Pioneer dv-454 vs. Philips 723

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zit te twijfelen tussen deze twee DVD-spelers:

Pioneer dv-454:
-Prijs: €229,- Regiovrij
-Kleur: Zwart/Zilver
-Nagenoeg zelfde als dv-350, die zeer goed getest is volgens www.areadvd.com
-Instapmodelvolgens area

Philips DVD-723
-Prijs:€191,- NIET regiovrij
-Kleur: Zilver
-Zeer goed getest volgens www.areadvd.com
-Middenklasse model volgens area

Ik vroeg mij af naar welke speler de voorkeur uitgaat bij de Tweakers.... Dus op basis van eigen voorkeuren...

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb zelf de Pioneer in het zilver. Moet zeggen een errug goede speler. Perfect video signaal via RGB, optisch en coaxiaal digital audio out. Mooi(!) design, slechts 5,5 cm hoog.
Leest alles! vcd, svcd, cd, cdr, cdrw, dvd noem maar op.

Ook heel belangrijk, je hoort de speler vrijwel niet, superstil, alleen als je je oor eroplegt kan je horen dat er iets beweegt, maar meer is het niet :)

Divide and conquer.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 21:26
Ik zat zelf ook eerst te denken aan de pioneer dv-350. Maar na wat testen bij een vriend van me die ook deze speler heeft was ik toch niet helemaal tevreden over de svcd functionaliteit. Daarnaast is het kostbaar om hem regiovrij te laten maken.

Ik heb nu een aantal weken de cyberhome ch-505 en ben hier uitermate tevreden over en heeft een bijna identieke beeldkwaliteit als de pioneer. Kijk ook op areadvd voor een review. Ik heb deze speler voor 149 euro gekocht en hij slikt echt alles wat je hem voert.

Over de philips kan ik je alleen kwijt dat het geen topspeler qua compatibiliteit is. Vooral niet als je svcd speelt. Als je een beetje afwijkt van de standaard gaat hij vaak al schokken.

succes met je keuze.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Oscar Mopperkont
VivaAtloni schreef op 16 september 2002 @ 12:16:
Ik zat zelf ook eerst te denken aan de pioneer dv-350. Maar na wat testen bij een vriend van me die ook deze speler heeft was ik toch niet helemaal tevreden over de svcd functionaliteit. Daarnaast is het kostbaar om hem regiovrij te laten maken.
....
In Arnhem, bij Smits, kun je de 454, dus regiovrij krijgen voor €229,- Dus die kosten hoef ik niet mee te nemen....

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42
Oscar28 schreef op 16 september 2002 @ 13:04:
[...]

In Arnhem, bij Smits, kun je de 454, dus regiovrij krijgen voor €229,- Dus die kosten hoef ik niet mee te nemen....
Weet je het zeker ? Bij Herman Electronics vragen ze 105 euro extra om hem regiovrij te maken. Dat is wel absurd veel trouwens...

Heeft Smits trouwens een website ? Ik ben ook geintereseerd in de 454. Weet iemand waar ie nog meer voor een leuke prijs te koop staat?

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Divide and conquer.

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42
Maar hoeveel vragen ze om hem regiovrij te maken ?

• Oscar Mopperkont
[quote]Darius schreef op 16 september 2002 @ 17:11:
[...]

Weet je het zeker ?
[quote]

Ja.... Ze hebben overigens geen website, en normal gesproken is ie €229,- niet regiovrij bij hun, maar je moet altijd beetje afdingen he ;)

Lees trouwens op mediacheckpoint dat leveren in Nederland €36,- kost.... Dus Smits lijkt nog steeds beste optie, want dan is ie ook meteen regiovrij.
Als je hem niet regiovrij hoeft is Megapool denk ik beste optie, die wilden hem mij voor €219,- meegeven, maar ze konden hem niet regiovrij maken.
Maar niet regiovrij kan ie bij Smits denk ik ook nog wel goedkoper dan €219,- geleverd worden.

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:48
VivaAtloni schreef op 16 september 2002 @ 12:16:

Ik heb nu een aantal weken de cyberhome ch-505 en ben hier uitermate tevreden over en heeft een bijna identieke beeldkwaliteit als de pioneer. Kijk ook op areadvd voor een review. Ik heb deze speler voor 149 euro gekocht en hij slikt echt alles wat je hem voert.

Over de philips kan ik je alleen kwijt dat het geen topspeler qua compatibiliteit is. Vooral niet als je svcd speelt. Als je een beetje afwijkt van de standaard gaat hij vaak al schokken.

succes met je keuze.
Ik heb ook heel positieve geluiden gehoord over de Cyberhome 505. Jij hebt 'm voor 149 euro, dat is niet duur zeg! Waar heb je deze gekocht? Nog een vraagje: is de macrovision uit te schakelen?
En wat ik ook benieuwd naar ben: er schijnt een soort traploze zoomfunctie op te zitten. Wat moet ik daarbij voorstellen? (de meeste dvd's zijn in bioscoopformaat opgenomen, dus blijf je zelfs op je breedbeeldtv tegen 2 zwarte balken boven en onder aan kijken; het lijkt mij super als je het beeld van de film iets zou kunnen inzoomen, waardoor je de zwarte balken kan wegwerken. Er valt links en rechts dan wel een stukje beeld af, maar daar valt mee te leven..)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• VivaAtloni
Ik heb de speler gekocht bij de mediamarkt in nordhorn (duitsland). Ik heb de speler daar moeten bestellen, omdat hij alleen nog maar op een paar plaatsen in duitsland wordt geleverd. De zoom functie haalt gewoon het beeld dichterbij en is bij mij niet traploos maar gaat in een keer. Macrovision is uitgeschakeld na de firmware update.

Speelt minidvd, (x)vcd, (x)svcd, kvcd . Alles ook door mij getest. De speler hoor je niet en van de layerwissel verloopt soepel.

• Oscar Mopperkont
Maar om het een beetje on-topic te houden. Die cyberhoome lijkt me inderdaa en puike spelrer, maar toch heb ik liever een merk speler. heb ik wat meer vertrouwen in de onderdelen, dat ie het op termijn ook goed doen. Nu kan een merk-speler ook wel degelijk kapot gaan, maar ik acht de kans op problemen kleiner.
Daarom wil ik gaarg kiezen tussen deze twee....

• Vulcan750
Prima Oscar28, je goed recht! Maar ik zoek een dvdspeler die gewoon alles kan en alles lust, en meestal kom je dan toch terecht bij de zg "B-merken". Ik heb sinds ruim 1,5 jaar een Philips DVD950. Kom daar niet met MP3's mee aan. Svcd? nou meestal niet of het geluid hikt. Zoomfunktie? Jawel, maar alleen met stilstaand beeld! Geweldig, dan kan je tot 16x inzoomen! Maarja, je hebt er eigenlijk niets aan! Oké, dvd's afspelen doet ie als de beste, maar van de afstandbediening ontgaat me de logica nog steeds!
Hopelijk is er met de laatste generatie van Philips een hoop verbeterd, maar als ik goed ingelicht ben is inzoomen met behoud van bewegend beeld nog steeds niet mogelijk.
(en ik haat opgerekt of uitgetrokken beeld! :r )

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Oscar Mopperkont
Deze twee spelers die ik dus heb genoemd, kunnen net zoveel als de b-merk spelers. Die pioneer heeft een zeer uitgebreide mp3 afspeelfunctie, slikt (x)(s)vcd en leest cdr(w) en is regiovrij te kopen. Voor die philips speler geldt min of meer hetzelfde, want ik zocht ook naar een speler met wat meer functionaliteit, hoewel dat bij van ondergeschikt belang is, maar deze spelers hebben de functionaliteit, zijn zeer goed getest, regiovrij en voor een redelijke prijs te krijgen.

• VivaAtloni
Vulcan mocht je het willen weten. Deze cyberhome speler heeft 2 jaar garantie en er staat een test op www.areadvd.de.

btw de pioneer slikt dus (x)svcd tot een bitrate van 3000 (wat dus niet voldoende was om in goede kwaliteit mini-dv om te zetten naar cd). Daarnaast speelt de pioneer geen mini-dvd.

Dus ga niet zeggen dat ie net zoveel kan als de pioneer (heb zelf 1 maand getwijfeld over deze spelers)

Maar ja, cyberhome is inderdaad een B-merk, dus is je goed recht als je wilt betalen voor een "merk", wat gewoon een cheapo chip erin heeft (zoek maar eens goed op internet naar de chip die in de pioneer 350 zit en welke chip er in de B-merken zit)

I rest my case

• Oscar Mopperkont
Er zit inderdaad dezelfde chip in, maar toch haalt de pioneer er een betere beeldkwaliteit uit, en een dvd-speler bestaat uit meer componenten dan alleen die chip.

Maar het is ook jouw goed recht om voor die cyberhome te gaan. Ikzelf hecht niet zo heel veel waarde aan wat de speler allemaal kan, maar als die pioneer iets niet kan wat je juist wel wilt, moet je hem idd niet nemen.

Verder klinkt die 2 jaar garantie erg goed op die cyberhome, maar toch ga ik niet voor cyberhome....

• Vulcan750
VivaAtloni , bedankt voor de tip! Ik heb de review gelezen, ze zijn daar heel enthousiast over de Cyberhome. Ik heb ook op http://www.mediamarkt.de gekeken, daar hebben ze de Cyberhome 402 in de aanbieding voor 99 euro! Ken je die ook (het lijkt op een zwarte uitvoering van de 302)? Wat betreft het inzoomen; dat is 1 stand, zijn dan de zwarte balken net uit beeld verdwenen of zoomt ie nog verder in?
Sorry Oscar28, ik surf door de omstandigheden een beetje mee op jouw topic! Je moet uiteraard kopen wat je wil, maar wel jammer dat je de Cyberhome niet wilt vergelijken in prijs en prestatie met de Philips en Pioneer. :)

• VivaAtloni
De 505 van cyberhome is superieur aan de 402, dus zou niet voor de 402 gaan. Al helemaal niet, omdat het verschil maar 49 euro is en je daarvoor een veel betere beeldkwaliteit krijgt (vriend van me heeft de 402).

• Oscar Mopperkont
Vulcan750 schreef op 18 september 2002 @ 22:30:
...
Sorry Oscar28, ik surf door de omstandigheden een beetje mee op jouw topic! Je moet uiteraard kopen wat je wil, maar wel jammer dat je de Cyberhome niet wilt vergelijken in prijs en prestatie met de Philips en Pioneer. :)
Juist goed dat je dat doet! Thinking oustide teh box, zal ik maar zeggen. Maar zo te zien heb je al wat mensen aangespoord om die speler te gaan kopen, want er zijn alweer twee topics open van mensen die hem willen.
Verder denk ik dat het een uitstekende speler is, maar ik had een financieel meevallertje en kon wat meer besteden dan de €150,- die ik er eerst voor over had. En deze spelers spraken mij net wat meer aan....

Heb trouwens inmiddels de pioneer besteld, als het goed is heb ik hem vanavond. Dus dan zal blijken of ik de goede keuze heb gemaakt. Uiteindelijk was het overigens ook belangrijk voor mij dat de speler zwart was, daar ik een zwarte tv en versterker heb en ik het ook wel een beetje mooi wilde hebben....

• Oscar Mopperkont
Vulcan750 schreef op 18 september 2002 @ 22:30:
...
Juist goed dat je dat doet! Thinking outside the box, zal ik maar zeggen. Maar zo te zien heb je al wat mensen aangespoord om die speler te gaan kopen, want er zijn alweer twee topics open van mensen die hem willen.
Verder denk ik dat het een uitstekende speler is, maar ik had een financieel meevallertje en kon wat meer besteden dan de €150,- die ik er eerst voor over had. En deze spelers spraken mij net wat meer aan....

Heb trouwens inmiddels de pioneer besteld, als het goed is heb ik hem vanavond. Dus dan zal blijken of ik de goede keuze heb gemaakt. Uiteindelijk was het overigens ook belangrijk voor mij dat de speler zwart was, daar ik een zwarte tv en versterker heb en ik het ook wel een beetje mooi wilde hebben....

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Darius schreef op 16 september 2002 @ 17:11:
[...]
Weet je het zeker ? Bij Herman Electronics vragen ze 105 euro extra om hem regiovrij te maken. Dat is wel absurd veel trouwens...

Heeft Smits trouwens een website ? Ik ben ook geintereseerd in de 454. Weet iemand waar ie nog meer voor een leuke prijs te koop staat?
http://www.smitsarnhem.nl

• Vulcan750
Oscar28 schreef op 19 september 2002 @ 12:57:
[...]

Juist goed dat je dat doet! Thinking outside the box, zal ik maar zeggen. Maar zo te zien heb je al wat mensen aangespoord om die speler te gaan kopen, want er zijn alweer twee topics open van mensen die hem willen.

Gefeliciteerd met je beslissing! :) Je hebt trouwens groot gelijk dat je een beetje bijpassende dvdspeler wil, het wordt anders al gauw een rommeltje. Ik heb ook het liefst een zwarte speler, alle audio/videoapparatuur is bij mij ook zwart! Is de Cyberhome 505 ook in zwart verkrijgbaar (VivaAtloni?), want die speler moet echt goed zijn. Ik film ook regelmatig op DV, en ik wil de bewerkte tapes graag op (hoge kwaliteit) Svcd zetten. Wat is een goede instelling voor de 505, en hoeveel speelduur heb je dan op een 700Mb cdrom?

• VivaAtloni
Op http://www.cyberhome-europe.de staat de informatie die je zoekt.

Over het dv naar mpeg2 omzetten is een heel ander verhaal. Ik gebruik hiervoor CCE encoder, deze stel ik in op multipass met bitrate van min. 300 tot max 3500. De gemiddelde bitrate bepaal ik aan de hand van de lengte van de dv. Maar ik streef wel naar een min. gemiddelde bitrate van 2500 (dit is gelijk aan ongeveer 41 minuten video), omdat de kwaliteit dan gewoon goed is.

• Oscar Mopperkont
Heb de Pioneer dv-454 inmiddels in huis. Hij bevalt tot nu toe goed. Heb hem nog niet kunnen testen met (x)(s)vcd. Wel met mp3, die functie bavalt goed, er zit een soort browser in de speler dus dat is erg makkelijk bij mp3-cd's.

Verder voor Vulcan, hij kan wel zoomen en spelen tegelijk. Maar je kunt alleen maar 2 of 4 maal zoomen, en dat is teveel dan valt er veel van het beeld weg.
Wat jij iegnlijk wilt is Pan&Scan, maar las in het boekje van de pioneer dat de DVD dit vaak overruled, dat de speler dit niet mag doen. Belachelijk natuurlijk, want dat bepaal ik zelf wel! Maart niks aan te doen.

De speler is inderdaad heel stil, maar dat je je oor erop moet leggen om hem tehoren is overdreven. Als het stil is in mijn kamer hoor ik de speler op een paar meter afstand. Maarja als ik dat ding gebruik is het nooit stil en het zo ongelofelijk zacht dat je ht dus nooit kunt horen met ander geluid erbij.

heb nog niet kunnen checken of ie daadwerkelijk regiovrij is en of ie RCE-proof is, maar zodra ik dat weet zal ik het wel even posten. Mischien dat mensen het willen weten.

• Vulcan750
VivaAtloni schreef op 20 september 2002 @ 09:23:
Op http://www.cyberhome-europe.de staat de informatie die je zoekt.

Over het dv naar mpeg2 omzetten is een heel ander verhaal. Ik gebruik hiervoor CCE encoder, deze stel ik in op multipass met bitrate van min. 300 tot max 3500. De gemiddelde bitrate bepaal ik aan de hand van de lengte van de dv. Maar ik streef wel naar een min. gemiddelde bitrate van 2500 (dit is gelijk aan ongeveer 41 minuten video), omdat de kwaliteit dan gewoon goed is.
Wat houdt nu precies "Infinitely Variable Zoom Function" in? Zoals ik het lees zou er een variabele zoomfunktie opzitten... :)
Ik vind ook niets over een zwarte uitvoering, trouwens lijkt wel of de 402 ook niet bestaat. En die bestaat wel degelijk! Typenummer van de zwarte uitvoering van de 505 heet misschien "605"???

• VivaAtloni
vulcan:

zoom is niet variabel, gaat tot 4x zoom (misschien wordt dat nog veranderd door een firmware update). Zwarte uitvoering komt uit onder hetzelfde type nummer. Je moet gewoon nog even geduld hebben voor de speler in nederland uitkomt denk ik.

De 402 versie is net als de 302 en de 528 versie bij mediamarkt nordhorn te krijgen (althans 4 weken geleden nog wel), maar deze doet dus echt onder voor de 505.

• Vulcan750
VivaAtloni:
Bedankt voor je info, ik w8 dan nog wel een tijdje! (zit niet zonder..)
Maarreh... (ik hoop dat je me onderhand niet vervelend vind worden) die zoom is fixed op 4x, of kan die ook op andere standen..(ik wil beeldvullend breedbeeld!!!) :P

Verwijderd

Heb inmiddels ook wat gezocht (... en verdwaald in de info...), maar volgens mij heeft de Cyberhome 505 als groot voordeel dat deze een ingebouwde versterker 5.1 / DTS heeft ? (... of vergis ik mij hier sterk in...).

Als je dit afzet tegen de Pioneer 454 dan lijkt mijn voorkeur (wat dat betreft) uit te gaan naar de 505 (ik zit namenlijk met een oude Dolby Prologic versterker, dus volgens mij schiet ik tekort in mogelijkheden ?!).

De beeldkwaliteit van de Pioneer lijkt mij echter wel weer een tandje beter...

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

wimpie schreef op 16 september 2002 @ 12:11:
Ik heb zelf de Pioneer in het zilver. Moet zeggen een errug goede speler. Perfect video signaal via RGB, optisch en coaxiaal digital audio out. Mooi(!) design, slechts 5,5 cm hoog.
Leest alles! vcd, svcd, cd, cdr, cdrw, dvd noem maar op.

Ook heel belangrijk, je hoort de speler vrijwel niet, superstil, alleen als je je oor eroplegt kan je horen dat er iets beweegt, maar meer is het niet :)
Ook MP3 ? en even een beetje off topic achtig; in hoeverre wijkt de 454 af van de 444?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Oscar Mopperkont
Hij speelt ook MP3, en dat doet ie heel goed. Zit ook een shuffle-play op voor mp3, en de eerste karakters van de filename worden ook weergegeven op de display van de speler zelf.
Verder zit er een goede "explorer"op voor het browsen over de cd.

In hoeverre wijkt de 454 af van de 444? De 454 is volgens mij een totaal andere speler dan de 444, alleen qua buitenkant lijken ze op elkaar.
De 454 is gebaseerd op de 350, en gebruikt volgens mij een andere chip voor het beeld dan de 444. De 454 is een veel nieuwere speler, maar ook goedkoper. De 454 en de 350 verschillen volgens mij alleen in het feit dat de 454 een optische uitgang heeft en de 350 niet, en de 454 ziet er ietsje anders uit, kleinere knoppen.
In testen doen de 350 en de 454 het iig erg goed. In What-Hifi was de 350 het product van de maand, vanwege de gunstige prijs, de goede kwaliteit en de veelzijdigheid.

• Vulcan750
De Toshiba 220E is trouwens ook een goeie kandidaat in de prijsklasse rond 200 euro.
Wordt puik getest!

Pagina: 1