[JetDirect] HP 170X werkt niet met LaserJet4050

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hoi

Ik heb hier een netwerk waar in totaal 3 HP JetDirect's in ziten. Echter, eentje ervan werkt niet goed. Dit ding geeft bij JetAdmin tools aan dat de printer online is, en dat ie werkt. Echter in de praktijk is dit niet zo. Bij de andere jetdirect's staat er netjes een berg gegevens en staat ook het juiste type printer aangegeven.

Bij de weigerende jetdirect staat er en standaard printer / plotter, hij wil de betreffende LaserJet om een of andere reden niet herkennen. Ik heb zowel printer als jetdirect opnieuw opgestart, en dat geld ook voor de Windows NT TSE server.

Wie denkt de oplossing te weten die roept maar, want ik kom niet echt verder zo :(

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat doet hij niet ??? Test-pagina geprobeerd af te drukken, Laserjet werkt los wel goed??? Meer info graag.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Gomez12 schreef op 16 september 2002 @ 10:51:
Wat doet hij niet ??? Test-pagina geprobeerd af te drukken, Laserjet werkt los wel goed??? Meer info graag.
Testpagina doet het prima, en de laserjet werkt los op een machine ook gewoon prima.

ik zou niet weten wat voor info ik je meer zou kunnen geven.

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Dus zal het waarschijnlijk wel in de jetdirect zitten.

Mischien is het een idee om de printserver te resetten en een keer opnieuw te configureren. (printserver resetten door de stroom eraf te halen en aanzetten met knop ingedrukt houden, enkele seconden)
Hierna via de jetadmin software opnieuw configureren, dan lukt het vast wel om hem aan de praat te krijgen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
of je moet even de HP download manager downloaden en installeren. Die geeft dan vanzelf aan of er bijgewerkte firmware is en hij haalt die dan voor jou op en installeert die. Ik had nl. ook zo'n probleem met een HP Laserjet 2200DTN en een jetdirect 3 EX plus.