[Webalizer] Log van hele maand nodig?

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 20:36
Ik ben bezig geweest met de config van webalizer op een server.

Nu heb ik dit bewerkstelligd:

http://217.121.246.212/webalizer.txt

echter, als /usr/bin/webalizer wordt uitgevoerd, dan worden opeens de stats van alle maanden veranderd. En omdat de logfile eens per dag geleegd wordt, ben ik opeens al mijn stats kwijt??

Waarom blijft webalizer niet van de stats van vorige maanden af? En waarom blijft hij niet van de stats van gisteren af?

Hij pakt zowieso het .hist bestand niet mee, maar de gedetaileerde informatie van augustus is er nog wel. De gedetaileerde informatie van september is weg..

hier kan je de stats bekijken:
http://www.funnygames.nl/usage/

Betekent dit nu dat ik slechts 1 keer per maand de logs kan legen, of is er een andere reden dat die stats weg zijn? Ik heb gisteren wel de logfiles gedelete, maar ik neem toch aan dat hij niet telkens de hele maand wil opbouwen uit die logbestanden, maar alleen een dag, en die toevoegd aan het oude bestand.

offtopic:
Kan ik er ook voor zorgen dat webalizer de stats elke 10 minuten update, zonder de logbestanden steeds te copieren of te legen?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

waarom leeg je eens per dag? en je kan met cron elke 10 min automatisch webalizer laten draaien ;)

Verwijderd

Laat je webalize.conf eens zien. Laat je webalizer wel incrementeel je logfiles lezen?

Verwijderd

Zet de volgende regels in je webalizer.conf:
code:
1
2
3
Incremental = yes
HistoryName    webalizer.hist
IncrementalName        webalizer.current

:)

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 20:36
die regels staan al in mijn webalizer.conf

Naja, ik zal maar gewoon om de 10 minuten de funnygames.nl.access_log laten wegschrijven naar /var/log/access_log, dan meteen daarna de webalizer er overheen gooien.

Weet iemand hoe ik de funnygames.nl.access_log vervolgens leeg kan maken?

btw, funnygames.nl.access_log is combined

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

ik denk dat je de funnygames.nl.access_log leeg kunt maken,
door echo "" > funnygames.nl.access_log in je crontab scripje te zetten.
zodat funnygames.nl.access_log leeg is.
dan moet je natuurlijk wel schrijf recht hebben op funnygames.nl.access_log.
anders maakt hij funnygames.nl.access_log natuurlijk niet leeg.

:+
Pagina: 1