Lan over internet (vpn)

Pagina: 1
Acties:

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Hello allemaal,

mijn eerste post, ik heb net al een uurtje of 2 op de search gezocht maar kreeg niks gevonden wat met mij probleempje te maken heeft.

Ik wil het volgende voor elkaar krijgen:

Tussen 2 (of meer) pc's (die allemaal een vaste verbinding hebben met internet) een vpn opzetten, maar dan zonder gebruik van echt serversoftware. Een soort van progje zodat ik met een paar machientjes gemakkelijk een lan kan maken over internet.

Om even als voorbeeld te geven: ik wil gewoon met mijn maten die ook een vaste verbinding hebben alle spellen over internet spelen zonder daar specifieke servers (bijv battlenet of gamespy) voor te gebruiken.

Als er iemand iets op weet dan word ik graag geholpen mocht je nog verdere info willen dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Willes

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Kun je het niet gewoon op 1 topic houden? De bovenstaande vraag had je ook in je andere topic kunnen plaatsen. Maar op je vraag te antwoorden: Ik denk dat daar geen mogelijkheden voor zijn om secure verbinding op te zetten over het internet zonder een server te hebben draaien.

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
sorry mischien ligt het aan mij maar wat bedoel je met mijn vorige topic? Het enige wat ik hiervoor gedaan heb is replyed op een andere vraag (hp jetdirect)

Toch bedankt voor het antwoord dan ga ik toch maar eens kijken of ik dan Bordermanager op mijn 5.1 servertje ga zetten. Zodat ik het met VPN gemaakt kan krijgen.

Mocht er iemand anders nog een makkelijkere oplossing weten dan sta ik er natuurlijk voor open.