TOen ik vrijdagavond thuis kwam van mijn werk lag het internet eruit.
Gebeurt wel eens vaker (dacht ik) maar dit keer kreeg ik zo'n geinige verbinding met de "maak een verbinding met Chello site". Dus ik ga die doorlopen. Gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en toen kreeg ik de melding "Gebruikersnaam of wachtwoord ongeldig
.. Nou weet ik dat ik wat achterstand heb met betalingen, maar heb brief gestuurd en een brief terug gekregen met een dank woord en de mededeling dat ik "in behandeling" ben genomen. Dus ik dacht dat alles prima was.. Tevens zal ik best een stevige dataoverschot halen als het aan Chello ligt, maar daar heb ik nog niet eens een waarschuwing voor gehad ofzo. Dus dat kan de rede toch niet zijn. Maar wat dan??
Lijkt me dan toch duidelijk? Bel ze anders ff (nou ja, ff)Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 13:36:
--verhaal--
.. Nou weet ik dat ik wat achterstand heb met betalingen, maar heb brief gestuurd en een brief terug gekregen met een dank woord en de mededeling dat ik "in behandeling" ben genomen. Dus ik dacht dat alles prima was.. =
--verhaal--
no animals were harmed during the production of this message
Inderdaad ff
.. had al geprobeerd, maarja.. uur wachten a 10 cent vind ik ook niet leuk meer.. Word nu nogmaals geprobeerd.. Ze kennen het toch niet zomaar gaan afsluiten zonder enige dreigingen.. EIKELS!!
Binnenkort even kijken hoe dat Cistron werkt, ik hoop in ieder geval dat die helpdeks daar wat sneller te bereiken is
Je vult toch wel de goeie gebruikersnaam in he? Niet met @chello.nl erachter ofzo en ook niet perongeluk een e-mailalias (komt nogal eens voor nl...
)
UPC dreigt niet, UPC waarschuwt...Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 13:51:
...Ze kennen het toch niet zomaar gaan afsluiten zonder enige dreigingen...
Duh, het gaat allemaal automatisch hoor, komt geen hand aan te pas. Uhm, over die achterstand.. Is dat een achterstand van maanden of ben je gewoon een weekje te laat met betalen?EIKELS!!
Verwijderd
sorry hoor ,maar moet je maar op tijd betalen, ga je upc de schuld geven van jou wanbeleid?
En ook niet perongeluk je password zelf gewijzigd, en dat je nu het password dat op je contract staat probeert te gebruiken??
Tja ik heb al maandan teveel gedownload maar ze doen er niks aan dus daar zal het wel niet aan liggen. Ik heb iniedergeval geen betalings achterstand.
Nee, ik heb al van meer "wanbetalers" gehoord dat ze afgesloten zijn. Denk dus dat het daaraan ligt. Chello service lijn ligt ook de hele dag zo'n beetje helemaal plat. Maar we hebben al gefaxt. Ook omdat we natuurlijk al een brief hadden gestuur waar positief op werd gereageerd. Dus eens kijken of dat gaat werken.
Als je bent afgesloten vwg een betalingsachterstand zou ik ff vragen om een betalingsregeling. Als 't bedrag uitzonderlijk hoog is kun je bijvoorbeeld in delen van € 100,- betalen en wordt je ondertussen wel gewoon aangesloten.
Maar inderdaad, het REGENT klanten die afgesloten zijn met achterstanden. (en WAT voor achterstanden soms!!
)
Maar inderdaad, het REGENT klanten die afgesloten zijn met achterstanden. (en WAT voor achterstanden soms!!
Je kan helemaal niet een achterstand hebben, want de verwerkende afdeling bij UPC loopt zwaar achter.
Zo zijn die "overige Posten" met zo'n belachelijk hoog bedrag de reeds gemaakte betalingen die nog verwerkt moeten worden.
Tja, en als je dus echt achter loopt, heb je toch minstens al een jaar niet betaald.
Bellen helpt niet, ga d'r maar gewoon FF langs, dat is een stuk sneller.
Zo zijn die "overige Posten" met zo'n belachelijk hoog bedrag de reeds gemaakte betalingen die nog verwerkt moeten worden.
Tja, en als je dus echt achter loopt, heb je toch minstens al een jaar niet betaald.
Bellen helpt niet, ga d'r maar gewoon FF langs, dat is een stuk sneller.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Ik weet niet of je 't door hebt maar alles gaat automatisch hoordmace schreef op 18 september 2002 @ 23:44:
Je kan helemaal niet een achterstand hebben, want de verwerkende afdeling bij UPC loopt zwaar achter.
Alleen als een betaling de rekeninguitdraai heeft gekruisd (en de rekeningen worden niet de dag voordat ze worden verstuurd uitgedraaid maar bijna een week daarvoor) of als je 2 accounts hebt bij UPC en het binnengekomen bedrag van het verkeerde account is afgeboekt. (ja, 't gebeurt wel esZo zijn die "overige Posten" met zo'n belachelijk hoog bedrag de reeds gemaakte betalingen die nog verwerkt moeten worden.
Nee hoor, je kunt na enkele maanden al worden afgesloten...Tja, en als je dus echt achter loopt, heb je toch minstens al een jaar niet betaald.
Als er geen wachtrij is op de klantenservice wel jaBellen helpt niet, ga d'r maar gewoon FF langs, dat is een stuk sneller.
Heb ik ook eens gehad
mijn gegevens waren gewoon pleite daar
een leuke dame heeft m'n gegevens weer ingevoerd en hetw erkte weer
[ik hda d'r mail moeten vragen
]
mijn gegevens waren gewoon pleite daar
een leuke dame heeft m'n gegevens weer ingevoerd en hetw erkte weer
[ik hda d'r mail moeten vragen
Je moet echt niet verwachten dat als je achterloopt met betalingen en je brief in behandeling wordt genomen ze zo lief zijn je verbinding dan maar te laten werken.
Het is een prima manier om ervoor te zorgen dat mensen betalen voor dat wat ze gebruiken, tis niet alleen UPC hoor..hehe...
Het is een prima manier om ervoor te zorgen dat mensen betalen voor dat wat ze gebruiken, tis niet alleen UPC hoor..hehe...
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Hmm ik vind de factuur van chello ook gaar hoor. Ik betaal gewoon via een overschrijvingskaart (gegevens overnemen van de acceptgiro) en nu krijg ik dus elk maand een acceptgiro dat ik 4 maanden niet betaald heb terwijl ik gewoon betaal! Probeeer je ze te bellen krijg je een wachtrij van meer dan 20 minuten of is de factuur afdeling niet aanwezig en moet ik maandag maar weer terug bellen? WTF?
Verwijderd
nou? heb een rekening va 274 euro gekregen en ze zeggen dat het niet betaalde acceptgiro's zijn ,maar ik betaal elke maand gewoon de standaart bedrag .
ze willen mij in de maling nemen.Ik bel elke dag de service lijn maar word nie opgenomen komt er een antwoord apparaat met OP DIT MOMENT IS HET DRUK PROBEER HET LATER OPNIEUW zoiets en dan pats word er opgehangen,heb mail verstuurd niks van ze gehoord het zijn een stel bedriegers(omdat ze falliet gaan willen ze mensen boren) het factuur heb ik nog steeds nie betaald zal ik ook niet doen ook.
ze willen mij in de maling nemen.Ik bel elke dag de service lijn maar word nie opgenomen komt er een antwoord apparaat met OP DIT MOMENT IS HET DRUK PROBEER HET LATER OPNIEUW zoiets en dan pats word er opgehangen,heb mail verstuurd niks van ze gehoord het zijn een stel bedriegers(omdat ze falliet gaan willen ze mensen boren) het factuur heb ik nog steeds nie betaald zal ik ook niet doen ook.
Verwijderd
Wat dacht je hier van; 1 rekening (+2x een herinnering) van € 282,50, gerekend over de periode April t/m Augustus 2002 en dat terwijl ik al sinds augustus 2001 geen Chello meer heb
(en terwijl ze na een telefoontje nav de eerste rekening een case hebben aangemakt en hebben toegegeven dat hun administratie niet klopt).
Ik kan er alleen maar om lachhen en wacht met smart op bericht van de deurwaarder.
Of zou dat hun taktiek zijn: 10 mensen aanschrijven, waarvan er misschien wel 4 of 5 betalen
Ik kan er alleen maar om lachhen en wacht met smart op bericht van de deurwaarder.
Of zou dat hun taktiek zijn: 10 mensen aanschrijven, waarvan er misschien wel 4 of 5 betalen
Verwijderd
Toen ik het afsloot kon ik volgens mij alleen kiezen voor een machtiging... Zou ik zowiezo doen waarom haal je je al die ellende met acceptgiro's op je hals?
Verwijderd
jongens, topic starter geeft aan dat hij INDERDAAD een achterstand heeft, een heel andere zaak dus. En eigen schuld, gewoon stom
Ellende met acceptgiro's?? het is pas ellende als ze bij upc aankomen met spookrekeningen (en dus ook automatisch afgeschreven) van tussen de 200 en 600 gulden.Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 01:01:
Toen ik het afsloot kon ik volgens mij alleen kiezen voor een machtiging... Zou ik zowiezo doen waarom haal je je al die ellende met acceptgiro's op je hals?
klinkt als een lekker zooitje daaro...
de enige afdeling die hard werkt is meestal de incasso afdeling... en soms wel eens TE hard ook...
Ben ik ff blij dat ik geen chello heb genomen toen ze het me aanboden...
't mag dan wat sneller zijn dan fast adsl, maar qua service zit ik denk ik beter
de enige afdeling die hard werkt is meestal de incasso afdeling... en soms wel eens TE hard ook...
Ben ik ff blij dat ik geen chello heb genomen toen ze het me aanboden...
't mag dan wat sneller zijn dan fast adsl, maar qua service zit ik denk ik beter
Verwijderd
Ik betaal maandelijks (middels AC) maar krijg wel continue een brief dat ik ruim 300 euro nog moet betalen. Há! checken in m'n afschrijvingen...maandelijk alles netjes overgemaakt, dus ze kunnen de pot op!
Voortaan schrijf ik maandelijk middels OV de te betalen bedrag voor desbetreffende maand over.
Voortaan schrijf ik maandelijk middels OV de te betalen bedrag voor desbetreffende maand over.
Tja ik werk zelf bij UPC maar ik heb sinds mijn aansluiting ook nog nooit een rekening gezien... Alles zal straks wel in 1 grote rekening komen
Meteen maar een betalingsregeling treffen dan...
Arrg, die betalingsachterstanden van hun kloppen absoluut helemaal voor geen ene moer. Het is gewoon een algemene geldklopactie. Aantal mensen zullen meteen gaan betalen als ze schrikken van die hoge rekening en daar doelt UPC gewoon op. En het klopt, want ze hebben ineens weer geld voor TV commercials.GerbenW schreef op 19 september 2002 @ 14:13:
Tja ik werk zelf bij UPC maar ik heb sinds mijn aansluiting ook nog nooit een rekening gezien... Alles zal straks wel in 1 grote rekening komenMeteen maar een betalingsregeling treffen dan...
Ik kreeg een rekening voor bijna 600 euro, naar ff checken in mijn eigen administratie blijft er maar 200 euro open te staan. Lekker hoor, dan nieuwe administratiesysteem
Ze blijven maar hammeren op de automatische incasso, nou dat hebben ze na deze actie behoorlijk verknalt voor de rest van hun bestaan! Je zou bij de supermarkt staan bij de pin en UPC heb ff € 600 geplukt. En geld terugkrijgen? hehehe neej die 600 euro verrekenen ze met je kabelTV zodat je 5 jaar vooruit betaalt dus!
/dev/null
toppertje --> 1 keer is wel genoeg.
Iedereen heeft je punt begrepen
Verwijderd
nee dus, want hierboven hebben ze het over mensen die door een fout van upc teveel betalen, ik geef alleen aan dat die discussie niet relevant is omdat het hier om een wanbetaler gaat , en niet om een fout van upc zoals gewoonlijkCutebritney schreef op 19 september 2002 @ 20:31:
toppertje --> 1 keer is wel genoeg.
Het derde systeem? Het tweede nog steeds hoor... Er zijn in landelijk gezien wel 3 verschillende systemen gebruikt maar elke regio heeft vòòr dit systeem maar één ander systeem gebruikt. Maar 't zijn inderdaad gewoon bugs in het systeem. En er zitten nogal wat bugs in
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 21:36:
[...]
nee dus, want hierboven hebben ze het over mensen die door een fout van upc teveel betalen, ik geef alleen aan dat die discussie niet relevant is omdat het hier om een wanbetaler gaat , en niet om een fout van upc zoals gewoonlijk
Dat zal best, maar je hoeft niet 3x hetzelfde te posten.
Diegene die dan blijkbaar niet naar je luisteren, doen dat dan ook echt niet na 3 (of meer) keer posten.
Case closed.
Verwijderd
Precies. Ik maak maandelijks netjes de verschuldigde bedrag van de nieuwe maand over. Automatisch incasso? Nee liever niet. Ik betaal liever .20 euro cent extra voor deze actie dan 300 euro terug eisen (hoe eigenlijk? UPC bellen? Kost me 40 minuten maal x aantal bel-centen) van chello omdat ze middels automatisch incasso te veel van m'n rekening hebben gehaald.
Verwijderd
beetje dramatisch natuurlijk, je kan automatische incasso altijd nog tot 30 dagen na afschrijving terug halen natuurlijkVerwijderd schreef op 20 september 2002 @ 03:37:
Precies. Ik maak maandelijks netjes de verschuldigde bedrag van de nieuwe maand over. Automatisch incasso? Nee liever niet. Ik betaal liever .20 euro cent extra voor deze actie dan 300 euro terug eisen (hoe eigenlijk? UPC bellen? Kost me 40 minuten maal x aantal bel-centen) van chello omdat ze middels automatisch incasso te veel van m'n rekening hebben gehaald.
jah je was me net voor met die opmerking.....
je kan gewoon terugstorten in zo'n geval....
je kan gewoon terugstorten in zo'n geval....
Het zijn gewoon een stelletje klootzakken 
Je kunt er gewoon niks mee, en het wordt alleen maar erger.
Je kunt er gewoon niks mee, en het wordt alleen maar erger.
mja zal wel komen door UPC hun geweldige nieuwe administratie...GerbenW schreef op 18 september 2002 @ 23:37:
Als je bent afgesloten vwg een betalingsachterstand zou ik ff vragen om een betalingsregeling. Als 't bedrag uitzonderlijk hoog is kun je bijvoorbeeld in delen van € 100,- betalen en wordt je ondertussen wel gewoon aangesloten.
Maar inderdaad, het REGENT klanten die afgesloten zijn met achterstanden. (en WAT voor achterstanden soms!!)
"allo ha, we hebben een nieuw administratie systeem, beter sneller enzz bla die bla" ow ja je hebt nog 3 maanden niet betaald kunnen wij effe vangen nog van de maand jan tm maart?
ben je vervolgens weer 2 dagen bezig omdat recht te breien. door fout in HUN administratie gaat weer 2 dagen met frustratie enzz
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
en bedankt he, dan mag ik jou bij deze ook ff een klootzak noemen
Waarmee? TV? Internet? Telefoon?Je kunt er gewoon niks mee,
Wat wordt steeds erger? Fantastisch onderbouwd allemaalen het wordt alleen maar erger.
Dat "beter sneller etc etc" heb ik nog nooit iemand horen roepen... Het vorige systeem (op telnet gebaseerd, zoals dat bij zoveel bedrijven gaat (Postbank bijv)) was veel sneller.. BETER zul je ook nooit horen, dit systeem zit vol fouten man...SithWarrior schreef op 20 september 2002 @ 19:09:
mja zal wel komen door UPC hun geweldige nieuwe administratie...
"allo ha, we hebben een nieuw administratie systeem, beter sneller enzz bla die bla" ow ja je hebt nog 3 maanden niet betaald kunnen wij effe vangen nog van de maand jan tm maart?
ben je vervolgens weer 2 dagen bezig omdat recht te breien. door fout in HUN administratie gaat weer 2 dagen met frustratie enzz
En die opmerking "kunnen wij effe vangen bla bla" zul je ook nooit iemand horen zeggen. Graag iets serieuzer hier...
dat was basicly wat er stond anders, alleen dan in wat nettere bewoordingen. dat ze een nieuw administratie systeem in gebruik hadden genomen om de service te verbeteren.
en dat ook nog bleek dat ze nog 3 maanden van me kregen die ik overigens gewoon betaald heb, want ik heb gewoon auto incaso per maand, dus vond het weer beetje vreemd allemaal
trouwens bij upc zijn ze ook nooit sirieus die lui kunnen alleen maar grappen maken, doet je verbinding het niet en dan bel je omdat je geen ip adress meer krijgt begint ie over NAV 2002 deinstallen nouw sorry hoor maar daar zakt mijn broek gewoon van af. als ik nou vertel: ey ik heb nav geinstalled en nu doet ie et niet meer maar ik zei: modem gereset en toen kreeg ik geen ip meer. om dan te beginnen over een virus scanner die er al 3 maanden opstaat (wat ik ook tegen em zei nog) vind ik igg lachwekend en hij wou maar dat ik ging deinstallen.
na half uur gelult te hebben ging ie 10 min weg en toen deed ie het ineens weer (effe gouw flush gedaan zeker)
en ik lach er nog maar een beetje om maar eig is UPC om te huilen als ik jaar terug niet zo graag internet wou hebben had ik al lang tabe gezegt tegen chello. het is nu dan wel iets beter met de internet verbinding, maar de wachttijden van de HD, de service enzz zijn nog even slecht als altijd.
en dat is niet om te lachen...
(het vreemde vind ik nog dat de HD ers van chello of wat jullie ook doen) wel van de nodige kennis zijn begeven vraag me af waarom ik in die 2 jaar nog nooit zo iemand aan de lijn heb gehad)
en dat ook nog bleek dat ze nog 3 maanden van me kregen die ik overigens gewoon betaald heb, want ik heb gewoon auto incaso per maand, dus vond het weer beetje vreemd allemaal
trouwens bij upc zijn ze ook nooit sirieus die lui kunnen alleen maar grappen maken, doet je verbinding het niet en dan bel je omdat je geen ip adress meer krijgt begint ie over NAV 2002 deinstallen nouw sorry hoor maar daar zakt mijn broek gewoon van af. als ik nou vertel: ey ik heb nav geinstalled en nu doet ie et niet meer maar ik zei: modem gereset en toen kreeg ik geen ip meer. om dan te beginnen over een virus scanner die er al 3 maanden opstaat (wat ik ook tegen em zei nog) vind ik igg lachwekend en hij wou maar dat ik ging deinstallen.
na half uur gelult te hebben ging ie 10 min weg en toen deed ie het ineens weer (effe gouw flush gedaan zeker)
en ik lach er nog maar een beetje om maar eig is UPC om te huilen als ik jaar terug niet zo graag internet wou hebben had ik al lang tabe gezegt tegen chello. het is nu dan wel iets beter met de internet verbinding, maar de wachttijden van de HD, de service enzz zijn nog even slecht als altijd.
en dat is niet om te lachen...
(het vreemde vind ik nog dat de HD ers van chello of wat jullie ook doen) wel van de nodige kennis zijn begeven vraag me af waarom ik in die 2 jaar nog nooit zo iemand aan de lijn heb gehad)
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ja er is ons ooit verteld dat virusscanners voor problemen kunnen zorgen bij de internetverbinding... Nouja dat is natuurlijk ook pure onzin maar helaas werken er (vooral overdag) ook mensen waarvan je je afvraagt hoe die in hemelsnaam bij de Chello Helpdesk terecht zijn gekomen en die vertellen de klant ook rustig dat ze bijv. NAV moeten deïnstallen. Die weten gewoon niet beter... Jammer, maarja.
Er werken inderdaad een heleboel mensen met heel veel verstand, ook een paar mensen die een heleboel van Linux weten. Helaas zijn er maar weinig die wat weten van iMacs... Altijd klote als je zo'n mac-klant aan de lijn krijgt. We hebben dan wel een handjevol screenshots (om zeg maar ff een imac te simuleren) maar vaak heb je daar ook maar weinig aan... De wachttijden schommelen bij ons trouwens heel erg: op een gegeven moment was de wachtrij gisteravond bijvoorbeeld langer dan 100 minuten maar op een ander moment zat het weer net onder de 20 minuten. Erg wisselvallig dus...
Er werken inderdaad een heleboel mensen met heel veel verstand, ook een paar mensen die een heleboel van Linux weten. Helaas zijn er maar weinig die wat weten van iMacs... Altijd klote als je zo'n mac-klant aan de lijn krijgt. We hebben dan wel een handjevol screenshots (om zeg maar ff een imac te simuleren) maar vaak heb je daar ook maar weinig aan... De wachttijden schommelen bij ons trouwens heel erg: op een gegeven moment was de wachtrij gisteravond bijvoorbeeld langer dan 100 minuten maar op een ander moment zat het weer net onder de 20 minuten. Erg wisselvallig dus...
Ik kreeg 2 weken geleden of zo een rekening van 190 euro + de waarschuwing dat ik afgesloten zou worden, terwijl ze me zelf hebben afgesloten eind april 
Over een ranzige administratie gesproken.
Over een ranzige administratie gesproken.
Ik betaal automatisch en kreeg een rekening voor euro 500,00 +. Hmmm, da's vreemd.
Pagina: 1