[Access] Hoe > 1 record in rapport *

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een bescheiden databaseje gemaakt met wat gegevens enzo... Maar bij rapport(met wizzard rapport) geeft hij nu 1 record per pagina... Ik wil de uitkomst van meerdere records in 1 pagina van een rapport zetten. Weet iemand oe dit kan? Als het neit duidelijk is dan upload ik hem wel even...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik pas je topictitel even aan. Er zit geen $ in Microsoft, Access schrijf je met 2 s-en en je titel beschrijft de vraag niet :)

Heb je al gekeken hoe dat in een willekeurige voorbeelddatabase gaat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 15:38
Voor zover ik kan volgen denk ik... :?

dat je in de ontwerpweergave de detail zone zo klein mogelijk moet houden (eigenlijk alle zones)... onderste rand naar boven schuiven...

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• Y0ur1
  • Niet online
Rath: ik snap niet helemaal wa tje bedoel, maar msischien kun ej eens kijken: http://rh13127.rh-tec.com/blaaa.mdb (4.78 mb) Bij dat rapport moet dus een overzicht komen van een hele week en neit alleen van 1 dag (1 record)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-12 21:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Neeeeee! Ga hier niet mee verder! Voor zover ik kan zien heb je voor iedere medewerker een tabel aangemaakt en een fomulier. Al die formulieren zijn hetzelfde, alleen zit er een andere tabel achter. En alle tabellen zijn hetzelfde, alleen andere gegevens. Dat is toch niet de bedoeling van een relationele database?

Maargoed, om op je vraag terug te komen: rapporten worden van boven naar beneden gemaakt, niet van links naar rechts. Je moet dus een layout maken die je van boven naar beneden kan laten vullen. De gegevens dus in kolommen onder elkaar.

Maar, nogmaals: bespaar je een hoop moeite en herzie je ontwerp. Wat nu als je er nog een veld bij wilt hebben? Moet je alle formulieren en alle rapporten bijwerken!

Sterkte ermee :)

[ Voor 0% gewijzigd door Boss op 16-09-2002 14:43 . Reden: typo ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Rath
Als je de database op deze manier wilt behouden zul je ook voor elke medewerker een rapport moeten maken....
probeer alle medewerkers in 1 tabel, 1 formulier en in 1 rapport te plaatsen
je zal je zo in de toekomst nog zeeeer veel werk besparen zoals Boss al zei

• Y0ur1
  • Niet online
Dat geeft niet.... Wij willen nu graag dat er een knop komt dat je daarmee een tabel maakt. Je moet dan kunnen opgeven wat de naam is van de tabel, en er moet ik record in komen en den velden moeten er automtisch in gaan. Weet iemand hoe dit meot?

• Rath
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Public Sub MaakTabel()

'maken van de tabel + indexen toewijzen

Dim dbs As Database
Dim rst As Recordset

Dim tdfMedewerker As TableDef
Dim fldID As Field, fldNaam As Field
Dim Idx As Index, fldIndex As Field
Dim strMedewerker As String

strMedewerker = InputBox("Wat is de naam van de medewerker?")

Set dbs = CurrentDb

Set tdfMedewerker = dbs.CreateTableDef(strMedewerker)

Set fldID = tdfMedewerker.CreateField("ID", dbLong)
Set fldNaam = tdfMedewerker.CreateField("Naam", dbText, 52)

fldID.Attributes = fldID.Attributes + dbAutoIncrField

tdfMedewerker.Fields.Append fldID
tdfMedewerker.Fields.Append fldNaam

Set Idx = tdfMedewerker.CreateIndex("PrimaireSleutel")
Set fldIndex = Idx.CreateField("ID", dbLong)

Idx.Fields.Append fldIndex
Idx.Primary = True

tdfMedewerker.Indexes.Append Idx

dbs.TableDefs.Append tdfMedewerker

dbs.TableDefs.Refresh
dbs.Close

'controle boodschap
Debug.Print "tabel gemaakt"

End Sub

Zoiets zou dat moeten worden en dan heb je nog maar twee veldjes waar nog niks instaat, maar dit is totaal geen goede manier voor het werken met een database vind ik :X

Pagina: 1