chmod in linux for win9x

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zojuist in linux for win9x een shell script gemaakt (bash) en deze executable gemaakt door middel van een chmod 755 secure. secure is dus de naam van mn script...
maar als ik hem nu wil uitvoeren via ./secure dan geeft hij de melding van command not found. hoe kan dit?
p.s. ook al met root ingelogd en geprobeerd maar nog steeds een command not found.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
linux for win9x???wat is dat dan? Maar goed. Staat er niet in je scriptje een commando/bestandsnaam die niet klopt, dat kan ook deze melding veroorzaken.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 23:02

Sjonny

Fratser

misschien staat er wel een command in je scriptje dat niet op je systeem staat? ('ts maar een idee hoor) :|

[ Voor 0% gewijzigd door Sjonny op 16-09-2002 12:01 . Reden: moet sneller typen ;) ]

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• efan
  • Niet online
was eerst wel het geval jah. had eerst een dmesg gedaan waaruit ik iets pakte met grep, maar dmesg kon blijkbaar niet (bestaat niet ofzo) dus heb ik daar het volgende van gemaakt:
cat /var/log/syslog
als ik dit namelijk intyp dan krijg ik ook gewoon mn syslog bestand te zien, dus moet ik daar toch ook een grep op kunnen doen?

Verwijderd

wat is linux for win9x :? probeer `bash secure` of `chmod +x secure`

Verwijderd

post het scrippie anders ff hier... :)

• efan
  • Niet online
zal zo een die bash secure en chmod +x secure proberen. hier het scriptje:
#!/bin/sh
clear
netwerkkaart=$(dmesg | grep eth0 | grep "RTL-8029")
cpu=$(dmesg | grep CPU | grep "Athlon")
if ["$netwerkkaart" = ""]; then
echo "Benodigde hardware niet gevonden gevonden!"
else
if ["$cpu" = "" ]; then
echo "Benodigde hardware niet gevonden!"
else
echo -n "PC Nummer: "
read pcnr
wachtwoord=$random
echo ""
echo "U kunt nu bij Windows 2000 inloggen met de volgende gegevens:"
echo "Gebruikersnaam: pc$pcnr"
echo Wachtwoord: $wachtwoord"
fi
fi
echo ""
echo ""
echo "Over 60 seconden zal de PC opnieuw worden opgestart."
echo "Een ogenblik geduld a.u.b."
sleep 60
reboot

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Blijft de vraag: WTF is Linux for Win9x :?

Bestaat /bin/sh wel? Doe eens 'which bash' en vul wat daar uitkomt eens in op die plaats (in de eerste regel)

• efan
  • Niet online
zal het zo eens proberen die which bash.
via bash secure draait ie wel maar dan krijg ik het volgende:
secure:[Sep 16 12:21:59 monkey kernel: eth0 ...blabla info over nic enzo: no such file or directory
secure:[Sep 16 12:21:59 monkey kernel: cpu ...blabla info over cpu enzo: command not found

hierna gaat ie wel verder met het script (PC Nummer enz.) dus het werkt wel maar nog niet helemaal goed. wie kan mij helpen?

P.S. Linux for Windows 9x is hier te vinden: http://server.opensourcedepot.com/linux/LFW.html
is gewoon een linux distro die draait op UMSDOS systeem. als deze namelijk helemaal geconfigureerd is e.d. wil ik hem vanaf cd laten booten....

Verwijderd

Dit project is zwaarout of date.Je kunt beter iets als zipslack proberen. Te downloaden van www.slackware.com

• efan
  • Niet online
heb ik geprobeerd. thuis draait ie gewoon goed, maar het moet ook op de pc's op school draaien en daar geeft zipslack dus een kernel panic aan. hij verwijst gewoon naar de hda1 met rw rechten dus hoe het komt dat weet ik niet, dus vandaar dat ik linux for windows 9x maar eens ben gaan proberen. of iemand moet een andere goeie en kleine distro weten (die met umsdos werkt).
ik heb net which bash gedraaid en die geeft /bin/bash aan . in mn script heb ik hem dus hierheen laten verwijzen (ipv die /bin/sh die er stond) maar nog steeds die melding van hierboven... dat ik hem via 'bash secure' moet draaien vind ik niet erg maar hoe kom ik van die meldingen af (die in mn post hierboven staan)?
Pagina: 1