Toon posts:

ISDN <> ADSL, VPN en Citrix

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hebben we een VPN-server die we gebruiken voor thuiswerken.

Via het internet wordt een VPN-verbinding opgezet, daarna wordt er een citrix-sessie gestart over de VPN-verbinding. Met analoge modems en ISDN gaat dit prima, geen enkel probleem. Maar mensen met ADSL hebben een probleem; de VPN-verbinding komt wel tot stand maar het is maar 1 x mogelijk (na een verse installatie van de citrix-client) om een citrix-sessie tot stand te brengen.

Iedere volgende keer lukt de VPN-verbinding wel, maar strandt de citrix-sessie voordat je bij de login bent. Het ikoon van connection centre is gewoon zichtbaar in de system tray en de verbinding is volgens de gegevens ook wel aktief.

Heeft dit te maken met de verschillen in gebruikte protocollen van ISDN/Analoog t.o.v. ADSL? Wie helpt me aan een oplossing? _/-\o_

Verwijderd

Ik heb hier eerder van gehoord dat vpn over ADSL niet (goed) werkt.
Dit zou komen doordat ADSL ook al een VPN verbinding zou zijn.
Ik heb dit niet uit eigen ondervinding maar heb het zo vernomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 11:35:
Ik heb hier eerder van gehoord dat vpn over ADSL niet (goed) werkt.
Dit zou komen doordat ADSL ook al een VPN verbinding zou zijn.
Ik heb dit niet uit eigen ondervinding maar heb het zo vernomen.
Dat zou wel eens kunnen kloppen; ik geloof ook dat alleen win2k pro/xp een vpn over een vpn kan aanroepen. Dit lukt niet met 9x.
Kan iemand dit bevestigen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt al niet goed.. :(

Kan iemand dit verhaal bevestigen? En weet iemand (ervanuitgaande dat dit klopt) of er een work-around bestaat?

/off-topic
Is dit juridisch wel toegestaan? Als ik een internetconnectie van een ISP koop/huur, mag ik toch verwachten dat alle funktionaliteiten aanwezig zijn?
/off-topic

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lijkt me sterk. Als jij zegt dat de verbinding wel gemaakt wordt, dan loop je dus niet op tegen de beperkingen van een vpn over vpn.
Denk dat je wat nauwkeuriger moet troubleshooten waarom die Citrix verbinding er mee ophoudt. Geeft die applicatie geen foutmeldingen? Kun je een logfile genereren? Of gebruik Network Monitor om een trace te maken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 16 september 2002 @ 12:46:
Lijkt me sterk. Als jij zegt dat de verbinding wel gemaakt wordt, dan loop je dus niet op tegen de beperkingen van een vpn over vpn.
.
Waarom is dat sterk? Het is een feit dat iedere andere vpn-verbinding wel goed gaat als je er een citrix-sessie over laat lopen, en iedere ADSL-verbinding geeft precies hetzelfde probleem.

Het is dus volgens mij wel degelijk het soort VPN-verbinding dat wordt gebruikt.

Iemand nog iets?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 13:33:
[...]

Waarom is dat sterk? Het is een feit dat iedere andere vpn-verbinding wel goed gaat als je er een citrix-sessie over laat lopen, en iedere ADSL-verbinding geeft precies hetzelfde probleem.

Het is dus volgens mij wel degelijk het soort VPN-verbinding dat wordt gebruikt.

Iemand nog iets?
Je zegt zelf in je eerste posting:
Iedere volgende keer lukt de VPN-verbinding wel, maar strandt de citrix-sessie voordat je bij de login bent. Het ikoon van connection centre is gewoon zichtbaar in de system tray en de verbinding is volgens de gegevens ook wel aktief.
Als vpn over vpn niet zou kunnen, zou de verbinding niet aktief zijn, maar zou je een of andere gruwel error hebben gekregen. Maar als jij graag Ijzereheinig wil blijven volhouden dat vpn over vpn het probleem is, moet je dat helemaal zelf weten. 'k Ga me dan alleen afvragen of dat in PNS moet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 10:48:
Sinds kort hebben we een VPN-server die we gebruiken voor thuiswerken.
Define VPN ?? PPTP, L2TP, IPSEC, wat anders ??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

VPN (IPsec) over een Nederlandse ADSL, en daarin dan Citrix draaien kan zeker.

Meestal ligt een dergelijk probleem aan een te hoge MTU waarde, zet deze eens lager (begin bij 1200 en werk omhoog) om te zien of je probleem zich dan niet meer voordoet. Gebruik de search even (Citrix + mtu) om meer info hierover te krijgen.

Werkt het overigens wel weer nadat je de cache cleared?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 13:33:
[...]

Iemand nog iets?
Windows (linux dacht ik ook) heeft een probleem om 2 tunnels tegelijk te openen

workaround #1
is om je (alcatel) modem te tweaken. deze bouwd dan de 1e tunnel op. en de windows tunnel gaat daar dan keuring doorheen

workaround #2
koop een router als je #1 te risky vind om te tweaken

workaround#3
Ik heb hier dus ook thuis een citrix ica client lopen via adsl
Dit gaat allen via een tunnel van Tunix. Na wat configureren benader je de pc's aan de andere kant via het loopback adres

dus bijv
server 1: 127.0.0.1:1494
server 2: 127.0.0.2:1494
server 3: 127.0.0.3:1494

dat maar een keer kunnen inloggen is wel een vaag verhaal trouwens

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor alle replies!

Ik heb even wat info waar ik mee verder kan zoeken. :)
Pagina: 1