Toon posts:

Vraag over databasegebruik in PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begeef me helaas op een gebied waar ik zelf weinig verstand van heb ! Ik ben zelf een die-hard ASP - coder, maar moet nu noodgedwongen iets gaan doen in PhP (Klant wil per se Linux blijven draaien).

Php is standaard geinstalleerd op de betreffende webserver en ik kan gebruik maken een MySQL database

De klant wil een login-systeem hebben waarin hij een bepaald stuk van z'n site kan afschermen.

Nu heb ik de volgende vragen:

- Wat voor type database dient de klant aan te leveren ?
- Kan ik iets doen met een Access Database ?
- Kan een Access database makkelijk naar een MySQL database omgezet worden ?

Deze vragen moeten voor de meeste mensen op dit forum waarschijnlijk een cynische glimlach veroorzaken, maar ik ben dus echt helemaal niet thuis in Linux, Php of mysql.. :9
vast bedankt voor de reacties.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Niet direct antwoord op je vragen, maar er was toch ook iets als ASP voor Linux.. Misschien kan je daar iets mee ?

[edit]
urlletje : http://www.chilisoft.com/chiliasp/default.asp

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
Skinny schreef op 16 september 2002 @ 10:54:
Niet direct antwoord op je vragen, maar er was toch ook iets als ASP voor Linux.. Misschien kan je daar iets mee ?

[edit]
urlletje : http://www.chilisoft.com/chiliasp/default.asp
Voorzover ik weet kan dat alleen met Chilisoft ASP, en dat ondersteunt Vuurwerk niet :'(

Edit: Je was me net voor met de wijziging!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Oke :)

Ik heb er ook een ervaring mee, maar wist alleen dat het bestond. Wat wil je nu precies bereiken ? Een simpel login-systeem ?

En wat bedoel je met de vraag : "Wat voor database moet de klant aanleveren ? " Ik neem aan dat jij die moet gaan ontwerpen/maken ?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
Skinny schreef op 16 september 2002 @ 11:04:
Oke :)

Ik heb er ook een ervaring mee, maar wist alleen dat het bestond. Wat wil je nu precies bereiken ? Een simpel login-systeem ?

En wat bedoel je met de vraag : "Wat voor database moet de klant aanleveren ? " Ik neem aan dat jij die moet gaan ontwerpen/maken ?
Okay.. ik probeer het wat duidelijk te verwoorden;

Het gaat inderdaad om een simpel login systeem. De klant is een automatiseringsbedrijf die haar klantgegevens centraal beheert in een CRM applicatie.

Ik kan bij de systeembeheerder van dat bedrijf doorgeven in welk formaat ik de Database wil hebben (standaard formaten als FoxPro, Access enz. enz.).

Het meest aannemelijk is dat ze e.e.a. aanleveren in een Access Database. Deze kan echter niet vanuit een Linux server (m.b.v. Php) geopend worden. Dus daarom was ik nogal nieuwsgierig of jullie ervaringen hebben met het converteren van Access DB's naar mySql.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

Als je je database server loskoppeld van je webserver kan je gewoon een access database blijven gebruiken. Zo niet, tja dan hangt het van je db af hoeveel werk het is/wordt om die om te zetten naar Mysql.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

BierPul

2 koffie graag

Je kan je acces db toch exporteren naar CSV en dan importeren op MySQL

Lijkt me niet al te lastig :)

Je kan ook via een ASP script queries aanroepen op je acces db en die waarden vervolgens inserten op Mysql :)

Ja man

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Je kan met myODBC de gegevens vanuit de Access database exporteren naar de mySQL-database.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
als deze klant al een crm systeem heeft steekt hier toch meestal een db achter, gebruik gewoon de die, en vraag dat ze een veldje toevoegen voor bijv een password ofzo ?
Anders stel ik voor dat je mysql gaat gebruiken, naar mijn ervaringen hier mee is vrij goed, nooit geen problemen mee gehad en komt nog bij dat ze vrij dl is

Because Great minds Think alike

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21
Aangezien het users/passwords zijn, zal de data redelijk veel veranderd moete worden. Worden de users/passwords centraal opgeslagen?

Hoe dan ook, valt er niet iets op te lossen .htaccess? Dan heb je geen db nodig, en je kunt met een cron job je file vergelijken met de user-db van de CRM.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
2 velden in de contact db van dat crm systeem, dan kan je nog een scriptje laten lopen dat automatisch de usernaam gaat maken van bijv de eerste 2 letters van de voornaam en de 6 eerste letter van de achternaam, voor het password laat je met de rand functie eentje maken? Het voordeel is dat meestal in die crm contact db ook nog info over dat bedrijf en functie zit die kan ja dan mee integreren in het nieuwe systeem

Because Great minds Think alike

Pagina: 1