Toon posts:

window.open, maar dan net even anders...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik heb een website waar een button opstaat. Als die button geklikt wordt, wordt de functie loadPage() uitgevoerd.
Deze laadt netjes een oagina en ik kan doen wat ik wil met de response (en dat wil ik ook). Echter een nadeel. Ik maak gebruik van een ActiveX object. Is dit ook anders mogelijk? Ik denk aan iets als window.open die dan niet een window opent, maar de pagina in een variable zet....
Ben ik nog te volgen?

Hier mijn functie die ik nu gebruik:

loadPage(pUrl) {

var objXmlHttp
var strResult

// create ActiveXObject
objXmlHttp = ActiveXObject("MSXML2.DomDocument")

// GET/POST url
objXmlHttp.open(pUrl,"POST",false)
objXmlHttp.send

// put response (page) in variable
strResult = objXmlHttp.responseText

// do things with result
// put in div, check for output.............

}

Well, I hope there is a solution!

Thnx!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:46
nee, maar goed.
je kunt met JavaScript wel een document.location = 'url van je pagina'; doen of een window.URL = 'url van je pagina en zo'. even de diverse functies van JS er op naslaan wil do the trick.

Verwijderd

Topicstarter
maar document.location zal ook de pagina verversen. Ik wil dus eigenlijk niet dat de response een nieuwe window of refresh van de pagina opleverd...

Er is wel een oplossing met <iframe>, maar ik wil eigenlijk geen <iframe> gebruiken....

• cannibal
maar wat is dan je preciese idee wat er moet gebeuren. Heb nog steeds je bedoeling niet helemaal door.

Verwijderd

Topicstarter
ok...

ik heb een pagina waar je bijvoorbeeld gegevens invoerd (formuliertje). Je kan het dan versturen en ik wil dan de gegevens sturen naar een script die als output bijvoorbeeld alleen maar "OK" geeft. Dan kan ik met het resultaat (de "OK") een 'response' geven in een DIV.

Of ik wil een menu maken die dan automatisch een DIV vult (dan wordt niet de hele pagina gerefreshed...)

Met de objXmlHTTP manier die ik zelf aangegeven heb, werkt het perfect, alleen een nadeel dat je dan een AxtiveXObject moet gebruiken. Verder werkt het perfect.

Je zou ook een pagina binnen kunnen halen en dan wat zoeken in die pagina (dus dan laat je die pagina niet zien.)

ik begrijp dat het wat wazig is allemaal, maar ik zou er echt wat aan kunnen hebben ;-)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Wat is de preciese reden dat je geen ActiveX wilt gebruiken, en ook geen iframe?
Als je een crossbrowser oplossing zoekt kijk dan hier even.
Iframe is al crossbrowser.

Intentionally left blank

• cannibal
het probleem wat je hier hebt is het feit dat alles in client-code moet draaien. Dus je moet of de volledige code in JavaScript schrijven of zoals je nu doet met een client-side activeX object.
Andere mogelijkheden voor dit soort acties vereisen server-pagina's (php/asp/etc)

Verwijderd

Topicstarter
crisp: activeX lijkt mij niet te werken met iemand die met Linux werkt en MSXML staat niet standaard op elke windows-machine.

cannibal74: jammer.......dan worden het toch IFrames denk ik....

Heren,
Bedankt voor de snelle reacties!
(ik ga toch nog even verder neuzen...)
Pagina: 1