Toon posts:

[Poledit] Wazige foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb een vraag betreffende Poledit. Dit programma was geïnstalleerd toen ik hier kwam werken. Waar het om gaat zijn de aangemaakt gebruikers. Deze zitten NIET in een groep. Deze zijn ook niet aangemaakt. Verder zijn op alle machines "Microsoft Remote Registry" geïnstalleerd.
Dit zou bij elke keer dat een gebruiker inlogt, het register verversen van het netwerk af. Als het beleid verandert, dan worden nieuwe wijzigingen geladen.
Dit werkt echter bij een gebruiker wel en bij de andere niet. Dit lijkt in principe "at random" te gebeuren.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Hoe dit op te lossen is? En hoe dit goed te voorkomen is wanneer een nieuwe gebruiker aangemaakt wordt?
Is er ook een manier om Poledit eens goed op te schonen of iets dergelijks of kan dit alleen maar handmatig?

Als iemand goede tips of opmerkingen heeft : _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
[kick mode]
Heeft niemand een idee??
[/kick mode]

Verwijderd

ik neem aan dat je zelf beheerdersrechten hebt...

maak de *defecte* users even opnieuw aan (wel even profile-backupje maken)
en laat poledit er opnieuw op los

gaat het hier om een NT4server situatie of gewoon local op een NT4 workstation ?

Verwijderd

zou inderdaad makkelijk zijn als je de spec.(systeem) er bij zet.
dus soort netwerk os server, werkstations os ( indien meerdere ).

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk :)

De server draait Windows NT SP6. De werkstations hebben allemaal Win '98 Tweede Editie.
Het opnieuw aanmaken van users is ook al geprobeert. Zelfde probleem. de pc laadt de nieuwe instellingen niet.

Thnx voor de replies

Verwijderd

ok, welke poleditor gebruik je die van de nt of een van win98.

in dit geval dus heb je een editor nodig die op een 98 pc staat, als je nieuw bent met pol edit pas dan op wat je veranderd je kan namelijk heel makkelijk je zelf uitsluiten.

( kleine hint: als je klaar bent verwijder de editor van de pc als deze vrij te gebruiken )

edit:
andere zins bouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de policy editor van Windows 98. Het gaat ook om Windows '98 systemen. En ja inderdaad ik was nieuw met policy editor. Heb dus heel wat faqs en tuts doorgelezen erover.
Maar ik vind helaas geen enkel probleem beschrijving of oplossing hiervan.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

Reptile209

- gers -

Hebben alle users en PC's toegangsrechten (lezen) tot de NETLOGON-share op de server? Daar hoort je registry-policy te staan. Als het bij sommigen niet werkt, check dat dan eens! Ook is het vaak (soms) nodig om na een wijziging een PC helemaal te rebooten: in- en uitloggen is dan niet voldoende om de veranderingen door te voeren.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat hebben we ook geprobeert, maar dit werkte ook niet.
Alle users hebben lees rechten in de netlogon share. De pcs worden ook helemaal gereboot.
Volgens mij is het programma gewoon niet goed geimplementeerd. Ik kan zelf ook niet zo snel meer iets bedenken.

Verwijderd

kan het niet zijn dat de niet meewerkende pc's op 98SE draaien en de anderen op 98?

Verwijderd

hmmmm draaid er toevallig een proggie dat I99 heet ... is een proggie dat veranderingen aan het systeem ongedaan maakt bij reboot.
Zo ja zal je deze eerst moeten uitzetten.

Als dit niet gaat zou ik de oude pol file ophalen en deze bekijken, eventuel kan je een lokaal beleid maken om te kijken of het wel "los" werkt.

Oja ... hoe heet de file in de NETLOG-share ?

Verwijderd

Topicstarter
Nice tips, morgen eens even koeken...
netlog share: \\servernaam\NETLOGON

ik neem aan dat je die bedoeld

Verwijderd

De ervaringen die ik heb met Poledit/Win98/WinNT server zijn dat je godsgruwelijk goed moet uitkijken dat je user en machine policies NIET door elkaar gaat gooien (want dan ben je echt het bokkie). Ten tweede: gebruik een homedir puur voor je profiles e.d. en 1 voor "gewone" zaken (doc's etc). Tot slot: copy een bestaande goed werkende user uit de poledit omdaar een kniftige user mee aan de praat te helpen. Maak ook een template user aan in poledit (altijd handy voor de copy).

Verwijderd

Heb je toevalig niet meerdere logonservers, en is er geen replicatie tussen de servers ?

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad verschil tussen Win98 en Win98 tweede editie :s

Er zijn geen meerdere logon servers.
En inderdaad ik ga een template user aan.
Bedankt voor de suggesties en ideeën.

Ik ga dit es proberen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:00:
Er is inderdaad verschil tussen Win98 en Win98 tweede editie :s

Er zijn geen meerdere logon servers.
En inderdaad ik ga een template user aan.
Bedankt voor de suggesties en ideeën.

Ik ga dit es proberen :D
:D en dat was maar een wilde gok :D

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:23
Verstuur ook de grouppol.reg mee naar de gebruiker. Dus via de netlogon share.
dus eerste kopieren en dan de regfiles inlezen. Gebruikers die niets mee krijgen is een vervelende fout. Gooi de *.reg die aangemaakt is en de grouppol.reg weg van de client. Gooi de user.dat van de user ook weg. Laat hem/haar opnieuw inloggen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:18:
[...]

:D en dat was maar een wilde gok :D
ja inderdaad...
Wat heb ik anders, jij toevallig nog ideeën? :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem omzeilt :)

Management wil een versnelde overgang naar Windows 2000 :)
chill :D

bedankt voor de berichten

Verwijderd

k :)

no problem :)
Pagina: 1