120MB Diskette

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Lees ik in de conradgids, en op de site een diskette waar 120MB op past. Is mijn vraag, wat voor drive heb ik hiervoor nodig? Iets in mij zegt dat een standaard 3.5" 1.44MB drive niet gaat werken... Zoek namelijk iets voor op school, moet nogal grote bestanden heen en weer slepen...

Artikelnr.: 972002 - 89

Staat helaas verder geen info bij ofzo...

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/54/54455A3C61F8D60EE10000000A010251.JPG

[ Voor 0% gewijzigd door WieMie op 16-09-2002 11:56 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bedoel je misschien ZIP :?

Edit: het lijkt om een SuperDisk te gaan.. check http://www.superdisk.com/ :)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb wel zo'n vermoeden, maar die staan normaal appart aangegeven op de conrad-site, en dan als ZIP-Disk

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
With an Imation SuperDisk Drive, you can read and write both 120MB SuperDisk diskettes and 1.44MB floppy diskettes.
Ofwel, speciale drive nodig, die ik hier natuurlijk niet heb... Dan maar op zoek naar een ZIP-drive die onder win95 werkt :( (school)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 21:15
Dat is een LS-120 drive, heet ook wel Superdisk.

Facebook :: Twitter :: PSN

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 22:08

ThaHandy

Discovery Channel

1) pen drive
2) extrene ZIP100/200/jazz drive @ LPT poort (jazz @ usb d8 ik)

dan lijk me optie 2 makkelijk op driver basis
ff exe file uitvoeren en je krijgt een station/drive tegewezen en je kan em gebruiken :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 21:14

jotheman

Was like that when I got here!

Yup, LS120, moet je een speciale drive voor hebben...
past 120mb op, maar dat zijn geen normale diskettes, de LS120 drive leest wel gewone en LS120-disks, maar een gewone floppydrive leest geen LS120-disks...

I see dead pixels...

Verwijderd

Het is idd een ls120...maar probeer maar eens eentje uit te halen...is een heel klusje aangezien het bijna niet meer gebruikt wordt....

Ik heb zelf een jaartje geleden eentje moeten aanschaffen in verband met een kapotte diskettestation-controller, maar het kreng was bijna niet te krijgen....en toevallig kon ik er eentje bestellen bij Paradigit...dus kijk maar eens...

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 21:15
ze zaten een aantal jaren geleden vrij standaard in compaq deskpro's (p200's enzo) ipv een normale floppydrive. Mijn ervaring is wel dat die dingen niet echt heel betrouwbaar zijn. De schijfjes krijgen toch vrij regelmatig leesfouten en ook de drives gingen regelmatig kapot. Wat dat betreft kon je toen beter een zipdrive gebruiken.

Facebook :: Twitter :: PSN

Pagina: 1