Toon posts:

NAS server

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrijf waar ik werk (nou ja eigenlijk ik) wil af van iedere keer naar de serverruimte te lopen om backups te maken op een tape. Daarom dacht ik dat een NAS server wel makkelijk zou zijn. Maar nu heb ik nog een vraag die ik niet zo snel zelf vind.

Wat is ongeveer de duur van een backup van zeg 1 GB over een 100 Mbps?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 23:05

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Hangt af van os, full of half duplex, etc.

Maar als er op dat moment van backuppen niemand anders erop werkt, moet het volgens mij niet zo lang duren. Ook maakt het uit hoeveel bestanden er gekopieerd moeten worden. 1000 kleine bestandjes gaat waarschijnlijk langzamer dan 1 groot bestand.

Verwijderd

Topicstarter
in totaal moet er iets van 80 á 90 gigabyte gebackuped worden dus weet juist niet of dat dan alleen 's nachts kan of dat er al overdag begonnen moet worden.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30

_Arthur

blub

Maar wat je dus wilt is ipv de backup op tape te maken de backup op een NAS (Network Attached Storage) 'device' te maken. En daarna ga je dit device in je tas stoppen en mee naar huis nemen of in de kluis leggen? Lijkt me niet ;)

Mischien kan je wat meer info geven over de huidige structuur. Zoals hoeveel tapes heb je nu nodig om je backup mee te maken? Want 80-90gb kan je best kwijt op 1 enkele dlt-drive en dus heb je 'maar' 1 tape nodig en dus ook maar 1 keer per dag naar de tapestreamer lopen.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 23:05

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Maar uh, wat gebeurd er als jullie pand af-fikt? of neem je die nas server elke avond mee?

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het anders zeggen. Ik wil tape backups maken vanaf de ruimte waar ik nu zit. Hoe kan ik dat dan het beste doen.
Ik dacht dus aan een NAS server erbij plaatsen.

Verwijderd

Met een tapewisselaar?? of een taperobot die zo slim is om de tapes in je kluis te leggen ..???

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 12:50:
Laat ik het anders zeggen. Ik wil tape backups maken vanaf de ruimte waar ik nu zit. Hoe kan ik dat dan het beste doen.
Ik dacht dus aan een NAS server erbij plaatsen.
En wat is dan de meerwaarde van die NAS Server in jouw ogen?
Want ik snap totaal niet wat dat NAS ding te maken heeft met het feit dat je geen zin meer hebt om naar de ruimte te lopen waar de tapestreamer hangt die de backup doet.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nas-san.com/images/nastop.gif

daarom dacht ik dat het met een NAS server makkelijker zou gaan

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jbalk schreef op 16 september 2002 @ 14:22:
Een NAS is echt reete snel >:)
dat snapt ie ook wel, maar dat vraagt ie niet |:(

zie afbeelding:

ik zou het idd ook zo doen, maar je blijft wel met het probleem van
die tapejes zitten, (die zul je er toch uit moeten halen)

suc6

Verwijderd

wtf, wij hebben 4 hd's van elk 50gig dus 200gig totaal, daar kan je echt een grote backup op maken, en dan heb je ook nog cmpressie

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Het lijkt me beter (naar aanleiding van jouw plaatje) om voor de backup dan een apart segment te maken (overal 2e NW-kaartje in op een afwijkend ip-range).
Ik snap uit dit plaatje dat je een snelle manier wil om je backup terug te kunnen zetten, en een snelle manier wil om te kunnen back-uppen.

Ik zou dan niet gaan voor een NAS, maar gewoon een grote fileserver met tapestreamer.
Net zo snel, maar sneller in de backup omdat er geen netwerk meer tussenzit.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37

4POX

Everybody is wired

Je hebt NAS die al standaard in een brandkluis zitten.. Dat kun je ook overwegen..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Wat ben ik eigenlijk moeilijk aan het doen. IS er niet een programma in een server/client deel te krijgen. Waardoor ik via een "gewoon"werkstation hetzelfde kan doen?

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Veritas heeft dit al heel lang (remote administration), en anders gewoon VNC. Lekker goedkoop en prima geschikt voor dit doel.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
goed ga ik eens daar op zoeken :)

Begin altijd heel patserig met nieuwe hardware oplossingen en ga dan eens denken of het met software ook kan , maar daarvoor ben ik ook een tweakertje ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

jbalk, als je geen nuttige onderbouwde posts kan brengen die iets bijbrengen aan dit topic, reageer dan niet

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1