Bad Sector fataal voor stripe set (raid 0)?

Pagina: 1
Acties:

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik me nu afvraag en niet heb kunnen vinden met Google en de GoT search:
Is, bij een stripe set, een bad sector op één van de schijven fataal voor de totale array? M.a.w. ben je dan alle data in het array kwijt?
Wie kan me dat uitleggen!?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee. Je bent gewoon alleen de data op die ene bad sector kwijt. Deze bad sector zal daarna gemerkt worden als onbruikbaar. De data zal dan ergens anders worden geschreven en je array blijft gewoon behouden :)

Verwijderd

BalusC schreef op 16 september 2002 @ 10:13:
Nee. Je bent gewoon alleen de data op die ene bad sector kwijt. Deze bad sector zal daarna gemerkt worden als onbruikbaar. De data zal dan ergens anders worden geschreven en je array blijft gewoon behouden :)
in theorie denk ik ?

maar t klopt wle dat de data daar niet meer komt.. hoewel dat sectortje pas gebanned word na dat Scandisk oid hem heeft gescant als BAD

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

waarom zou je raid daarvan op hol slaan ? het komt toch op hetzelfde neer als een bad sector op een 'gewone' harddisk ? alleen ben je 2x zoveel informatie kwijt, omdat de informatie die 'parallel' op de andere harddisk staat heeft ook geen nut meer...

Mother, will they like this song?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

2x zoveel informatie kwijt? Onzin. Een cluster is niet dezelfde als een heel bestand. Op een single schijf ben je precies net zoveel kwijt.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Je ziet het iets te extreem... het probleem met Raid 0 striping is dat als 1 HD kapot gaat automatisch de andere gestripete harddisks ook useless zijn door de hele natuur van striping. Maar dit uitzonderlijke geval moet je dan ook zien als zijnde dat alle even genummerde sectors van je HD tegelijkertijd 'bad' zijn... :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1