Toon posts:

[XP] wel ping'en geen IE of FTP *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola allemaal,

Ik heb bij iemand allemaal spyware gevonden en verwijderd (met ad-aware) zoals savenow common gator etc. Een bijwerking is dat nu dat IE en ftp niets meer doen. Ook Email werkt niet meer. Een spy-ware programma (iets met een groen icoon van een netwerk) heeft de winsock settings veranderd... En hij kan geen sockets meer openen. Pingen kan dus wel nog. alle andere internet tcp/ip dingen niet.

Klinkt dit iemand bekent in de oren, weet iemand hier een fix voor? Kan ik winsock opnieuw installeren? Het is een XP machine. Of heeft een van die spy-proggels de TCP-IP settings grondig verneukt?

Andere optie is computer opnieuw installeren maar dat vind ik een zwaktebod.

Groeten en alvast bedankt;
Barend

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Arie

One Man Army

System Restore uitvoeren en dan eerst eens grondig uitzoeken wat je precies wilde verwijderen. Het kan goed zijn dat die onderdelen voor bepaalde software nodig waren om te functioneren bijvoorbeeld. Hierna kun je misschien beter stap voor stap bepaalde adware verwijderen. Vergeet geen backups te maken van de dingen die je verwijderd.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

als het een legale versie is zo ik gewoon sp1 draaien...

• Arie

Arie

One Man Army

Dan zou ik eerst een System Restore uitvoeren om uit te zoeken wat er in eerste instantie mis was. Als je meteen nu al Service Pack 1 er op los laat, dan heb je kans dat het nogsteeds niet werkt en dan ben je verder van huis. Naar mijn mening eerst dus een System Restore uitvoeren, uitzoeken wat er nu precies is mis gegaan, vervolgens in stappen de adware verwijderen en zowiezo updaten naar Service Pack 1, of het nu werkt of niet.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, voortaan even op letten, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:41

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Je kan met ad-aware gewoon een backup terug zetten. Ben je denk ik ook van het probleem af.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Arie

Arie

One Man Army

Als je hebt aangegeven dat je zowiezo een backup wilt maken natuurlijk.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 21:10
Kun je je hele tcp/ip meuk niet opnieuw installeren?
Dan opnieuw instellen en je zou denken dat het well goed is, ik bedoel, veel verder kun je er toch niet op achteruit gaan. :Y)
Pagina: 1