[smoothwall] outlook express verzenden email

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Kheb al een tijdje smoothwall draaien. Email verzenden/ontvangen van mijn eigen provider (quicknet) gaat goed, zo ook hotmail. Ondertussen een laptop van werk gekregen en daar ook een accountje voor gekregen, via tiscali, om mijn werkgerelateerde mail op te ontvangen. Nu is dat op laptop ingesteld;

pop3.tiscali.nl
smtp.tiscali.nl

Vreemde is nu, dat ik wel email kan ontvangen, maar geen email kan verzenden. Dan krijg ik een melding, heb de hele tekst nu niet, maar dat het denied is.

Vraag ik me af hoe dit nu mogelijk is, helpdesk van me werk heeft gekeken en kan niets vinden, alle instellingen volgens site zo ingesteld. Dus misschien kan het liggen aan smoothwall. Dus forwarding ingesteld naar laptop voor die 2 poorten (110 en 45 dacht ik), maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik wil graag alleen email ontvangen en verzenden vanaf laptop, want dan kan ik het ook op me werk doen. Ligt dit toevallig aan smoothwall? Het vreemde is dat ander mail wel gewoon werkt op andere peecee zonder portforwarding. zenks.

Verwijderd

Pak es de smtp-server van quicknet... ;)

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
ook geprobeerd, zelfde melding.

Verwijderd

smtp-server is wel te bereiken vanaf de laptop ??

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:06
Mijn provider (en de meeste voor zover mij bekend) staan geen connectie naar hun mailserver toe voor mailversturen vanuit netwerken niet eigen.

Ofwel, zolang je niet via Tiscali op het internet zit, kun je geen mail versturen....
*dat is, als Tiscali ook die voorwaarde stelt*

Verwijderd

ja, dat had ik laatst ook met voetbal.nl ( ook tiscali btw )

ligt dus niet aan smoothwall... maar ZEER waarschijnlijk aan tiscali zelf... :|

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:57
Een SMTP server is in principe alleen te gebruiken vanaf vertrouwde IP adressen. Dus de smtp.quicknet.nl alleen vanaf de IP adressen in het quicknet netwerk, hetzelfde geldt (als het goed is) voor Tiscali. De reden hiervoor is dat het anders mogelijk is de mailserver te gebruiken voor spam, zonder dat er te achterhalen valt wie het was.
Een oplossing is om de uitgaande mailserver te veranderen naar die van het netwerk waar je op dat moment gebruik van maakt, maar echt handig is dat 'switchen' natuurlijk niet.
Zelf draai ik op mijn laptop daarom gewoon een eigen mailservertje. Er zijn zat simpele proggies voor en enkele nog gratis ook.

http://www.argosoft.com/applications/mailserver/

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 September 2002 @ 10:43:
smtp-server is wel te bereiken vanaf de laptop ??
Hmmz..ik zal eens pingen vanaf mijn laptop. En als ik het zo bekijk:
Bastardhost schreef op 16 september 2002 @ 10:44:
Mijn provider (en de meeste voor zover mij bekend) staan geen connectie naar hun mailserver toe voor mailversturen vanuit netwerken niet eigen.

Ofwel, zolang je niet via Tiscali op het internet zit, kun je geen mail versturen....
*dat is, als Tiscali ook die voorwaarde stelt*
Dan zou dit wel een reden kunnen zijn, ik zal eens de voorwaarden bekijken. En de helpdesk natuurlijk ff jennen van me werk.
Pagina: 1