Na wat internetten was ineens mijn monitor zwart. Na het testen van mijn CPU bleek die het nog steeds te doen. Het ligt dus waarschijnlijk aan mijn mobo. (abit KA-7) Al mijn kaarten heb ik al uit de sloten gehad. Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de praat kan krijgen. of hoe ik kan constateren of ie echt dood is?
Meer info svp.. Krijg je piepjes, wat gebeurt er als je op de power knop drukt, enz enz..
ik krijg helemaal niks. Alleen hd's en fan's spinnen op. Monitor blijft uit. Gaat dus niet eens aan. Ook geen piepjes. Alleen de lampjes van mijn cd-roms en power/hd activity branden constant
Haal eens alles los, behalve videokaart, toetsenbord, scherm, CPU en geheugen (HDD ook los). Zelfde reactie ?
Zoja, haal dan eens het geheugen eruit, geeft hij dan piepjes ?
Zoja, haal dan eens het geheugen eruit, geeft hij dan piepjes ?
ben nu niet thuis, maar doe het straks. Als ie dan ook geen piepjes geeft, is ie dan dood? of waar kan het dan nog meer aan liggen?
Wat je moet doen is gewoon alle mogelijke oorzaken schrappen, dus zorg ervoor dat je alle echt nodige zaken hebt aangesloten (videokaart, CPU, RAM, keyboard, scherm, voedingskabel op mobo). Als het dan niet werkt heb je waarschijnlijk een probleem. CPU heb je al getest, als RAM of videokaart niet goed waren zou het mobo piepjes geven, blijft IMO over de voeding. Als een andere voeding niet werkt, kan je het shaken denk ik..
KA-7...
Kijk eens bij de condensatoren in de buurt van de slot. De KA-7 is berucht dat die krengen kunnen gaan lekken. Ze zijn wel betrekkelijk eenvoudig te vervangen (DHZ soldeerwerk)- er is nog een topic over geweest recentelijk.
Kijk eens bij de condensatoren in de buurt van de slot. De KA-7 is berucht dat die krengen kunnen gaan lekken. Ze zijn wel betrekkelijk eenvoudig te vervangen (DHZ soldeerwerk)- er is nog een topic over geweest recentelijk.
Oslik blyat! Oslik!
lijkt wel verdacht veel op mijn probleem.. alleen mijn mobo is net 9 dagen oud ..
en hij had het al vanaf het begin... bij mij bij het booten doet ie het al niet meer....
Dan heb je duidelijk niet goed gekeken:Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 12:42:
hmm, kan die topic van dion_b niet vinden. :-S, heeft iemand misschien een link?
[rml][ MOBO] Abit KA7/KA7-100 ElcoŽs succesvol vervangen[/rml]
(gevonden door een search op KA7
Oslik blyat! Oslik!
Als je hebt geprobeerd te booten zonder videokaart en/of zonder geheugen en je hoort geen piepjes, kun je ervan uitgaan dat je mobo overleden is.
Dan is de enige redding de link die dion_b oplepelt.
Dan is de enige redding de link die dion_b oplepelt.
-- == Alta Alatis Patent == --
Verwijderd
En anders pak je er ook nog een cmos clear erbij, just in case..
Maar abitjes, Argg die dingen hoeven maar iets niet te willen, en poef lekkende condensator..
Maar abitjes, Argg die dingen hoeven maar iets niet te willen, en poef lekkende condensator..
Pagina: 1