Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Jahoor, het is zover, de nieuwe camera's van Canon zijn (bijna) uit. Het gaat hier om de Powershot G3, Powershot S45 en de IXUS v³ / S230.

Alles specificaties zijn te lezen op www.dpreview.com:

Powershot G3
Powershot S45
IXUS v³ / S230

Prijzen:
Powershot G3 : €1000
Powershot S45 : €800
IXUS v³ / S230 : €599

Nu ik net van plan was om een Canon S30 aan te schaffen ben ik erg benieuwd naar wat de komst van deze camaera's met de prijzen zal doen en hoeveel de S45 zal gaan kosten.

Wie heeft er al meer over de camera's gevonden en wat vinden jullie ervan?

[ Voor 0% gewijzigd door Puck op 16-09-2002 15:31 . Reden: specifieke links geplaatst / prijs geedit ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de nieuwe G3 = :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Leuke verbeteringen moet ik zeggen! Alleen geen grote veranderingen. Ik had toch wel verwacht dat de g3 wat meer zoom ging krijgen.
De s45 ziet er ook aardig uit, maar is niet erg veranderd.

Al met een een beetje ~ dimage 7 naar 7i veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Ja inderdaad, de veranderingen vallen mij ook tegen. Maar toch als je net van plan was om een G2 te kopen ofzo kan je beter voor de G3 gaan. En hierdoor zullen de prijzen van andere modellen ook wel gaan dalen (hoop ik).

Wat vinden julie van het nieuwe design van de G3?

Ziet er toch wel goed uit, vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Jammer dat de G3 niet in een SLR-like body is gemaakt.
Als dat zo was geweest had ik er serieus over na kunnen denken, maar ik vind dit er toch minder (profi) uitzien.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik denk dat de S35 aantrekkelijker wordt met 3.2mp CCD...

Zal hetzelfde verhaal zijn als met de S30 en S40 van nu...S30 is goedkoper, maar doet qua beeldkwaliteit niets onder voor de S40...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
komt er ook een S35? Dan is mijn keuze denk snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, de G3 heeft toch wel een aantal leuke verbeterpunten: 4x zoom (ipv 3x) en startuptime van 4,5 (ipv 7,5) s (en 7,5 is echt veel te lang, een snelle actiefoto zit er zo niet in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Goede zaak dat de body van de Ixus v3 best wel stukje kleiner is dan de 330
ixus v3: 87 x 57 x 27 mm (3.4 x 2.2 x 1.1 in)
ixus 330: 95 x 63 x 32 mm (3.7 x 2.5 x 1.3 in)

Sorry dacht dat het opvolger van 330 was, maar is natuurlijk opvolger van V2 8)7 Dus behuizing is dezelfde gebleven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Toen ik dit topic zag dacht ik dat ie G3 vast wel met een 6x zoom komt ofzo maar het valt nog steeds tegen.

Het duurt nog wel een paar jaartje voordat ik een nieuwe digicam ga kopen, heb namelijk pas een Fuji s602 gehaalt. Maar misschien krijgt de G4 in de toekomt wat meer zoom en hopelijk een andere uiterlijk. Vindt het nu maar een lelijk bak.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een voorspelling doen over of de prijzen van de "oude" modellen zoals de s30 en de s40 zullen dalen en op wat voor termijn dat zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 16 september 2002 @ 10:57:
Jammer dat de G3 niet in een SLR-like body is gemaakt.
Als dat zo was geweest had ik er serieus over na kunnen denken, maar ik vind dit er toch minder (profi) uitzien.. :{
Wat maakt dat nou weer uit ;(, het gaat erom wat je er mee doet ;). Nee maar zo'n klein handelbaar dingetje is toch veel relaxter dan zo'n grote SLR-body, ik vind em er persoonlijk uit zien om te kwijlen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Aangezien de S45 dus een nieuwer model is op de S40 denk ik dat de S40 niet meer in productie zal gaan. En ik denk dat de S45 gewoon de prijs van de oude S40 aanneemt. Als er dan een aantal bedrijven zijn die hun S40's die ze nog in voorraad hebben verkopen zal dit wel met een daling van prijs zijn, maar moet je er dus snel bij zijn.

Correct me if I'm wrong

Kan iemand hier trouwens bevestigen dat er ook een S35 komt?

edit:

Hmmmz, zie titel op: http://www.digitalkamera....r_2002/canon_eos_1ds.html

Verder staat er niks over in het artikel, voor zover ik duits/noors ofzo ken :P

Verder schijnen ze dus alledrie eind Oktober uit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Waneer komt de V3 in NL??

Deze wil ik namelijk hebben ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

PuCK schreef op 16 september 2002 @ 13:54:
Verder schijnen ze dus alledrie eind Oktober uit te komen
lezen is moeilijk |:(

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
editten ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Powershot S40 gehad en heb deze na een paar maanden weer verkocht. Vond de lichtopbrengst met de kleine lens erg slecht. Buitenfoto's waren prima, maar ja die maak je met een papieren camera zonder lens ook nog wel. Heb nu (weer) een Nikon gekocht, de Coolpix 4500 (eerst de 995). Hier ben ik weer erg tevreden over. De G2/G3 lijkt me wel een supercamera! Vriend van mij heeft de G2 en is erg tevreden. Doe je voordeel met mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:31:
Ik heb een Powershot S40 gehad en heb deze na een paar maanden weer verkocht. Vond de lichtopbrengst met de kleine lens erg slecht. Buitenfoto's waren prima, maar ja die maak je met een papieren camera zonder lens ook nog wel.
Je bedoelt dat binnenfoto's erg donker waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. De specificaties van de lens (relatief hoog f nummer) verklappen dit al. De filts is ook niet echt krachtig. En de macrostand vond ik een groot minpunt. Nikon en PSG2 2cm, PS40 10/20 cm. Ik ging voor de compactheid. Maar de kwaliteit, zeker voor een 4 megapix, is voor mij uiteindelijk doorslaggevend.
PuCK schreef op 16 september 2002 @ 15:39:
[...]

Je bedoelt dat binnenfoto's erg donker waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Nu dus ook in de headlines

Zo te zien komt er dus geen S35 uit, heb hier tenminste nog niks over kunnen vinden :/ Wel een beetje jammer. Mischien moet ik dan toch maar voor de S45 gaan, of waarom niet meteen voor de G3 >:)

Of gewoon snel erbij zijn en de S30 lekker goedkoop aanschaffen.

Zou het niet kunnen zijn dat omdat de S30 zo goed verkocht word (voor zover ik weet) dat ze nog even wachten met de S35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Net maar even een mailtje naar Canon Nederland gestuurd om te vragen of ze dus ook een Canon S35 uit gaan brengen (ik betwijfel of ze het weten, maargoed)

Antwoord komt (hopelijk) spoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PuCK schreef op 17 september 2002 @ 09:30:
Nu dus ook in de headlines

Zou het niet kunnen zijn dat omdat de S30 zo goed verkocht word (voor zover ik weet) dat ze nog even wachten met de S35?
jij snapt het :)
tuurlijk komt er een opvolger van een van de best verkochte prosumer camera's!

prijzen zullen denk ik gelijk zijn aan die van de vorige modellen bij de introductie:

S35 -> 799 euro
S45 -> 899 euro
G3 -> 1099 euro

ik denk dat ik deze lading voorbij laat gaan en volgend jaar de G4 koop, mijn S30 werkt nu nog naar behoren :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Hmmm, ik hoop toch echt dat de S35 dan 700 euro ofzo word. Volgens dpreview zal de G3 1000 Euro gaan kosten en op die duitse site (zie link boven) zal de S45 800 Euro gaan kosten, dus het zou goed kunnen.

Ik was namelijk van plan de Canon S30 te kopen maar nu wacht ik even of er een S35 uitkomt. Die DIG!C processor belooft veel goeds :)

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Ik ga snel mijn v2 met 128mb verkopen, kep hem nu net 3 maanden of zo, was top om mee te nemen op vakantie alleen de filmpjes waren me wat te klein voor die 20 seconde film. Natuurlijk maakt die ook schitterende foto's. Elke avond stappen in lloret met zen 6en en de camera mee. Top.. je blijft de sweer proefen dan als je ook muziek in de filmpjes er bij hoort.
En zo lekker klein

Verwijderd

Die g3 lijkt me leuk :) alleen wat te duur

• Mooody

Mooody

elmoody

I_am_akira schreef op 18 september 2002 @ 17:20:
Ik ga snel mijn v2 met 128mb verkopen, kep hem nu net 3 maanden of zo, was top om mee te nemen op vakantie alleen de filmpjes waren me wat te klein voor die 20 seconde film. Natuurlijk maakt die ook schitterende foto's. Elke avond stappen in lloret met zen 6en en de camera mee. Top.. je blijft de sweer proefen dan als je ook muziek in de filmpjes er bij hoort.
En zo lekker klein
krijg je echt niet meer dan 350 euro voor terug (incl geheugen)

ik dacht er ook over om mijn S30 te verkopen en een G3 te kopen...
ik krijg zo'n 500 euro terug voor mijn 8 maand oude S30 (incl 128 MB en tasje), dan moet ik er nog 600/650 euro bij doen om een G3 met extra geheugen en tas te kopen

vind ik eigenlijk wel veel geld voor een paar foto's, dus ik hou de S30 nog een jaar totdat de G4 uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
ik heb al een bod van 500 euro :-) dus dat gaat wel goed. Je moet weten. Niet iedereen weet al die goedkope winkels te vinden en somige mensen om me heen hebben niet eens internet en zien gewoon winkel prijzen als vergelijking... Ik ga hem ook echt niet op tweakers vraag en aanbod zeten. Dat zijn meestal echt bodem prijzen van wat je er nog voor kan krijgen..

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Hehe, eindelijk een reply van Canon Nederland:

De mail die ik stuurde:
Ik ben blij met de komst van de nieuwe DIG!C fotoprocessor die nu al gebruikt word in de Powershot S45 de G3 en de Ixus V3, maar ik vroeg mij af of er ook een S35 komt (dus een gelijkmatige upgrade als de S40 naar S45 maar dan voor de S30). Dit omdat ik net van plan was de Canon S30 aan te schaffen. Ik hoop dat jullie deze vraag voor mij kunnen beantwoorden. Met vriendelijke groeten,

PuCK
Reply:
Helaas is dit nog niet bekend momenteel.

Met vriendelijke groet,

Canon Nederland
Of de S35 komt word dus niet uitgesloten :P

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Bij www.koopdigitaal.nl hebben ze ze dus al met de volgende (erg mooie) prijzen:

Canon PowerShot G3: 975.00 Euro
Canon PowerShot S45: 781.00 Euro
Canon Digital Ixus V3: 582.00 Euro

Prijzen zijn incl. BTW

De G3 is 77 Euro duurder dan de G2
De S45 is 12 Euro duurder dan de S40
De V3 is 128 Euro duurder dan de V2

Pagina: 1