Sinds kort heb ik een dual monitor opstelling. Geheel in vervoering in het begin eindelijk alles aan de praat. Maar toen ik een film keek op 2 beeldschermen zag ik dat er een duidelijk verschil was in kleur tussen beide monitoren. Ik dacht dat het lag aan het verschil in instellingen, maar als ik de monitoren op precies dezelfde instellingen zet, is het verschil nog altidj aanwezig. OP de 2e monitor is het beeld een stuk doffer. Als ik ook 60 hz draai(dat was toevallig zo gebeurd), dan zie ik echt duidelijk lijnen op het beeld.
Dit zie ik ook op 75 hz. Iets dat niet optreedt bij de 1e monitor(oude).
Ook geeft de 2e(nieuwe) monitor
Het gaat om 2 Iiyama 19" LS902 UT monitoren.
Ik heb een Gainward 750XP Geforce4 Ti 4600
Ik dacht eerst dat het aan het ramdac van de kaart lag, maar na omwisselen van de dvi/vga adapters, en ook omwisselen monitoren, is het verschil nog altijd aanwezig.
Is deze monitor gewoon van mindere kwaliteit? Of stoort de ene monitor de andere die ernaast staat?

Beeld van monitor 1, van heel dichtbij bekeken.

Beeld van monitor 2, van heel dichtbij bekeken.
Dit zie ik ook op 75 hz. Iets dat niet optreedt bij de 1e monitor(oude).
Ook geeft de 2e(nieuwe) monitor
Het gaat om 2 Iiyama 19" LS902 UT monitoren.
Ik heb een Gainward 750XP Geforce4 Ti 4600
Ik dacht eerst dat het aan het ramdac van de kaart lag, maar na omwisselen van de dvi/vga adapters, en ook omwisselen monitoren, is het verschil nog altijd aanwezig.
Is deze monitor gewoon van mindere kwaliteit? Of stoort de ene monitor de andere die ernaast staat?

Beeld van monitor 1, van heel dichtbij bekeken.

Beeld van monitor 2, van heel dichtbij bekeken.