Toon posts:

[breedband] Goedkope Etech router/switch/modem combo

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht in de search en diverse topics doorgelezen. Tevens gezocht op de site van de fabrikant (zie onderstaande info) maar ik zou toch nog graag wat meer willen weten over ervaringen met de ETECH router/modem/switch.

Ik wil ADSL nemen.
Nu zit ik te denken om ipv een modem meteen een router/modem/switch te kopen om kosten te besparen. Router zal er toch wel ooit van komen dus waarom niet meteen.

Ik zit te denken aan een ETECH kastje met de volgende specs:

Why placing three different boxes, if one is enough to cover all your needs? This device has it all: an ADSL ethernet modem, an ADSL router and a 4-ports switch! Can also be used as simple ethernet ADSL modem.
# Works fine with MXStream! (no higher price)
# connectors: RJ11, USB port and 4x UTP 100Mbps
# WAN-mode support: PPP over ATM, PPP over Ethernet
# Supports multiple VCs
# Ethernet to ADSL self learning Transparent Bridging
# Support up to 16 MAC learning address
# IP routing RIPv2
# Static Routing
# USB interface for 5th computer (usb driver will be installed as USB-to-LAN networkcard)
# Built-in DHCP-server and client
# Virtual webserver via NAT (Network Address Translation)
# ICMP
# User authentication, PAP, CHAP
# Password-protected system management
# 10/100 Mbps 4-ports built-in switch
# Web-based management system
# Upgradable firmware via TFTP
# Compatible with Annex A (ADSL on analogue line, POTS)
# Also available in Annex B (ADSL on ISDN line)

Ik wil er in iedergeval een Novell server aan gaan hangen waarop een werbserver, ftp moet gaan draaien en een werkstation. Tevens zou een configureerbare firewall ook wel handig zijn.
Tevens moet het mogelijk zijn om in de toekomst een VPN verbinding te kunnen maken met het netwerk van mijn werkgever.

Hoewel ik wel eea (theoretisch) afweet van routers/switches enz. vraag ik me af of bovenstaand apparaat de door mij gewenste functionaliteit biedt. Ik zie b.v. niks staan over VPN. Verder zie ik ook niks over een firewall (behalve NAT dan).

Verder zie ik wel bij alle fabrikanten de schitterendste specs staan maar wat betekent het allemaal (b.v. bovengenoemde specs van Etech kastje)?

Kortom: heeft iemand ervaring met dit apparaat. Is het wat, of heeft de lage prijs voor de combo adsl modem/router/switch toch zijn beperkingen?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:21
Hmm... Klinkt goed. Ik ben ook van plan om ADSL te nemen. Wat kost die etecht nou?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• The_Greater
En waar kun je die halen?

[ Voor 0% gewijzigd door The_Greater op 16-09-2002 11:46 . Reden: dubbelpost ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 16 september 2002 @ 11:42:
Hmm... Klinkt goed. Ik ben ook van plan om ADSL te nemen. Wat kost die etecht nou?
Kijk even op http://www.routershop.nl

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid hier gaat het dus om:

Afbeeldingslocatie: http://www.lapwing.nl/producten/images/adslrouterswitch.gif

• The_Greater
Wow deze ziet er ook nog eens goed uit :~
Ik ga die eerst halen. En dan de rest :+ ADSL abbo, splitter.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 08:10
Heeft iemand toevallig de settings voor MXStream?

- hardware always changes.. -

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Hoort hier niet en dit topic is niet nuttig omhoog gehaald, zie je handleiding zou ik zeggen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.