Probleempje met bios flashen,wie kan helpen?

Pagina: 1
Acties:

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok dit is het probleem.
Ik wilde gisteren voor mijn MS-6309 Lite een nieuwe bios erop gooien.In het boekje staat trouwens dat ik V1.0 heb en als ik op het Mobo kijk dan staat er Ver:2 Betekent dat,dat het mobo Versie 2 is?Lijkt mij wel logisch.Maar goed, Ik had dus gekeken bij het opstartscherm en daar staat iets van A6309MS V3.7.
En HIER staat V3.8. Dus ik dacht laat ik die er maar opzetten. Maar om de vage reden pakt ie hem niet. Hij geeft en foutmelding dat ik niet een goeie chipset o.i.d. heb.Wie weet wat het probleem kan zijn.
Is het trouwens de moeite waard om die erop te gooien. Ik neem aan dat een nieuwere versie ook beter is.................

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Een nieuwere versie is (meestal) beter dan de vorige versie, dat is logisch.

Maar als hij een fout melding geeft dat je Chipset versie niet goed is neem ik aan dat je een verkeerde BIOS hebt gedownload, niet compatible met je huidige chipset! Even opnieuw zoeken naar een BIOS die wel SPECIAAL gemaakt is voor jou Mammaplank

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
had ik ook dat hij zij dat ik niet de goeie chipset had
ik heb dan een ander merk maar dat doet er ff niet toe
maar is je bios niet schrijfbeveiligt doormidden van een setting in je bios of een jumper
dat was bij mij het probleem

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou ik heb ECHT goed gekeken en vergeleken voordat ik die bios ging downloaden.En weet voor 99% zeker dat ik die bios moet hebben.Ik had gekeken in mn bios of ie beveiligd was,maar er stond helemaal geen optie om dat te kiezen.Misschien beveiligd met een jumper dan.Kan het helaas nu niet kijken omdat ik op mn werk zit.Ben vroeg klaar vandaag dus zal strakkies als ik thuis ben meteen kijken.