Toon posts:

Lite-on DVD firmware flash mislukt! :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na aanleiding van verkeerde Liteon LTD-163D DVD flash

ben ik eens wezen kijken op http://www.mand.tmfweb.nl/binaries.htm

en daar heb ik http://www.mand.tmfweb.nl...naries/Ltd-163D/GHR6F.zip gedownload en dus net in DOS dus echt buiten windows geflashed.. nou heeft MTKFLASH wel me oude firmware gewist maar dus niet de nieuwe er zet! :(

is me DVD speler nu rijp voor de sloop? of kan ik er nog een firmware inkrijgen zonder al teveel gedoe?

enzo ja HOE?

k kom dus nu ook windows niet meer in omdat die me DVD mist :(

Verwijderd

Maak je systeemkast open, koppel de ide-kabel en de voedingskabel van je DVD speler los. Doe een bootup diskette in floppydrive en start op in dos. Als je in dos bent, koppel de ide-kabel en voedingskabel van de DVD speler weer aan en flash de firmware met MTK-flash, succes en laat het even weten of het is gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 14:54:
Maak je systeemkast open, koppel de ide-kabel en de voedingskabel van je DVD speler los. Doe een bootup diskette in floppydrive en start op in dos. Als je in dos bent, koppel de ide-kabel en voedingskabel van de DVD speler weer aan en flash de firmware met MTK-flash, succes en laat het even weten of het is gelukt.
MTK flash doet dus nix dan :( heb ik al geprobeert :(

die blijft dus hangen na dat regeltje van MTKFLASH nogwat enzo

de speler reageerd ook nergens op enzo :(

zal het strax nog wel eens proberen moet toch ff me kabels omgooien :) 80 gb hdd :D

Verwijderd

Was ik nog vergeten. Zet je DVD speler op de primary IDE drive en ontkoppel DMA, dus zet hem op PIO.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:44:
Was ik nog vergeten. Zet je DVD speler op de primary IDE drive en ontkoppel DMA, dus zet hem op PIO.
en hoe zet ik hem op PIO? gewoon met me bios? of?

owja k weet dus al wat er mis ging.. k gaf dus niet op WAT MTKflash moest flashen |:( dus heeft die alles maar gewist denk ik.. :'(

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:11

-ET-

Phone Home

als je hem nu flashed en wel opgeeft wat hij er in moet flashen doet hij het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op 16 september 2002 @ 17:05:
als je hem nu flashed en wel opgeeft wat hij er in moet flashen doet hij het dan wel?
nee dan blijft die dus hangen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 16:48:
[...]

en hoe zet ik hem op PIO? gewoon met me bios? of?

owja k weet dus al wat er mis ging.. k gaf dus niet op WAT MTKflash moest flashen |:( dus heeft die alles maar gewist denk ik.. :'(
Je zet hem in PIO in je bios en in configuratiesettings-systeem-apparaatbeheer-DVD-rom-of Ide ATA/ATAPI controllers(windows XP)

Ja als je MTKflash en je geeft geen opdracht wat hij moet flashen is inderdaad |:( 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:15:
[...]

Je zet hem in PIO in je bios en in configuratiesettings-systeem-apparaatbeheer-DVD-rom-of Ide ATA/ATAPI controllers(windows XP)

Ja als je MTKflash en je geeft geen opdracht wat hij moet flashen is inderdaad |:( 8)7 |:(
Woei! hij doet ut weer intussen :)

t flashen wou alleen als Prim Master :) moet je ook maar weten he
Pagina: 1