Ik moet een modem aansluiten (rj11) aansluiting, en moet in een rj45 wandpoortje worden geprikt. Ik heb verschillende keren zelf geprobeerd, maar ik krijg maar geen gehoor met "mijn" kabel. Heeft iemand hier een mooi plaatje van of iets in die richting?!?!
Ehm, je moet gewoon aan de andere kant van de kabel een rj45 plug erop knijpen.
Op die manier moet het goed werken, als het tenminste een analoge lijn is.
Op die manier moet het goed werken, als het tenminste een analoge lijn is.
Ik neem aan dat je het over een analoog modem hebt, dan moet je de middelste twee draadjes gebruiken (van de 8 ).
Vandaag geen signature
het gaat meer om, hoe ik de kabeltjes om moet pluggen en waar b.v.moet de rode kabel (rj11) op dezelfde plek bij de andere kant (rj45) . Plaatje ter verduidelijking zou wel prettig zijn......
Heb je een UTP kabel of een Telefoondraad?
UTP (or/wit,oranje,gr/wit,blauw,bl/wit,groen,br/wit/bruin) middelste vier van deze volgorde in je RJ 11 proppen.
Als je telefoondraad hebt, dan moeten van beide stekkertjes de lipjes aan dezelfde kant (onder of boven)zitten als je ze op de kabel knijpt.
UTP (or/wit,oranje,gr/wit,blauw,bl/wit,groen,br/wit/bruin) middelste vier van deze volgorde in je RJ 11 proppen.
Als je telefoondraad hebt, dan moeten van beide stekkertjes de lipjes aan dezelfde kant (onder of boven)zitten als je ze op de kabel knijpt.
RJ45:
pin 1, 2, 3 en 6 van de RJ45 is voor ethernet
pin 4 en 5 zijn voor telefoon op een RJ45.
pin 7 en 8 van de RJ45 worden niet gebruikt met ethernet of telefoon.
RJ11:
pin 2 en 3 zijn telefoon.
pin 1 en 4 zijn niet nodig voor gewoon telefoon.
pin 1, 2, 3 en 6 van de RJ45 is voor ethernet
pin 4 en 5 zijn voor telefoon op een RJ45.
pin 7 en 8 van de RJ45 worden niet gebruikt met ethernet of telefoon.
RJ11:
pin 2 en 3 zijn telefoon.
pin 1 en 4 zijn niet nodig voor gewoon telefoon.
Bolke heeft gelijk, maar hoewel ik gok dat ik nu 'n open deur in trap... Die wandaansluiting geeft wel 'n analoog telefoonsignaal? Je moet gewoon de middelste twee aansl nemen bij alle2 de stekkertjes, dan moet het werken. Bij analoog maakt 't niet uit of je per ongeluk de draden verkeerd om aansluit. Succes!
een rj11 kan in een rj45 socket, stel er zit een analoog signaal op de rj45 socket dan kun je zonder problemen de rj11 er in prikken (van bv je telefoon) . de rj11-plug kan er ook maar op 1 manier in, en past precies. het enige nadeel is dat je de andere aders die in het rj45 socket zitten kunt verbuigen (dus niet te ruig!)
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Het draad omdraaien.Anoniem: 50581 schreef op 16 september 2002 @ 19:53:
en ik heb een vraagje, hoe moet het andersom? van rj11 naar rj45?
Nee ehm, telefoondraad is niet cross. Dus je kan gewoon dezelfde manier gebruiken natuurlijk.
Anoniem: 50581
maar je moet toch wel dan (natuurlijk[Airwolf] schreef op 16 september 2002 @ 20:07:
[...]
Het draad omdraaien.
Nee ehm, telefoondraad is niet cross. Dus je kan gewoon dezelfde manier gebruiken natuurlijk.

Uiteraard, maar als je nou heel goed nadenkt aan de topic starter zijn vraag.Anoniem: 50581 schreef op 16 september 2002 @ 20:12:
[...]
maar je moet toch wel dan (natuurlijk) zoon rj 45 kop op die telefoondraden doen? maakt het nog uit welke volgorde? (van de kleuren)
En als je kijkt naar een telefoonkabel hoe die eruit ziet.
Dit ga ik dus niet voor je uitleggen, want als je het nu goed leest dan wil je het liefst denk ik die hamer in je smilie uit de schuur pakken.
Anoniem: 50581
en in jouw hoofd slaan[Airwolf] schreef op 16 september 2002 @ 20:50:
[...]
Uiteraard, maar als je nou heel goed nadenkt aan de topic starter zijn vraag.
En als je kijkt naar een telefoonkabel hoe die eruit ziet.
Dit ga ik dus niet voor je uitleggen, want als je het nu goed leest dan wil je het liefst denk ik die hamer in je smilie uit de schuur pakken.
Gewoon loshalen en weer op dezelfde pinnen verbindenAnoniem: 50581 schreef op 16 september 2002 @ 21:07:
[...]
en in jouw hoofd slaanwant ik vat je niet, ik moet goed nadenken aan zijn vraag? zie ik iets over het hoofd dan? zoja wat>?
Als je van Rj45 naar Rj11 wil dan moet je die aders op een bepaalde manier in de connector drukken aan beide kanten.Anoniem: 50581 schreef op 16 september 2002 @ 21:07:
[...]
en in jouw hoofd slaanwant ik vat je niet, ik moet goed nadenken aan zijn vraag? zie ik iets over het hoofd dan? zoja wat>?
Als je op dat moment de kabel omdraait zodat je van rj11 naar rj45 gaat dan veranderd er toch niks aan die manier van in de connector drukken.
Dan komen we aan bij jou vraag, je kan dat dus op dezelfde manier doen zoals uitgelegd is voor de topicstarter.
Pagina: 1