Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Yeah.....i know....
Maar ik wil een serieus antwoord die we ook al niet echt krijgen op IRC
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Bericht hierboven
enkel staat in het reactie venster nu nog links een hele rij met van die gele smilie's: nu vermoed ik dat er nog niet echt duidelijk hiernaar gekeken is (wat an sich ook niet direct een hoge prioriteit zou moeten/hoeven te hebben), maar een verwijdering daarvan zou me best redelijk voorkomen, Tnet als reactie-systeem moet het niet hebben van overdreven smilie-gebruik, bovendien kun je de ruimte beter en efficienter gebruiken, zet de codes dan gewoon in de FAQ en laat het daarbij (GoT is dan wat anders, smilies hebben daar een hogere prioriteit)
Wat betreft het tweakers.net-logo dat nu op de plek van Tweaky.gif gebruikt wordt:
mwaah; is dat een nieuwe mode of zo, een stukje tekst geheel doodspatieren met een negatieve spatiering (dus niet gewoon net handmatig de kerning per letter aanpassen, en zorgen dat de afstand visueel gelijk is maar noohooit dichtloopt)
In het parse-logo zie je dat ook al, en persoonlijk heb ik het idee dat zoiets bedacht wordt door techneuten die in een grafisch programma net de letterspacing-propertie ontdekken:
ik heb het over het tweakers.net-logo linksboven: http://www.tweakers.net/g/if/1/1.gif
de letters raken aan elkaar vastgeplakt en lopen dicht, zou zoiets van de drukker komen halen ze het drie maal terug omdat ze vermoden dat de inkt is gaan dichtlopen, de beginnende 't' en de laatste 's' van tweakers vallen er weer net af.
hoewel de nieuwe vormgeving typografisch verder zeer net is, en een goed egaal letterbeeld geeft is juist dat logo een beetje een buitenvallende misser (imho)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Kunnen we anders niet Henkie bij de smileys voor GOT postings zetten AUB..
Maar, zoals alles zal ook het verlies van Henk over een tijdje minder pijnlijk zijn. Bovendien hebben we hem nog steeds boven GoT staan
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik hoop ook dat ie nooit weggaat bij got, beetje nostalgie kan geen kwaad!Demoniac schreef op 16 september 2002 @ 14:18:
Ik schrok me daarnet dood toen ik de (overigens zeer strakke) nieuwe layout zag zonder onze Henk
Maar, zoals alles zal ook het verlies van Henk over een tijdje minder pijnlijk zijn. Bovendien hebben we hem nog steeds boven GoT staanEn voor de rest vind ik de nieuwe layout errug strak
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
daar ben ik het wel mee eens,henkie hoort er wel gewoon bijj_iscool schreef op 16 september 2002 @ 18:23:
[...]
Ik hoop ook dat ie nooit weggaat bij got, beetje nostalgie kan geen kwaad!
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
de Lol moet er ook wat in blijven. niet alleen dat stoffige strakke gedoe he.
henk moet echt terug
Dat is een heel goed idee, een template met henk er in als optie, het is mogelijk, je kunt nl ook een grijze template kiezen!!!Poohbear schreef op 16 september 2002 @ 19:35:
Kan henk niet als keuze-optie worden aangeboden? Dan krijgen nieuwkomers geen rare indruk van de site, en als je 'm standaard uitzet, moeten ook de tweakers zelf ervoor kiezen of ze hem willen zien of niet.
Dat kan hier, dan lijkt me het alleen wel handig dat de topictitel even aangepast word
Poll: Moet Henk (het oude T.net logo) terug ?
• JA, Henk was zeker de bomb en MOET trug (als template optie :? )!
• Wie is Henk /Wat is het oude T.net logo?
• Nee, hij hoort hier niet (meer) !
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Het is nou eenmaal het logo, je kunt toch je geschiedenis niet wegpoetsen
Het hoeft idd niet meer zo groot, maar zo zonder het logo is het wel heel erg saai op de frontpage. De layout is al zo strak en vrij kleurloos, je moet bezoekers ook niet afstoten door er een NRC-handelsblad uiterlijk aan te geven
Ohja, vergeet ik nog ff te melden... jullie merchandise... WTF is dat logo op die shirts, casebadges en andere hebbedingetjes... geen nieuwkomer meer die het gaat herkennen zo
Ik heb floris of daniel(week zo niet meer) gevraagd en dit topic voor gelegd,Silicon Error schreef op 17 september 2002 @ 23:46:
Ik vind ook dat ie terug moet.
Het is nou eenmaal het logo, je kunt toch je geschiedenis niet wegpoetsen
Het hoeft idd niet meer zo groot, maar zo zonder het logo is het wel heel erg saai op de frontpage. De layout is al zo strak en vrij kleurloos, je moet bezoekers ook niet afstoten door er een NRC-handelsblad uiterlijk aan te geven
Ohja, vergeet ik nog ff te melden... jullie merchandise... WTF is dat logo op die shirts, casebadges en andere hebbedingetjes... geen nieuwkomer meer die het gaat herkennen zo
Hij zei dat henk nooit meer terug kwam op tweaers.net!
Slik
Tenzij ze natuurlijk rood/paars/zwarte stropdassen met t.net naamkaartjes gaan uitgeven, voor de nette tweaker saaie tweaker
Oh, nou ik shop.tweakers.net bekijk.
dat logo zo een beetje in 3d, dat zou zeker niet misstaan op de frontpage:
Verwijderd
Zeggen ze wel dat Henk altijd op GOT blijft ? Dat zou anders een soort grondwets wijziging zijn....j_iscool schreef op 17 september 2002 @ 23:51:
[...]
Ik heb floris of daniel(week zo niet meer) gevraagd en dit topic voor gelegd,
Hij zei dat henk nooit meer terug kwam op tweaers.net!
Slik
En een citaat van ons aller Femme uit dat topic:
Femme schreef op 18 September 2002 @ 02:29:
Ik zit er nu idd serieus over na te denken om Henk in 3D vorm (als in shop.tweakers.net) en met een gewijzigde gelaatsuitdrukking (niet meer Henk op LSD trip) in de layout te laten terugkeren.
[ Voor 0% gewijzigd door Harm op 18-09-2002 11:32 . Reden: toevoeging ]
Professioneel Hyves-weigeraar
En een t.net skin met Henk dan?Wouter Tinus schreef op 18 september 2002 @ 16:43:
Er kan wel een GoT-skin zonder Henk komen, maar de huidige layout blijft dan natuurlijk al optie beschikbaar.
Volgens mij heeft is ie nl geprogd dmv templates?
Het zou inderdaad een mogelijkheid zijn om 'm zonder LSD trip af te beelden, maar dat zou ik wel jammer vinden. Meestal vind ik logo's er niet op vooruit gaan als ze gewijzigd worden (denk aan het STER logo, het DE logo, minder recent: de zwaluw van de lucifers)...
De trend is tegenwoordig iig om je logo strakker en simpeler te maken... maar meestal vind ik ze er niet op vooruitgaan
Bovendien vind ik het jammer ivm de historische waarde die zo'n logo toch heeft
j_iscool schreef op 18 september 2002 @ 17:57:
[...]
En een t.net skin met Henk dan?
Volgens mij heeft is ie nl geprogd dmv templates?
Niet echt met templates, maar een optie "henk" in de profile settings is wel mogelijk
Kijk, dat klinkt al een stuk meer in de richtingWouter Tinus schreef op 18 september 2002 @ 18:43:
[...]
Niet echt met templates, maar een optie "henk" in de profile settings is wel mogelijk
Ik blijf erbij (en na wat geflame van RM-rf in een ander thread hierover haast ik me te vermelden dat ik a) 25 ben en b) gediplomeerd ITer ben
Zelf ben ik ruim tevreden als ik m'n Henkje via een profile setting terug kan toveren, maar ik denk serieus dat T.net een significante factor in haar herkenbaarheid weggooit als Henk niet in de default staat. Immers, hoeveel computer/hardware gerelateerde sites zijn er niet met een 'gelikte' stijl en een plaatje van een CPU socket
Maar hoeveel daarvan hebben een Henk
Een smiley met steeksleutels eronder=T.net, het is/was de meest herkenbare logo in de Nederlandse online computing scene.
Als ik nu naar de nieuwe layout kijk, valt op dat de enige herkenningsteken die socket (dertien in een dozijen zoals gezegd) is en (klein) daarboven de naam tweakers.net - op moment dat ik schrijf is de Scholieren.net banner nog twee keer zo groot. Sorry om het te zeggen, maar dit is letterlijk gezichtsloos
Oslik blyat! Oslik!
Groeten van nog een 25-jarige professionele IT-er.
[Overigens interesseert een optie "Henk" in de profiles me niet zo, tenzij deze standaard aan staat. Het gaat me nauwelijks om mijn eigen comfort, het gaat me om het belang van T.net, en dat is m.i. niet gebaat bij een optie verstopt in een instellingspagina. Je moet gewoon kiezen voor een eenduidig gezicht en voor mijn gevoel zou een beetje speelsheid daarin alleen maar goed doen].
[ Voor 0% gewijzigd door Haywire op 19-09-2002 10:22 . Reden: Toevoeging ]
Verwijderd
commerciele bedrijven geven juist handen vol geld uit om herkenbaar te zijn, een visuele opvallendheid nastrevend.
Waarom zouden wij dan Henkie weggooien??
Zoals mister Spock met z'n puntoren zou zeggen, "That is not logical!"

PS sorry voor de witte vlekken bij Henkie, ik zit nu even onder Win2K wat Mandrake 9RC3 distro's te branden, k'heb daar geen adequaat grafisch bewerkings programma onder geinstalleerd...
Mail staat in profiel...
Ook weer helemaal mee eensHaywire schreef op 19 september 2002 @ 10:13:
[Overigens interesseert een optie "Henk" in de profiles me niet zo, tenzij deze standaard aan staat. Het gaat me nauwelijks om mijn eigen comfort, het gaat me om het belang van T.net, en dat is m.i. niet gebaat bij een optie verstopt in een instellingspagina. Je moet gewoon kiezen voor een eenduidig gezicht en voor mijn gevoel zou een beetje speelsheid daarin alleen maar goed doen].
Verder stop ik hier nu met zeuren om ons aller logo...
* SiliconError hoopt dat het in 3d terugkomt
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 12:10:
Kortom,
commerciele bedrijven geven juist handen vol geld uit om herkenbaar te zijn, een visuele opvallendheid nastrevend.
Waarom zouden wij dan Henkie weggooien??
Zoals mister Spock met z'n puntoren zou zeggen, "That is not logical!"
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Poll: Moet Henk (het oude T.net logo) terug ?
• JA, Henk was zeker de bomb en MOET trug (als template optie :? )!
• Wie is Henk /Wat is het oude T.net logo?
• Nee, hij hoort hier niet (meer) !
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 11:14 . Reden: jij je zin ]
Beetje onzinnig dus, deze bovenstaande poll...
Verwijderd
probleem opgelostflipjevandejam schreef op 20 september 2002 @ 10:50:
Ehm, ik weet niet hoor, maar als je even gekeken had dan had je gezien dat ik hierover al een poll aan had gemaakt en dat je daar gewoon had kunnen stemmen.
Beetje onzinnig dus, deze bovenstaande poll...![]()
Op die oude poll kun je niet meer stemmen!
(plaatje staat leuk, NOFIAL)
Verwijderd
Dus kom maar op met henk~~
Hoeft nog niet te zeggen dat die oversize smilie weer terug moet komen, maar misschien kan er wat meer nagedacht worden over de 'corporate identity' als je dan toch professioneel bezig bent?
"You're only as good, as what you did last week."
Waaraan was vorig jaar op de HCC de T.net stand herkenbaar
Wat voor logo gaat dit jaar gevoerd worden
Zomaar een vraagje, maar het is maar een voorbeeld van de herkenbaarheidsproblematiek
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik kan me voorstellen als je al jaren aan T.net werkt, je ondertussen op de eeuwige tripkop van henkie bent uitgekeken en graag vernieuwing wilt hebben. Maar voor die paar nostalgische knakkers een mooie henkie "kleurstelling" zou al voldoende zijn.
Kleurstelling:
| beige (standaard) |
| grijs |
| henkie |
briljant!

Henk3D rules...
Die moet op de frontpage!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik niet. Dat je 'm als duffe lul in je profile uit kunt zetten lijkt me een betere oplossing. Standaard zou die gewoon aan moeten, want de site is écht duf zo.Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 16:34:
Ik zou het een geniale oplossing vinden om henk met LSD ogen vanuit je profile settings terug te laten komen!
Vroeger kon je op school altijd makkelijk zien wie t.net op z'n scherm had, nu valt het gewoon niet meer op.
-zip-
Je zou ook het topic kunnen lezen?SiliconError schreef op 25 september 2002 @ 16:50:
[...]
Overigens vind ik het vrij zwak van de crew dat ze na de melding "het past niet meer in het huidige ontwerp" NIKS meer van zich hebben laten horen.
De FOK!tracker was binnen 2 dagen teruggefixed, de roep om het logo word blijkbaar totaal genegeerd
Femme schreef op 18 September 2002 @ 02:29:
Ik zit er nu idd serieus over na te denken om Henk in 3D vorm (als in shop.tweakers.net) en met een gewijzigde gelaatsuitdrukking (niet meer Henk op LSD trip) in de layout te laten terugkeren.
Is dat niet genoeg? Blijkbaar wordt eraan gewerkt, en achter de schermen zullen ze echt wel bezig zijn met een nieuw/ander logo/herkenningspunt, al dan niet in de vorm van een aangepaste "Henk". Een nieuw logo kost nu eenmaal wat meer tijd dan een trackertje.Wouter Tinus schreef op 18 september 2002 @ 18:43:
[ Voor 0% gewijzigd door Pooh op 25-09-2002 17:20 . Reden: foute quote ]
Ik zit alleen te wachten en te wachten, en het is ondertussen de 25e en nog steeds geen antwoord... nergens.
Wat een vertrouwen, denk dat er elke dag wel een nieuw 'antwoord' gepost word in de changelogIk zit alleen te wachten en te wachten, en het is ondertussen de 25e en nog steeds geen antwoord... nergens.
Heb geduld, ze komen er vast wel een keertje aan toe om elke bug/verzoek/probleem te behappen.
1 tip van de dag: plastificeer henk3d, en plak hem op je scherm
2 tip van de dag: fluorize henk3d logo, plak hem in een zwart scherm, zet je contrast vol, ga een weekendje weg en bij terugkomst vind je hem voor eeuwing in je scherm gebrand!
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Zijn er nog plannen om 'm weer op te graven, of waren dat enkel geruchten?
* Arthur mist 'm ook ab-so-luut niet, van mij mag ie bij GoT ook verdwijnen.
Edit: ik wist dus weinig (blijkens wouters post)
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Wat is dat nou weer voor instelling? Henk is het gezicht van Tweakers.net/GoT. Momenteel heeft de frontpage niks als logo behalve een simpele tekst. Simpelweg een schande!Arthur schreef op 26 oktober 2002 @ 15:34:
AFAIK zijn er geen plannen om 'm op te graven
* Arthur mist 'm ook ab-so-luut niet, van mij mag ie bij GoT ook verdwijnen.
Ok dan!Wouter Tinus schreef op 26 oktober 2002 @ 15:29:
Ik heb laatst een paar WIP's gezien van 3d-Henk 2.0, dus vergeten is ie echt nog niet
En dan nog een vraagje: *nieuwsgierig* zouden wij ze ook mogen zien
Ennuh DiMension, zoiets is een schande, geen dom geel poppetje op een of andere internetsite is hoogstens een beetje vreemd.
DiMension schreef op 26 oktober 2002 @ 15:59:
[...]
Wat is dat nou weer voor instelling? Henk is het gezicht van Tweakers.net/GoT. Momenteel heeft de frontpage niks als logo behalve een simpele tekst. Simpelweg een schande!
Die "simpele tekst" is het logo. Waar jij het over hebt is een soort vignetje. Henk/Tweaky/Tweakeroid maakt momenteel geen vast onderdeel (meer) uit van de huisstijl. Jij vindt hem leuk, er zijn echter ook hordes die hem een lelijk gezicht vonden voor Tweakers.net en dat dit eerder associaties oproept met 'nerderige forumkiddies' dan met IT-professionals en de serieus geïnteresseerde pc-hobbyïst.
Verder is de vormgeving van de site, de homepage en het logo ook een kwestie van smaak; de ene persoon lijdt aan horror vacuï en hangt of plakt muren, scooter of auto helemaal vol met van alles en nog wat, de ander houdt meer van funktionele, strakke soberheid, ontdaan van schreeuwerige en/of overbodige details die alleen maar afleiden.
De ontwerpen van de T.net-smiley, om het zo maar even neutraal te noemen, zijn uiteraard niet weg. Wellicht dat deze, misschien in aangepaste verschijningsvorm, op bepaalde plekken nog ooit eens zal opduiken. Wie weet
Tip voor "Henk-fans": print Henk uit op een stickervel, al of niet transparant, en plak hem in de linkerbovenhoek van je monitor; Dan is het net alsof je altijd op de oude Tweakers.net-site surft
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Een logo is een 'beeldmerk'. Tekst alleen lijkt mij daar niet aan te voldoen. Zwaar gestileerde en daardoor herkenbare tekst misschien wel, maar volgens mij kan niemand die de linkerbovenhoek van de site heeft gezien zich na 5 minuten meer herinneren dan dat daar "tweakers.net" stond. Dat betekent dat alle visuele herkenbaarheid van de site (wat betreft logo dus, natuurlijk is de layout en de huisstijl wel een beetje herkenbaar) is verdwenen.testcase schreef op 26 oktober 2002 @ 16:47:
[...]
Die "simpele tekst" is het logo. Waar jij het over hebt is een soort vignetje. Henk/Tweaky/Tweakeroid maakt momenteel geen vast onderdeel (meer) uit van de huisstijl. Jij vindt hem leuk, er zijn echter ook hordes die hem een lelijk gezicht vonden voor Tweakers.net en dat dit eerder associaties oproept met 'nerderige forumkiddies' dan met IT-professionals en de serieus geïnteresseerde pc-hobbyïst.
[/sub]
Lees ook: [rml][ Henk] Statistieken Poll wijst uit dat men...[/rml] eens door...
Zo zijn beide partijen gelukkig, degene die het willen zetten hem aan, degene die hem het liefst niet hebben die zetten hem uit!
DiMension schreef op 26 oktober 2002 @ 17:15:
Jammer dat jullie genoegen nemen met een beeldmerk dat met een standaardlettertype en 5 minuten photoshoppen gemaakt is. Ook snap ik de ruimte aan de linkerkant van jullie 'logo' niet.
Zoals al eerder is gezegd zordt er dus wel aan gewerkt. We nemen er dus geen genoegen mee. Maar het is niet aan ons er beeldmateriaal van vrij te geven.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik had al een maand gewacht om dit topic weer omhoog te schoppen, blijkbaar was het dus nog niet zo vergeten als ik dacht (en zo te zien zit het nog steeds een hoop mensen dwars dat er geen logo meer is
DiMension schreef op 26 oktober 2002 @ 15:59:
Wat is dat nou weer voor instelling? Henk is het gezicht van Tweakers.net/GoT. Momenteel heeft de frontpage niks als logo behalve een simpele tekst. Simpelweg een schande!
Dat was mijn persoonlijke mening, niet die van de crew en/of de mensen die er daadwerkelijk (ik dacht dat 'Arthur vindt...' wel voldoende was om dat aan te geven, kennelijk moet ik er meer rekening mee houden dat er 't.net crew' achter m'n naam staat
Ikzelf vind Henk een beetje wazig en ik vind hem persoonlijk niet meer passen bij het huidige t.net. Ik beschouw hem ook absoluut niet als het gezicht van tweakers/GoT: het gezicht is de content en de bezoekers voor mij. Dat is dus niet een 'instelling', dat is een mening en iedereen mag zijn eigen mening hebben. Dat de mijne niet met de jouwe strookt is m.i. ook geen schande, net zomin als het ontbreken van een wazig poppetje op de FP geen schande is in mijn persoonlijke ogen
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Het is wel mijn bedoeling dat er nog een keer een ander logootje in de linker bovenhoek komt. Dit kan een Henk zijn, maar ook een nieuw te verzinnen abstract t.net logootje. Hier is een voorbeeldje van Henk in de bovenhoek. Ik kan niet zeggen dat ik het een verbetering vind tov de huidige situatie:
Beter is dan misschien om 'm subtiel in grijze lijnen te verwerken boven de banner, net als het "Powered by" zeg maar
Deze gerestylde henk is ehhh....
Ik ben er stil van
Wat is er dan mis met de Henk3d zoals in de shop?
Deze ziet er zeker niet professioneler uit.
Deze ziet er meer uit als het slachtoffer van vernieuwing (waarom wil iedereen tegenwoordig z'n naam veranderen/z'n logo restylen?)
If it ain't broke, don't fix it zeggen ze hier wel eens toch? Beetje 3d kan geen kwaad in deze moderne tijd, maar een zonnebril?! Dacht dat die rage over was
Het spijt me als dit overkomt van "het is ook nooit goed", maar in dit geval is zonder wel beter
* SiliconError gaat totaal verbijsterd slapen...
Veel erger dan die schele met die hazetanden uit de shop kan het ook niet zijn. De zonnebril is even wennen - en is het ook nog lang niet zeker of ie zo wordt -> zie Femme's post - maar je went er vrij snel aan hoorSiliconError schreef op 27 oktober 2002 @ 01:42:
OMG
Deze gerestylde henk is ehhh....
Ik ben er stil van
Wat is er dan mis met de Henk3d zoals in de shop?
Deze ziet er zeker niet professioneler uit.
Excuse me, maar jullie lopen hier te zeuren dat Henk terug moet.Deze ziet er meer uit als het slachtoffer van vernieuwing (waarom wil iedereen tegenwoordig z'n naam veranderen/z'n logo restylen?)
If it ain't broke, don't fix it zeggen ze hier wel eens toch?
Bovendien is het niet "If it ain't broke, don't fix it" maar "If it ain't broke, tweak it"
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik vind Testhenk er al wel een stuk beter uitzien dan stekelharige LSD Henk met melktanden.
En aangezien 'ie nog "test" is mag ik, nu ik weer wakker ben, vast wel wat commentaar geven?
Ik vind z'n haar en z'n mond een verbetering (hij ziet er in ieder geval wat serieuzer uit, zonder die voortanden).
De ogen, daar zou ik nog wat aan doen. Het blauwe past er niet echt in, of ze zijn te groot. Volgens mij steekt ie daarom ook zo af tegen de rest van de site, zoals Wouter al opmerkte.
Een versie met witte, niet LSD trippende ogen (of bril / iets anders, ik weet dat het moeilijk is om zoiets te tekenen, ik vind het al erg knap zo!) lijkt me wel aardig, ook omdat het 'm dichter bij de originele "henk" zou houden.
Verwijderd
Maak een andere layout met een omgegooide henk ipv die stomme CPU sucket die, zoals eerder opgemerkt, op elke site die iets met computers te maken heeft staat. Ik wist niet eens dat er linksbovenin tweakers.net stond in de nieuwe layout tot ik er door dit topic op ging letten.. henk was daarentegen wel altijd een heeel duidelijk herkenningspunt. HENK MOET TERUG!
Rest is wel verbetering, maar die ogen zou ik echt anders doen
Tis toch geen Alien?
http://flickr.com/photos/itommy/
Die vrouw van 'De DIMM van je dromen' mag er anders ook wel op komen hoor
Lijkt eerder dat de nieuwe tweakende henk teveel met een bunzenbrander gespeeld heeft, en zijn haar gefikt is
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Oh, noem voorbeelden?Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 14:47:
/me herkende zichzelf altijd in die trippende ogen.. die moeten terug!
Maak een andere layout met een omgegooide henk ipv die stomme CPU sucket die, zoals eerder opgemerkt, op elke site die iets met computers te maken heeft staat.
Het is geen Henk of een andere Henk, maar een andere Henk zal nooit geaccepteerd worden merk ik al weer, dus voorlopige wordt het helemaal geen Henk.Ik wist niet eens dat er linksbovenin tweakers.net stond in de nieuwe layout tot ik er door dit topic op ging letten.. henk was daarentegen wel altijd een heeel duidelijk herkenningspunt. HENK MOET TERUG!
Het is een brilT. van Beek schreef op 27 oktober 2002 @ 15:07:
Tjsha, vind ide nieuwe henk z'n ogen dus echt niks
Rest is wel verbetering, maar die ogen zou ik echt anders doen
Tis toch geen Alien?
Beter kijken.het haar een verbetering? Waar zien jullie in het nieuwe logo haar?
Ohh
Maar een Jaap oid zie ik wel zitten hoor
Vind hem langzaam steeds strakker worden
http://flickr.com/photos/itommy/
Ik was al redelijk op weg de nieuwe henk te accepteren. Alleen de bril, daar knapt iedereen op af blijkbaar. Daarom zou ik het leuk vinden als het nieuwe-henk-ontwerp niet naast oude henk begraven wordt, maar nog wat verder ontwikkeld!Femme schreef op 27 oktober 2002 @ 16:12:
Het is geen Henk of een andere Henk, maar een andere Henk zal nooit geaccepteerd worden merk ik al weer, dus voorlopige wordt het helemaal geen Henk.
Zoals ik al zei: probeer het anders zonder bril en weer met witte oogjes, alleen dan dit keer niet stoned
Of geef een de PSD / whatever het is vrij in het design forum, daar zitten vast wel mensen die het een hele uitdaging vinden (zo is de casebadge ook ontstaan toch?).
Bovendien snap ik niet waarom oude henk niet in 3d terug kan (hij staat ook boven de shop en het forum).
En oude henk 2d? Moet je zien in het topic over merchandise (staat ergens rondom dit topic), er zijn 9000 (!) casebadges met oude-henk-2d in bestelling. Blijkbaar is de vraag naar oude-henk-2d nog groot genoeg
Verwijderd
Vind het nu eerder een hennie tov een henkFemme schreef op 27 oktober 2002 @ 00:58:
Blijkbaar vinden bepaalde personen dat je allerlei exotische lettertypen in je tekstlogo moet gebruiken voordat het als logo aangemerkt mag worden...
Het is wel mijn bedoeling dat er nog een keer een ander logootje in de linker bovenhoek komt. Dit kan een Henk zijn, maar ook een nieuw te verzinnen abstract t.net logootje. Hier is een voorbeeldje van Henk in de bovenhoek. Ik kan niet zeggen dat ik het een verbetering vind tov de huidige situatie:
[afbeelding]
Ik mis het hele punt van extreem proffesionaliseren. Een logo bestaande uit een normale tekst doet zo Microsoft,Sony,Philips,[vul-groot-bedrijf-in]-achtig in. Je verkrijgt een proffesionele uistraling allang door de rest van het design, de inhoudelijke en technische kwaliteit van de gehele site en servers etc.
De site is op dit moment eerder een tikke onproffesioneel door het beetje 13 in een dozijn design. Hoewel het waarschijnlijk uniek is, is het niet uitzonderlijk. Het ontbreekt aan iets herkenbaars.
Henk moet terug, en als het even kan redelijk lijkend op de oude stijl. Natuurlijk mag je hem een iets minder ultra-hippie achtig uiterlijk geven. Het is niet de bedoeling dat t.net kinderachtig overkomt, maar Henk (tweaky oorspronkelijk toch?) is verreweg de beste keuze voor een herkenbaar t.net.
Henk lost niet alles op, maar Henk is lief.. de meeste tweakers willen Henk (ookal is ie dan op een nieuwe foto wat volwassener geworden
|_____vakje______|