[php/mssql]

Pagina: 1
Acties:

• zeuslooye
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11-2021
morge

kan iemand mij vertellen wat ik verkeert doe.
als ik met php connect naar de mssql server en vervolgens een query op deze los laat dan geeft php weer dat de database die ik wil bekijken leeg is. maar als je in mssql gaat kijken naar deze tabel dan staat er daatwerkelijke iets in
HELP
:X :? 8)7 |:(

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.

• zeuslooye
ohja de connectie naar de server is goed dus daar ligt het niet aan

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Ik weet niet of het met mssql net zo is als met mysql, maar je moet tussen connecten en query-en eerst de database selecten...

• zeuslooye
database is geselecteert want ik krijg nergens een fout, het lijkt of het goed is verder. het lijkt of php gewoon niks door krijgt

• zeuslooye
ik heb eigenlijk alles al geprobeert en kom niet verder ik heb ook al het een en anderen aan doc. op nageslagen maar nergens kan ik hier iets over vinden

Verwijderd

Misschien kun je wat code plaatsen?

• zeuslooye
<?

$hostname = "localhost";
$username = "cdbase";
$password = "cdbase";
$dbname = "cd_db";

$con_id=mssql_connect($hostname,$username,$password) or DIE("Database Failed to response");

mssql_select_db($dbname) or DIE("Table unavailable");

$query = "SELECT * FROM cdb_geg";

$result = MSSQL_QUERY($query);

$number = MSSQL_NUM_ROWs($result);

print "aantal in db :
";
print $number;
print "
";

if ($number == 0) :
print "No Data Available";
elseif ($number>0) :
print "Data :
";

while ($i < $number) :
$cdb_id = mssql_result($result,$i,"cdb_id");
print $cdb_id;
print "
";
$i++;
endwhile;
endif;
mssql_close($con_id);
?>

en dan krijg ik de melding

"aantal in db : 0 No Data Available"

ik hoop dat je er genoeg aan heb

• zeuslooye
heeft misschien nog iemand een site waar ik verder op kan kijken die over php/mssql gaat omdazt ik bijna nergens die combinatie kan vinden

Verwijderd

hier staat iets over die rows: http://www.php.net/manual/en/function.mssql-num-rows.php wellicht nuttig?

• zeuslooye
heb daar al zo vaak gekenen en nu weer maar kan niks vinden dat ik denk dat is het ik weet het niet mee wat het kan zijn

O-)

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Bij mij werkt het wel als ik mijn gegevens invoer. Je zult dus of geen data hebben of ergens een naam verkeerd hebben staan....

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mssql_query($query) or die("$query failed: " . mssql_get_last_message())

levert je ook geen fouten op?

• zeuslooye
sjares schreef op 16 september 2002 @ 11:19:
Bij mij werkt het wel als ik mijn gegevens invoer. Je zult dus of geen data hebben of ergens een naam verkeerd hebben staan....
allenmaal na gekeken en geen fouten gemaakt en er staat wel data in de database.
welke php versie draai jij dan

• zeuslooye
ACM schreef op 16 september 2002 @ 11:22:
mssql_query($query) or die("$query failed: " . mssql_get_last_message())

levert je ook geen fouten op?
klopt levert ook geen fouten op

Verwijderd

Misschien heel erg dom en absoluut niet van toepassing, maar ik zie nu net het volgende
number = MSSQL_NUM_ROWs($result);

de laatste s van de functie, moet die niet ook uppercase zijn? of kun je ook MsSqL_nUm_RoWs doen en maakt dat niet uit?

• zeuslooye
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 11:41:
Misschien heel erg dom en absoluut niet van toepassing, maar ik zie nu net het volgende
number = MSSQL_NUM_ROWs($result);

de laatste s van de functie, moet die niet ook uppercase zijn? of kun je ook MsSqL_nUm_RoWs doen en maakt dat niet uit?
ik heb het verandent maar het mocht niet uitmaken en het maakt ook niet uit
ik word hier erg moe van ben al veel te lang bezig met configureren en niet met programeren heb ik het gevoel

Pagina: 1