Toon posts:

Alcatel SpeedTouch Home firmware kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het upgraden van de firmware van mijn Alcatel SpeedTouch Home is er iets fout gegaan waardoor mijn modem helemaal niet meer werkt, ik heb 'alle' reguliere oplossingen al gebruikt waaronder:
- Ping of Life
- Ping to Defaults
- Push to Defaults
ect..ect...
En hierbij natuurlijk braaf de gebruiksaanwijzing gevolgt.
En pingen is niet mogenlijk dus ook niet met het mac address static aan de arp koppelen ...

Maar nu is mijn vraag ... hoe kan ik mijn modem laten fixen (op korter termijn).

Ik denk dat opsturen cq. laten fixen door alcatel of iets dergelijks niet echt een oplossing is omdat:
- Er een gehackte/getweakte/gemodde firmware in het ding zit van een SpeedTouch Pro with Firewall
- Ik mijn modempje dan denk ik zeker 2 weken kwijt ben ... dat is voor mij niet te doen.

Maar ik heb dus een keer ergens op het internet gezien dat er een bepaalde groep 'modem hackers' ofzo goedkoop modems konden fixen .. alleen ik heb dus geen idee waar ik deze mensen kan vinden .. is een tijdje geleden ... of is er iemand hier die weet hoe ik weer een goede firmware kan inlezen op het modem ...

Ik heb btw het kastje van me SPH open gemaakt en er zit een connector op die sterk lijkt op een 'IDE' connector (oa gebruikt op HD's) ... maar ik heb zelf geen spul waar ik mee naar het modem kan connecten .. maar mischien iemand hier wel?!

O ja ... indien er geen echte oplossing is koop ik denk ik maar een nieuw modem .. wat raden jullie mij voor ADSL modem aan .. Alcatel, Vigor, Sitecom, 3COM .. of iets anders?!

Verwijderd

lastig probleem, maar zou toch even contact opnemen met alcatel en vertellen dat er een paar veranderingen in je modem hebben plaats gevonden. Misschien dat ze je toch willen helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegenen die het ook zoeken mailtje naar: please.repair.my.adsl.modem@planet.nl
met verzoek om je modem te repareren .. zou goedkoop moeten zijn...

Mijn probleem is trouwens nog niet opgelost ... dus suggesties zijn nog steeds van harte welkom.

Verwijderd

Ping-of-life heeft mij nog NOOIT in de steek gelaten...
- DISCONNECT EXTERNAL LINE
- uitzetten
- reset-knop indrukken, aanzetten, en reset-knop heel lang INGEDRUKT HOUDEN totdat alle lampjes weer knipperen etc
- ping-of-life uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 10:56:
Ping-of-life heeft mij nog NOOIT in de steek gelaten...
- DISCONNECT EXTERNAL LINE
- uitzetten
- reset-knop indrukken, aanzetten, en reset-knop heel lang INGEDRUKT HOUDEN totdat alle lampjes weer knipperen etc
- ping-of-life uitvoeren.
Nee maar bij mij is de firmware echt kapoet en das dus de software/os en als dit niet boot/draait dan kan het ook niet reageren op ping (of life) requests .. logisch toch?! Maar ik denkdat ik ff me modem laat fixen bij de mensen van dat e-mail adres.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Het is mij niet helemaal duidelijk in je verhaal of je geprobeerd hebt de oude firmware terug te plaatsen. Die staat gewoon nog als 2e optie in je 'Upgrade' scherm. Met de 'Switch over' knop moet je terug kunnen naar de oude firmware. Als je niet via 10.0.0.138 in je modem kunt kijken wordt het wel lastig natuurlijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Ik heb nu hetzelfde probleem!! Zijn er al mensen met een oplossing?
Pagina: 1