[TI4400]Vastloper bij spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 12:29
Sinds ik van windows xp over gestapt ben naar windows 2000 loopt elk spel vast na een x aantal minuten. (Een niet zo grafisch spel doet er 10 minuten over, daarintegen doet bf1942 er nog geen minuut over).

Nou heb ik natuurlijk al gezocht en vond ik dit http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q261606&
het lijkt erg op mijn probleem. Maar dat was ook alles wat ik kon vinden.

Weet iemand misschien wat er mis is?

3dmark draait wel gewoon fatsoenlijk.

http://service.madonion.com/compare?2k1=4492070 (zo te zien ook niet echt te weinig punten.

Windows 2000 service pack 3
256 mb ddr
MS-6367 nieuwste drivers
msi Gf4 4400 ti 30.82

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik weet niet wat voor engine bf1942 gebruikt, maar misschien ligt het aan de opengl drivers. aangezien 3dmark wel goed draait.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 16:38
Probeer eens een nieuwe Geforce Drivers en probeer eens 4in1 drivers enzo.
En anders probeer ook nog eens om direct X opnieuw te installeren.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Sen
The_Greater schreef op 16 september 2002 @ 13:03:
Probeer eens een nieuwe Geforce Drivers en probeer eens 4in1 drivers enzo.
En anders probeer ook nog eens om direct X opnieuw te installeren.
die nieuwste geforce drivers die 40.nog wat die liepen bij windows xp bij mij verschrikkelijk dit zijn de nieuwste die officeel uit gekomen zijn.

Direct X heb ik al 2 keer opnieuw geinstaleerd geen verandering.

• The_Greater
Hmmm.... Anders probereer de 32.xx

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Sen
The_Greater schreef op 16 september 2002 @ 13:06:
Hmmm.... Anders probereer de 32.xx
Ik was de 40 al weer aan het downloaden :)

• Sen
Nieuwe 40.xx drivers helpen ook nie loopt nog steeds vast na een tijdje :( Ik zou bijna denken dat ie te warm wordt :( Kun je de temp van een gf 4 4400 meten ?

• Johnny5
  • Laatst online: 30-08-2025
probeer het eens met je kast open, misschie wordt hij wel te heet ?
(mijn ervaring zegt dat als je het niet kan aanraken van de hitte dat het dan TE heet is ;) )

• _Administr8or_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 07:49
Dit heb ik dus precies hetzelfde!!
Bij mij lopen ook sommige spelen vast!
Spellen waarbij hij vastloopt zijn : UT2003 DEMO, en GP4!
Mafia en UT doen het wel goed!

Ik heb alleen een ATI Radeon 9700! :?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem.
En ik draai met een open kast, beter gezegt hij licht open en bloot op mijn buro met een ventilator die er af en toe over heen waait.

Ik heb alle denkbare mogelijkheden algeprobeerd maar ik ben er nog steeds niet achter.

• Sen
Hij blijft vastlopen :( En overdreven warm wordt ie volgens mij ook niet.

Verwijderd

Er is een kleine kans dat de kaart niet meer goed werkt, de videokaart al in een andere pc geprobeert?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:23
AGP al op 128 of 256 gezet in de bios?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Sen
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 16:43:
Er is een kleine kans dat de kaart niet meer goed werkt, de videokaart al in een andere pc geprobeert?
Nee nog niet maar ik heb het precies na dat ik van windows xp home naar windows 2000 ben gegaan. Onder windows xp home had ik nergens last van (Nou ja ik had last van xp maar dat maakt nie )

• Sen
utbone schreef op 16 september 2002 @ 16:44:
AGP al op 128 of 256 gezet in de bios?
Heeft ook niet mogen baten :(

• The_Greater
Heb je al geprobeerd om je videokaart te downclocken of de sidebanding uitteschakelen? Of probeer hem eens in AGP1/2x. Als die daar wel stabiel loopt kan er wat mis zijn met je mobo of videokaart. Trouewens al een herinstall al geprobeerd?

Verwijderd

Door 3DZOEF - Wednesday 18 September 2002 12:21

Ik heb een geforce 4 ti 4400 (van ABIT namelijk de SILURO gf4 ti 4400) maar als ik spellen zoals mafia en max payne speel slaan de spellen of meteen vast of na een paar minuten. Spellen zoals halflife (counterstrike) en andere quake engine gerelateerde spellen zoals medal of honour doen het gewoon...
Ik weet zeker dat het met de drivers te maken heeft! Windows 98 se gehad dan maar windows xp installeren dacht ik maar niets helpt! Ik weet ook dat het niet perse aan merk van kaart ligt want ik heb op andere forums dezelfde problemen met andere geforce ti kaarten gelezen en die oplossingen hielpen ook niets

• Sen
Ik heb het ook nog steeds. En niks lijkt te werken. Hij blijft vastlopen ik kijk het nog 1 weekje aan misschien vind ik wat en dan is het (nieuwe)

Verwijderd

Dit stukje tekst heb ik van een of ander forum wat misschien een oplossing is voor de mensen maar ik heb windows xp en ik had er geen baat bij sorry....

OPLOSSING??? =

-Here's how I fixed my problem...
-First, I went to www.guru3d.com, it's a site dedicated to 3D graphics.
-There, I downloaded 2 great utilities:
-Detonator Destroyer (cleans up Nvidia drivers)
-GTU (Geforce Tweak Utility)
-As well as a couple of the latest stable Win98 Nvidia Detonator drivers (29.42 & 29.80)
-I need to make a quick digresion, before doing any of this, I updated my motherboard BIOS, my video card BIOS, the VIA 4in1 drivers, and the latest Nvidia Detonator drivers and nothing helped.

Onward...

-It's probably a good idea to deactivate all other programs before you begin this. Turn off the virus software, unnecessary services, WinZip, etc.
-1. I extracted the Detonator Destoyer zip file. There are 2 files, a readme and the actual executable (detdest.exe).
-2. I went to the Control Panel and ran the Install/Uninstall Programs. There, I uninstalled the Nvidia drivers [WHEN ASKED, DON'T RESTART]
-3. I ran the Detonator Destroyer program (detdest.exe)
-4. I clicked "Uninstall" (from detdest.exe)
-5. I clicked "Restart" (from detdest.exe)
-6. When the computer restarted, it was looking for a display adpater driver. I let it install the "Standard VGA PCI adapter".
-7. When prompted, I restarted the computer.
-8. Once the computer was back up with the Standard 640x480 VGA screen, I installed the Nvidia drivers (I used 29.42 because GTU said it supported up to that release. It probably works past that release, but why chance it)
-9. When prompted, I restarted the computer.
-10. Now the computer is back to it's original self with the Nvidia drivers. By the way, that didn't solve the problem because when I played the HyperBowl game, it locked up again.
-11. I ran the GTU (gtu_3_2.exe). It takes a few seconds to pop up. It also saves your current setting into it's backup slot.
-12. At the bottom of the GTU window there are two buttons "Fast Settings" and "Quality Settings". I clicked on the "Quality Settings".
-13. Then, I clicked "Quit" and it saved the changes.

That's it. I've been playing with HyperBowl for over an hour and it hasn't locked up!

Good Luck!

Ja idd succes gewenst maar het werkte niet bij mij :(

• Sen
Bij mij werkt het dus ook niet. Ik heb bij sommige spellen wel vastlopers en bij andere dus weer niet. Ik kan totaal geen verband zien eigenlijk. Iemand die een goede raad heeft?

Verwijderd

Probeer eens de nieuwe 41.09 drivers van NVIDIA (www.nvidia.com). Dit zijn de laatste nieuwe terwijl ik deze reply intyp :)
En terwijl ik altijd al problemen heb gehad met spellen die vast blijven hangen zoals battlefield 1942, mafia, conflict desert storm en noem maar op is het met deze drivers helemaal opgelost! Ik heb windows 98 se met abit siluro geforce 4 ti 4400. Er is wel een nadeel met deze drivers ik vindt dat spellen er een beetje trager door lopen lijkt het net wel :D Maar ja je kunt niet alles hebben
SEN je moet wel vers installeren er mogen geen verwijzingen naar oudere drivers in je register van windows zitten! Je kunt dit het beste oplossen door al je geinstalleerde drivers van nvidia te deleten via START -> INSTELLINGEN -> CONFIGURATIESCHERM -> SOFTWARE. Als je daarna je pc opnieuw opstart zal hij alleen maar de standaard vga kaart vinden waarna jij ff moet aanwijzen waar de eigenlijke geforce 4 drivers zitten (de map waar je 41.09 hebt uitgepakt).
Ik zou zeggen probeer het... Ik raad je aan om ook je originele drivers die je bij je videokaart op cd geleverd hebt gekregen te proberen die werken meestal ook (alhoewel nieuwere games zoals ut2003 liefst een update van de universele nvidia hebben). Succes.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic is bijna 3 maanden oud, probleem zal inmiddels wel opgelost zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.