Toon posts:

Arabische teksten maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik doe graag even een beroep op jullie kennis _/-\o_

Het bedrijf dat elke maand mijn eten, huis, ADSL, vriendin enz. financiert, wil in de communicatie ook Arabische teksten opnemen. Nou wil ik graag weten wat ik allemaal moet instellen om dit voor elkaar te krijgen (in de zin van snel "overschakelen", tikken en weer "uitschakelen")

1. Welk font moet ik installeren?
2. Waar moet ik overschakelen naar Arabisch?? Taalinstellingen, landinstellingen, toetsenbord instellingen??
3. Zitten de letters van een toetsenbord dan nog wel zinnig (is een "a" ook de Arabische teken voor "a")?
:Z
4. Ja sorry, laatste vraag voor nu, snapt de printer alles?

Okee, dat was het allemaal zo'n beetje. Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden. B)

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

google helpt ook al veel.....

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00
hoe financiert een bedrijf een vriendin ? hooker ?

Verwijderd

Topicstarter
@Wibblemoo: Nou niet zozeer. Ik heb een vriendin en die kosten zoveel geld....dan moet je werken. Het is dus andersom :)

@AleXtc: Zullen we het hele forum dan maar opdoeken, als je alles via google vindt? Waarom 1000 pagina's afzoeken als ik weet dat er veel kennis zit op Tweakers? Vandaar deze post.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

waarom jij wil schrijf arabisch, nederlands is goei taal O-)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah.... zullen we vanaf nu alleen nog maar reply's gaan geven die daadwerkelijk tot een oplossing c.q. antwoord leiden? Het lijkt wel woensdagmiddag :/

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

maar het is maandag, en dat is het zelfde

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
@droupsnoet: ikke niet sgrijf wil Arab, wij heb medewerkers én klanten die goed niet Nederlants khan

@Merely: helemaal mee eens. Na 5 reply's nog geen steek verder gekomen, hoe gezellig ik het ook vindt.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

gezellig? lol....

Wat je ook kan doen is gewoon je tekst opzetten in het nederlands en via een google machine de tekst automatisch proberen om te laten zetten.

kijk, google zei ik toch :)

http://www.google.nl/language_tools?hl=nl

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

geef ze een nederlandse cursus

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Jaymz

Keep on moving !

droupsnoet schreef op 16 september 2002 @ 14:24:
geef ze een nederlandse cursus
Voeg iets nuttigs toe of helemaal niet. GoT is geen theekransje ofzo.... :)

Andere mensen die in deze thread reageren mogen dat advies overigens ook ter harte nemen.

Verwijderd

Voor arabische tekens heb je een Windows cd nodig (pref w2k of xp) en dan stel je de taal,landinstellingen & toetsenbord in je configuratiescherm in op arabisch

Nu zal je QWERTY toetsenbord dus arabische tekens gaan blaaten. Echter wil je dat er ook nog iets zinnigs mee te doen is, dan zal je ook een arabisch toetsebord moeten hebben. Wij gebruiken hiero turkse toetsenborden voor diverse medewerkers, maar dat toetsenbord heeft 10 keys meer dan een standaard US keyboard. Met arabische (of bijv. russische) toetsenborden heb je echt een ander keyboard nodig omdat deze tekens compleet anders zijn

suc6

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

arabische versie van office installeren

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, bedankt voor de informatie (de nuttige dan ;) ). Ik kan dus enthousiast softwarematig tekeer gaan, maar dan lukt het niet iets zinnigs te produceren. We hebben geen Arabische toetsenborden.
Ik probeer nog even de methode van AleXtc via een Google vertaling.

Dan maar een vertaalbureautje.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:06
Doet het virtual keyboard van microsoft het niet ? is een tootlje dat een keyboard op het scherm laat zien op het scherm, waarmee je vervolgens met de muis kan typen. Die moet ook die bijzondere karaktersets aankunnen (denk ik, hoop ik)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat heb ik net geprobeerd. Het gekke is dat je inderdaad uitgebreid kan instellen welke tekens het moet gebruiken, hoeveel toetsen het bordje moet hebben enz. Alleen als ik ga tikken, zie ik nog steeds de bekende vormpjes, die je nu ook leest.
Dus je hebt gelijk: het kan speciale tekens aan, alleen het spuugt ze (vooralsnog) niet uit.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En onder welke Windows versie wil je dit voor elkaar krijgen? Dit hoort namelijk in je topictitel. Mocht je vraag niet gaan over 1 specifieke versie van Windows, dan zet ik er [alg] bij.

Zie ook Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1