[Win2k Term. Serv.] remote session disconnect

Pagina: 1
Acties:

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
Situatie:
Terminal server gekoppeld aan internet.
Client met isdn dial-up naar internet.

Probleem:
Als de client een overzicht wil afdrukken vanuit een oracle-database, dan wordt de sessie gedisconnect.

Het volgende hebben we geprobeerd:
Het overzicht printen onder de administrator vanaf het lan. Het overzicht word geprint. De remote client, die geen programma's heeft openstaan word gedisconnect.

Het overzicht printen onder de usernaam op het lan. De printopdracht word verwerkt, maar de remote client word er uitgegooid.

Het overzicht printen vanaf de remote werkplek, maar dan met het administrator account. De sessie word wederom gesloten.

Alles lijkt erop, dat als de server druk bezig is, de "trage" connecties eruit gegooid worden.
De sessies die via het Lan de server benaderen, blijven gewoon werken.

Heeft iemand dit eerder gezien/opgelost ?

[ Voor 0% gewijzigd door Remco op 16-09-2002 19:53 . Reden: typo's ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op verzoek WOS -> PNS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
[probleem nooit eerder gezien]
- wat voor terminal server, windows 2000? in combi met Citrix Metafram versie ?
- probeer je te printer naar een lokale printer over dat dunne lijntje, die automatisch is gekoppeld tijdens de terminal sessie? probeer dan eens naar een andere printer.
- foutmeldingen in eventlog?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Van het Citrix forum geplukt (zal ook wel voor TS gelden)

Microsoft had me change the MTU settings on the server to 1200. This is only a problem for users connecting via VPN, DSL, Cable, or Dialup.

HKLM\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\"ID for Adapter"

Add a dword value MTU with a value of 1200 decimal

• Remco
paulhekje schreef op 18 september 2002 @ 21:46:
[probleem nooit eerder gezien]
- wat voor terminal server, windows 2000? in combi met Citrix Metafram versie ?
- probeer je te printer naar een lokale printer over dat dunne lijntje, die automatisch is gekoppeld tijdens de terminal sessie? probeer dan eens naar een andere printer.
- foutmeldingen in eventlog?
Inderdaad Windows 2k, zoals titel vermeld, zonder Citrix.
Zowel een remote als lan printer geeft dit probleem.
Er zijn helaas geen foutmeldingen te zien.

• Remco
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:15:

Microsoft had me change the MTU settings on the server to 1200. This is only a problem for users connecting via VPN, DSL, Cable, or Dialup.

HKLM\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\"ID for Adapter"

helaas :'(
Dit blijkt niet de oplossing.
Iemand anders goede ideeen ????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Draai je een volledige desktop als je gedisconnect wordt of draai je alleen die bepaalde applicatie?
Misschien dat de applicatie crashed oid.

Wordt je trouwens ook gedisconnect als je de printer waarop je wilt printen, pauseert ? (zodat de data niet daadwerkelijk gestuurt gaat worden) ?

Verwijderd

Door smiley - Wednesday 18 September 2002 22:15

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is absoluut niet megelijk om windows 2000 TS te vergelijken met Citrix Metaframe 1.8 of XP.
- Waarom dacht je anders dat een citrix installatie de complete TS overschrijft?

• Remco
elevator schreef op 24 september 2002 @ 14:19:
Draai je een volledige desktop als je gedisconnect wordt of draai je alleen die bepaalde applicatie?
Misschien dat de applicatie crashed oid.

Wordt je trouwens ook gedisconnect als je de printer waarop je wilt printen, pauseert ? (zodat de data niet daadwerkelijk gestuurt gaat worden) ?
Gewoon een desktop word er gedraait.
Het gebeurd dus ook wanneer vanaf het Lan op de TS het rapport word gedraait.
Ook al heeft de remote user niks open staan, hij word er gewoon uitgeknikkerd.
Applicatie draait gewoon stug door.

• Remco
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:28:

[knip]

Het is absoluut niet megelijk om windows 2000 TS te vergelijken met Citrix Metaframe 1.8 of XP.
- Waarom dacht je anders dat een citrix installatie de complete TS overschrijft?
je hebt gelijk, echter deze key had met de nic te maken, en niet met TS of Citrix.
Ik krijg sterk het vermoeden dat de TS de remote user disconnect wanneer de server het even te druk heeft. Dus dan kan eventueel een nic aanpassing goed van pas komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:28:
Hmmm, zal op PNS geen flamewar beginnen. Je krijgt het voordeel van de twijfel met je 5 posts. Welkom op GOT.

Citrix is een ADD-ON voor terminal server, en de basisregels zijn toch wel degelijk hetzelfde. De tip kwam via MS support in het citrix forum terecht, en zo weer terug hier.

Maar goed, ik leer graag bij; wat overschrijft een citrix installatie compleet? want je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt.

Effe on-topic; zijn er third party printerdrivers (non win2k cd) geinstalleerd op de server?

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

En als je op die TS-server een printer aanmaakt die print naar een file? EN dan vanaf de inbelverbinding print naar die printer??

DPC Team ColdFusion

• Remco
het maakt niks uit welke printer ik kies. Zowel de remote printer, als een printer hier op het Lan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Remc0 schreef op 24 september 2002 @ 20:05:
[...]
Gewoon een desktop word er gedraait.
Het gebeurd dus ook wanneer vanaf het Lan op de TS het rapport word gedraait.
Ook al heeft de remote user niks open staan, hij word er gewoon uitgeknikkerd.
Applicatie draait gewoon stug door.
Dus alle remote sessies worden gedisconnect, op het moment dat er maar iemand print?
Is dat specifiek aan die applicatie, of mag er ook geen testpage afgedrukt worden door diezelfde printer?

Je sessie komt in een disconnect, betekent dat dat je als je reconnect, gewoon terug komt in je oude sessie?

• Remco
ik kom idd terug in mijn oude sessie.
De printer werkt goed, vanuit alle applicaties, inclusief de app. waar we het nu over hebben.
Echter als ik een hele lijst wil printen (3 pag.), waar de server (Oracle) moeite mee heeft, omdat hij nogal veel moet zoeken, dan komt het voor.

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat is de belasting van je NIC op dat moment, en zitten er bijvoorbeeld veel errors op?

Heb je de "TcpMaxDataTransmission" registry hack al eens geprobeerd?

(zie o.a. http://www.tweakcitrix.com/Lists/AdvTunT1/AllItems.htm en zoek dan op "TcpMaxDataTransmission"). Deze registry hack is los van Citrix.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien eens een sniffer installeren op die Terminal doos, dan zie je ook gelijk wat voor verkeer er over de lijn gaat (na afloop van dit geneuzel natuurlijk wel die sniffer uinstallen..)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 23:35:
[...]

Hmmm, zal op PNS geen flamewar beginnen. Je krijgt het voordeel van de twijfel met je 5 posts. Welkom op GOT.

Citrix is een ADD-ON voor terminal server, en de basisregels zijn toch wel degelijk hetzelfde. De tip kwam via MS support in het citrix forum terecht, en zo weer terug hier.

Maar goed, ik leer graag bij; wat overschrijft een citrix installatie compleet? want je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt.

Effe on-topic; zijn er third party printerdrivers (non win2k cd) geinstalleerd op de server?
In princiepe alle bestanden die Win NT5 zou gebruiken, en zelfs Win NT5 eigen bestanden (die met term niets te maken hebben).
Trouwens heb je zelf ook ervaring met Citrix Metaframe?

PS: anders kunnen we wel een nieuwe topic beginnen over alle problemen die Citrix met zich meegeeft

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:16:

PS: anders kunnen we wel een nieuwe topic beginnen over alle problemen die Citrix met zich meegeeft
Ik mag niet klagen qua implementaties. Nu zit ik meer in de kleine complexe uitrollen, dan de grote farm implementaties, maargoe.

Problemen met Citrix? Als je een beetje leuk bezig bent ermee, zie ik geen problemen. Ok, het kost effe tijd om de valkuilen door te krijgen, maar toch heb ik 10 x liever een citrix dan een TS uitrol.

Je profile logo zegt in ieder geval, dat je er ook wel in thuis bent.
Je zult merken dat er hier op Got niet zo'n hele grote groep citrix experts zitten; je ziet dezelfde namen elke keer terugkomen.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:16:
[...]

In princiepe alle bestanden die Win NT5 zou gebruiken, en zelfs Win NT5 eigen bestanden (die met term niets te maken hebben).

Verklaar je eens nader wat dat overschrijven van bestanden betreft, welke bestanden die NT5 gebruikt worden dan door Citrix overschreven ???

Ik heb dit topic gevolgd en de disconnection van die client is voor mij ook een raadsel, zelf heb ik nu 2 jaar ervaring met Windows NT4.0 TS en Citrix Metaframe 1.8 SP2.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Even wachten op Airamana.................

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Remco
gevonden.

Client opnieuw geinstalleerd (win2k).
Hierna de 32 bits client (was waarschijnlijk 16 bits, maar weet het niet zeker) geinstalleerd, en alles werkte perfect.

Pagina: 1