we hebben een netwerk op een basisschool via tcp/ip, als er dan meerdere computers inloggen dan liggen ineens bijna alle verbindingen eruit met de server en kan hij daarna geen verbinding meer maken met de bestanden en programma's op de server, wie weet hoe we dit kunnen instellen zodat er meer mensen op een verbinding "kunnen inloggen"
Verwijderd
En wat voor hub of switch heb je ??
Het kan wezen dat er een of computer zoveel collisions maakt dat het de rest van je netwerk plat legt
Het kan wezen dat er een of computer zoveel collisions maakt dat het de rest van je netwerk plat legt
de client computers draaien op windows 2000 versie 5.00.2195 met service pack 3 ik zal zo ff bij de server kieke
Wat voor netwerkapparatuur heb je? Zijn je netwerkinstellingen van je server in orde? Wat bedoel je met inloggen op de server? Zit er geen limiet op de aantal connecties naar de server?
we werken met een hp procurve switch 2324, kijk het probleem is dat we spellen vanaf een cdserver afdraaien, het netwerk draait met tcp/ip, als er dan een aantal gebruikers verbinding hebben gemaakt met deze netwerkbron zegt hij bij de volgende die een verbinding wil maken dat er geen verbindingen meer met deze computer gemaakt kunnen worden
Dat ziet ernaar uit dat op de server een limiet is ingesteld op de aantal connecties. Check dat eens.
En die server is echt een server? wat voor os????
het is echt een server want je moet er via inloggen, maar waar kan ik die limiet instellen (het netwerk is ingesteld door een bedrijf dat failiet gegaan is en wij mogen nu als stagelopers het werk opknappen)
Je hebt het over een cdserver. Is dit een tower met meerdere cdspelers, of hoe moet ik dit zien? Mocht het gaat om een aantal cdspelers, dan moet je de shareproperties opvragen van de cd drives, daar kun je het één en ander terug vinden.
Verwijderd
En hoe staat het met de licensies ?
Is de server 'per seat' geinstalleerd of per 'client access license' ??
Geeft de eventvwr op zowel de client als de server nog enige melding omtrent je probleem??
Is de server 'per seat' geinstalleerd of per 'client access license' ??
Geeft de eventvwr op zowel de client als de server nog enige melding omtrent je probleem??
Pagina: 1