Toon posts:

[98]setup foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jaja ik heb dan eindelijk een leuk 486 tje die moet gaan dienen als mijn servertje maar ik had er w95 op, dit was niet naar mijn zin.
nu wil ik win98 erop zetten dus ik heel netjes fdisk, toen format c: en dan via techworm (bootdisk met cd onderst.) x:\setup
start ie mooi netjes op in setup, dus ik blij.
dan gaat ie "preparing to run w98 setup," hier telt ie van 0% naar 100% wat lang duurt op een 486 maar dat geeft niet.
na enkele minuten issie dan zover, maar dan geeft ie een fout weer :'(

code:
1
2
3
4
5
6
7
message SU0013

setup cannot create files on your startup drive and cannot set up win 98

if you have HPFS or NTFS, you must create an ms-dos boot partition.
if you have an LANtastic server or superstor compression, disable it before running setup.
see setup.exe om setup disk 1 or the windows 98 compact disc.

meer geberut er niet en er staat een button exit setup dus die moet je wel klikken, ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet meer uit, ook de search gaf niet een duidelijk antwoord.

ik hoop dat iemand mij kan helpen wnat ik ben ten einde raad. _/-\o_

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Controleer of je een bootmanager actief hebt staan en disable deze door de C partitie actief te maken (met FDISK).

Iets anders weet ik nu even niet, maar als ik wat heb, dan hoor je het snel! :)

edit:

Kijk sowieso of de C schijf actief is...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
't zal niet de eerste zijn die na format c:
plots geen c partitie meer ziet!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie wel mn c partitie en ik heb m op actief staan maar ondertussen kom ik al iets verder met de installatie, ik heb nu de installatie zelf op 100% dan gaatie rebooten, dan zegt ie "windows protection eroor you need to restart " dat hjeb ik nu al meerdere malen gedaan maar het enige wat werkt is mn geheugen eruit trekken (ik had 56mb (raar aantal jah)) maar dan draai ik nog maar op 16mb dit kan toch niet de oorzaak zijn :?

iig bedankt voor de oplossingen tot nu toe.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Het lijkt er wel op, dat je (brakke) geheugen reden is voor problemen. Een protection error wordt veelal veroorzaakt door problemen met hardware/geheugen.
Hopelijk kun je op één of andere wijze alsnog aan extra geheugen komen, want met 16MB zal Windows98 op een 486 niet echt vooruit te branden zijn.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Wat nog wel eens wil helpen (niet altijd) is fdisk /mbr misschien dat dat helpt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 08:47
zit er niet op die 486 al een virus beveiliging... voor de boot rom en de mbr???
ik sta nergens van te kijken met die oude borden
Pagina: 1