Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

is het mogelijk om van mijn nokia 6310i een afstandsbediening te maken, door een stuk java wat geschreven kan worden?

of is het technisch gezien gewoon niet mogelijk

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is het IR poortje hier niet geschikt voor....

Verwijderd

Topicstarter
why not? ir is toch ir/.? of werkt dat ook al met verschillende frequenties ofzo?

Verwijderd

_Richie_ schreef op 16 september 2002 @ 14:08:
Volgens mij is het IR poortje hier niet geschikt voor....
Op de Nokia 9110 is het wel mogelijk met de juiste software.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 14:33:
why not? ir is toch ir/.? of werkt dat ook al met verschillende frequenties ofzo?
Het werkt niet met verschillende frequenties, maar het zal net als een Palm zo'n dunne ir-straal geven dat je kaarsrecht voor de ontvanger moet staan om te zorgen dat deze de straal ontvangt. Om dus te zorgen dat de straal goed overkomt moet je ongeveer 10 cm van je tv staan, en als je daar al staat kan je net zo goed met de hand dat ding overzetten. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 13:37:
Mensen,

is het mogelijk om van mijn nokia 6310i een afstandsbediening te maken, door een stuk java wat geschreven kan worden?

of is het technisch gezien gewoon niet mogelijk
Ik denk dat het niet mogelijk is, helaas.
Waarom niet?
Omdat de API's die er zijn om functies binnen de telefoon aan te spreken vrij beperkt zijn. Zo zijn er wel functies om het backlight van je telefoon aan en uit te zetten of om je telefoon te laten vibreren maar er zijn bv al geen functies om je "telefoonboek" te raadplegen. Dat hebben ze dus "afgeschermd" uit veiligheidsoverwegingen. Zo zal je dus waarschijnlijk je IR ook niet aan kunnen spreken/sturen :'(

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

De infrarood poort is daar te zwak voor.
Je hebt ook van die software voor PDA's, maar ook hiermee is het signaal vaak te zwak.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 12:15
Mijn Palm M505 haalt ongeveer 15 meter vindt ik best redelijk

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

of gebruik Bluetooth! Kan je o.a je magnetron mee bedienen (als je magnetron het ondersteunt!)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
AW_Bos schreef op 17 september 2002 @ 09:34:
of gebruik Bluetooth! Kan je o.a je magnetron mee bedienen (als je magnetron het ondersteunt!)
"als je magnetron het ondersteunt" :P
Kun je beter een magnetron nemen die telepathie / telekinese oid ondersteunt, heb je niet eens een telefoon nodig. :P

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
hangt ook erg af van de ontvanger op je tv of wat voor apparaat dan ook. met mijn palm IIIx kon ik redelijk goed zappen met m'n fielips tv tot 2 meter ofzo. moest wel echt richten naar de tv, met de normale afstandsbediening kan ik ook via de muur enzo zappen. (handig als je op je arm ligt op je kussen). ir sensoren werken wel degelijk met verschillende frequenties maar tegenwoordig kunnen ze bijna allemaal met elkaar overweg. het zal waarschijnlijk niet gaan vanwege software problemen. had ik bijvoorbeeld ook problemen mee toen ik bij een 6210 (zoiets, een oudje iig) de netmonitor aan wou zetten. moest ik eerst andere irda windows drivers installeren.
Pagina: 1