Toon posts:

[chello]Internet valt weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem:
Sinds mijn broer het huis uit is, staat mijn servertje aan het internet aangesloten. Maar vaak valt het internet weg. Als ik em opstart doet ie het altijd, maar vaak valt ie na korte tijd weg. Ik heb al naar chello gebeld, maar volgens hun moest het aan mijn pc liggen.
specs:
p166
64 mb ram
3com internet kaart
3 com netwerkkaart.
10 gig hd
win 98 se
rest boeit niet denk ik.

Waar kan het aan liggen??

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:31

TwoR

Gekleurde stippen

Wat zijn je Netwerk instellingen. Valt het Inet weg op je Server of op je Werkstation of beide?

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 20:28
op welke manier valt deze weg? je kan de dns niet meer pingen/ je krijgt timeouts? of je krijgt een pagina kan niet worden weergegeven? doet de modem het dan nog wel? je ip wordt op een 196 ip gezet... wat gebeurd er?

offtopic: wel een oude pc om nog mee het net op te gaan (niet dat het niet lukt, maar met al die java applets etc...)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn werkstation heeft er eigenlijk niks mee te maken, want ik zit nu altijd achter mijnn server om te internetten (logisch dat het een oudje is, is alleen voor internet server). Ik merk dat het internet weg valt, doordat ik geen websites meer kan openen, en dat msn en icq niet meer ingelogd zijn.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmmm modem blijft wel gewoon online?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

SithWarrior schreef op 16 september 2002 @ 12:23:
hmmm modem blijft wel gewoon online?
Ik heb soortgelijk probleem, modem blijft wel gewoon online, maar lampje op netwerkkaart brandt niet

Verwijderd

wat voor type modem heb je ?? docsis / com / tera / lanc ??

volgens mij valt ie weer weg... :/

Verwijderd

Topicstarter
nee, mijn internet viel niet weer weg, mijn les informatica was afgelopen.
En ik weet niet wat voor modem ik heb, standdart chello, of weten jullie dan nog niks?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 12:28:
wat voor type modem heb je ?? docsis / com / tera / lanc ??

volgens mij valt ie weer weg... :/
DOCSiS is een standaard die bijvoorbeeld COM21, terrayon en lancity ondersteunen...

Verwijderd

jij bent niet de enigste die problemen heeft met CHello
ik woon zelf in Amsterdam en de laatste tijd had Chello super veel storingen ,moest per dag wel meer dan 100x om ip vragen bij winipcfg
ik kon geen sites bezoeken icq en msn deden niet want werd uit gelogd(logisch)

Snap niet waarom Upc zovaak storingen heeft echt vaag...
Helpdesk bellen helpt niet want er word niet opgenomen kost je alleen een flinke bedrag telefoon kosten,en heb je eenmaal iemand aan de haak moet je echt alles uit leggen en vaak weten ze het zelf niet word je weer door verbonden naar een ander..

Tsjah Tis Upc/chello
hello i am chello :r

als je gewoon geen IP krijgt bij WINIPCFG dan ligt het aan Chello
trouwens kijk of je Modem lampjes branden..
Heb je Lancity modem dan horen je bovenste 2 lampjes te branden..
zo niet dan ligt het aan Chello...

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik heb nu ruim 6 maanden Chello en ik heb de laatste tijd 2x gehad dat Chello weg viel. Als ik m'n netwerkverbinding wou herstellen (in WinXP), gaf hij aan dat dat niet kon. Na +- 5 min kon dat wel weer en kon ik weer verder. Maar verder ben ik wel tevreden; ik haal regelmatig 180KB/s download :)

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 17:14
Of je kabelbedrijf zit ergens aan de kabeltjes te prutsen. Dat wil ook nog wel eens gebeuren. :(

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in de openingspost al zei, ligt het volgens chello aan mijn pc. En bovendien heb ik voor dat deze pc de taak overnam nooit problemen gehad met chello.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:52:
En bovendien heb ik voor dat deze pc de taak overnam nooit problemen gehad met chello.
je geeft zelf het antwoord. De-installeer alle protocols eens en installeer ze opnieuw. Hoe staan de netwerkkaarten ingesteld? Vaak is auto cable detect en full duplex NOK, dus loop dat na als dit geld voor jouw kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken, de modem is terrayon.
Na het wegvallen van de verbinding brandt het lampje 'online' op de modem, en het lampje 'receive' knippert af en toe. Gisteren mijn gewone pc verhuist en rechtsstreeks aangesloten op internet, dus in plaats van die server. Valt nog steeds weg soms. specs gewone pc:
AMD Duron 750
256 mb ram
40 gig hd
zelfde 3com internet kaart
rest boeit niet denk ik

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 20:51
misschien zit de netwerkkabel er niet goed in.. of ligt het aan je netwerkkaart (is immers dezelfde)
als je i-net nog een keertje uitvalt zou ik op de modem gaan kijken naar een lampje met link als omschrijving (dat staat iig op mijn com21 modem)

veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 4 lampjes op mijn modem: online, message, receive, en send. Na het wegvallen van de verbinding brandt het lampje online nog, en knippert het lampje receive af en toe. Als de kabel er niet in zou zitten, zou het internet helemaal niet werken natuurlijk. Het zou kunnen dat de kaart niet in orde is, maar hoe zou ik dat kunnen controleren? Want een nieuwe kopen is denk ik best duur bij chello.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:09:
[...]

DOCSiS is een standaard die bijvoorbeeld COM21, terrayon en lancity ondersteunen...
Ik geloof van niet...

Er zijn 8 type modems:
Oude Terayon, nieuwe Terayon, Com21, Motorola (of 'Surfboard'), Lancity, Elsa, Futurenetworks en Cornerstone.

Van dat rijtje zitten de Motorola, Elsa, Futurenetwork en Cornerstone op het Eurodocsis-platform. (geloof ik)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 08:31:
Er zitten 4 lampjes op mijn modem: online, message, receive, en send. Na het wegvallen van de verbinding brandt het lampje online nog, en knippert het lampje receive af en toe. Als de kabel er niet in zou zitten, zou het internet helemaal niet werken natuurlijk. Het zou kunnen dat de kaart niet in orde is, maar hoe zou ik dat kunnen controleren? Want een nieuwe kopen is denk ik best duur bij chello.
Jaja er zit nog een 5e lampje op je modem :P Achterop, tussen de snoertjes. Je moet er ff recht tegenaan kijken, dan zie je daar een lampje branden (als het goed is en je pc aan staat). Als die brandt is de verbinding naar de pc toe in orde. Rammel eens aan je UTP-kabel (bij het modem EN bij de pc) en kijk of het lampje ook soms uit gaat.

Als alleen het online-lichtje brandt is je modem gewoon online en is de verbinding goed. Klinkt echt als een probleem van de UTP-kabel. Misschien is de aansluiting bij de netwerkkaart brak of is de kabel gaar. Probeer es een tijdje een andere UTP-kabel als je die hebt. Wel straight he, geen cross-linked ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat rammelen aan de UTP kabel zal niet lukken, want mijn pc staat in een andere ruimte(ander gebouwtje), en dus kan ik niet rammelen eb kijkeb tegelijk. Mijn broer zei, dat misschien de 3com internet kaart kapot aan het gaan is. Kan dat? En hoe stel ik dat vast?

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 20:20
welk besturingssysteem draait die server eigenlijk?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als je de verbinding ff weggevallen is moet je in een console eens proberen: ping localhost. Als je dan GEEN reactie krijgt is die netwerkkaart niet goed.
Pagina: 1