Afdwingen van een SaveDialogbox?

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben een site aan het bouwen die automatisch een document genereerd (bijv. een Word-document). Nu wil ik door op een link te klikken dit bestand opslaan en NIET openen in een browser.

Ik weet dat je met de rechtermuisknop kunt klikken op de link en dan kunt kiezen voor save as.. maar dat wil ik niet.

Is er een manier om dit met de linkermuisknop te doen?? Kan ik de save-as functie niet aanroepen in javascript of zo..?

Verwijderd

Je moet de goede headers meesturen.Content-Disposition en Content-Type helpen altijd wel. Zoeken ook.

• xantos
  • Niet online
wat voor een content-type heb ik dan nodig? en waar vind ik dat dan?

• xantos
  • Niet online
Is er echt niemand die mij heer mee kan helpen? snik...

Verwijderd

een binairy header

• xantos
  • Niet online
madnerd, kun je eens een voorbeeld geven of even aangeven waar ik hier meer over kan vinden.

Ik snap namelijk niet echt wat je bedoeld.

bedankt,

Verwijderd

voorbeelden:
Content-type: application/x-gzip
Content-Disposition: attachment; filename=some-file.tar.gz
Content-Description: PHP3 Generated Data

Deze kun je in je webserver config vertellen te parsen bij een bepaalde extensie

• xantos
  • Niet online
Moet dit in meta tags staan?

<META HTTP-EQUIV="content-type" CONTENT="application/x-gzip">
<META HTTP-EQUIV="Content-Disposition" CONTENT="attachment; filename=some-file.tar.gz">
<META HTTP-EQUIV="Content-Description" CONTENT="PHP3 Generated Data">

Zo werkt het namelijk niet.

Verwijderd

*zucht* lezen m'n jong, dis server side, je moet dat a) in je webserver config instellen
b) gebruik maken van server side scripts, zoals php, dmv header();

• xantos
  • Niet online
sorry, ik heb inderdaad niet goed gelezen. Bedankt voor de info..

Verwijderd

Op woensdag 25 oktober 2000 17:05 schreef xantos het volgende:
sorry, ik heb inderdaad niet goed gelezen. Bedankt voor de info..
Ik heb een soortgelijk probleem. ik heb een php pagina die wordt gemaakt doordat een sessie met daarin 1 variable wordt ge'echo't. De inhoudt is puur html en ik wil dit dus per download beschikbaar maken. Is het mogelijk dit af te dwingen? ik kan de contenttype wel aanpassen maar volgens mij gaat hij dan weer niet door de php parser, en dat moet dus weer wel. Als het kan zou ik ook graag willen dat de extensie automatisch naar html gezet wordt, dat zou helemaal geweldig zijn! :9 maar een automatische save as dialoog maakt mijn dag al goed!
Pagina: 1