimmer gebeurt. Laptops zijn bestwel duur, en het is gewoon vet balen als er een kapot gaat. Een opmerking zoals die van jou voegt er echt helemaal niets aan toe en kan eigelijk alleen als flame worden opgevat (Je weet hoe *erg* flames hier worden gewaardeerd, toch?)

Ik kan me voorstellen dat dit bij zo'n bummer niet anders is.

Gelukkig schijnt de laptop het weer te doen, wat had je trouwens gedaan vohaul dat die het weer doet?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alsof jij nog nooit iets hebt omgestoten, omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40559

Ben blij voor je dat ie het nog doet :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:31
3300 normaal?
Ik haal met dezelfde 3800 8)7

Anoniem: 49776

Offtopic:

Wat is 3dmark??

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:31
3D benchmark programma.
allemaal tests voor de 3d mogelijkheden van je PC. daar rolt een score uit en die kan je dan vergelijken met andere scores van andere mensen :)

edit: linkje: http://www.3dmark.com

[ Voor 0% gewijzigd door Gehaktbal op 18-09-2002 10:28 . Reden: Linkje :) ]

Anoniem: 49776

Ok bedankt, zal ik ook eens proberen.. wat is een normale score voor een p3 600mhz?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik wil mijn nog aan te schaffen laptop ook bijverzekeren tegen dat soort dingen. Heeft iemand enig idee waar dit kan voor drie jaar tegen een niet al te hoge prijs?

BTW. Je kunt em t beste schoonmaken en laten drogen, dat werkte bij mn gsm waar een glas bier over heen ging ook :D

|Specs|

Anoniem: 20384

ik heb hetzelfde gehad alleen dan met chocolade melk (warme) heb toen de mzl gehad dat ik me laptop snel uitgezet heb en te drogen en goed schoonmaken... na een paar uur opstarten en toen deed ie het nog alleen de onboard netwerk kaart is stuk... maarja pcmcia kaartje erin en draaien....

het is btw een IBM Thinkpad A30 gelukkig doet ie het nog

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Doet me denken aan een ex-chef van mij die hetzelde probleem had.

Hij heeft het toetsenbord even onder de warme kraan gehouden, (met de accu en de harddisk UIT de laptop gehaald) en dat ging vrij goed. Hij maakte toen de fout
om het ding onder zo'n warmeluchthandendrogerapparaat (weetjewel) te houden
om het zaakje droog te blazen , waarna de toetsen begonnen te vervormen !

Het ding doet het wel weer (!) maar het toetsenbord is nu door de kromme toetsen
onbruikbaar , deze laptop wordt nu met een externe knoppenplank gebruikt......

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Anoniem: 49776 schreef op 18 september 2002 @ 10:38:
Ok bedankt, zal ik ook eens proberen.. wat is een normale score voor een p3 600mhz?
met een geforce 2 mx erin en 512 geheugen kom ik op een score van ergens in 2100
is het systeem niet overgeklokt.

Nothing more to say...

Topicstarter
Toch nog ff contact met de verzekering opgenomen, en blijkbaar ben ik ertegen verzekerd, eventueel met een eigenrisico dat was nog niet zeker.
Als hij aanstaat werkt alles, maar hij wil nog niet echt meteen aan iedere keer :)
Dus ik denk dat ik hem toch opstuur voor reparatie aangezien de verzekering betaald.

Topicstarter
Gehaktbal schreef op 18 september 2002 @ 10:24:
3300 normaal?
Ik haal met dezelfde 3800 8)7
Heb je er ook een 1.6 in met winxp erop dan?

Ik zal mijn baas straks ff waarschuwen als er iemand met een Asus notebook komt en naar koffie ruikt ;)

Topicstarter
mijn nieuwe wallpaper :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvberlo/koffieInsideKLEIN.JPG

Anoniem: 63933

moet je hem open schroeven en helemaal schoonmaken met licht zoutzuur dan brand je het eraf zonder het mobo te beschadigen

B) B) B) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 63933 schreef op 19 september 2002 @ 13:03:
moet je hem open schroeven en helemaal schoonmaken met licht zoutzuur dan brand je het eraf zonder het mobo te beschadigen

B) B) B) B)
volgens mij gaat dan je mobo naar de maan.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61699

Wat je ook kan doen is het volgende: Als je vrouw/vriendin ook een aansprakelijkheidsverzekering heeft, kan je het daarop gooien. Zeg maar dat zij het heeft gedaan.
Pagina: 1