-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
CD/DVD spelers/branders kunnen inderdaad soms vaag doen wanneer je ze op een 80pins kabel aansluit. Daar komt ook nog bij dat sommige 3rd party IDE/RAID controllers niks van deze apparaten moeten weten. Enige oplossing is dus gewoon aansluiten op een standaard IDE poort via een 40pins kabel. Zulke dingen gaan toch niet sneller dan 33MB/s (ATA33)
THNX voor snelle reply. 
Pioneer DVD 106s is toch UDMA 66 is da geen 66MB/s??
Maar een andere oplossing is er dus niet? Da wordt dan een Rounded ATA66 kabel aanschaffen.
Mis. zijn er meer/andere tweakers met oplosingen?
Maar een andere oplossing is er dus niet? Da wordt dan een Rounded ATA66 kabel aanschaffen.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Verwijderd
volgesn mij maakt het nix uit.. me pa zun pc ook zothe-spawn schreef op 16 September 2002 @ 09:41:
THNX voor snelle reply.
zelfde speler op een rounded ata 133 kabeltje op een Primary Master en ene CDRW drive er achter als slave
( NB harddisk @ ATA 133 controller / RAID )
nooit geen last mee.. maar heb je al eens geprobeert hem uit Apperaat beheer te gooien? en dan rebooten?
en dat die traag is zal mischien aan de PIO modes liggen
en k weet niet als je de FIRMWARE al onderhanden heb gehad of je BIOS maar ok
en hoe heb je het swikje aangesloten
IDE1- Master- Plextor 12/10/32
IDE1- Slave- Pioneer 106s-DVD (op ATA66 kabel en bij ATA133 werkt dat dus niet)
IDE2- Master- Leeg
IDE2- Slave- Leeg
IDE 3&4 zijn RAID0 met 2x IBM 80GB op ATA133 kabels
IDE2- Master- Leeg
IDE2- Slave- Leeg
Verwijderd
hang je DVD speler dan eens op IDE2 als master in zun uppie en kijk wat die doetthe-spawn schreef op 16 september 2002 @ 11:34:
IDE1- Master- Plextor 12/10/32
IDE2- Master- Leeg
IDE2- Slave- Leeg
Pioneer DVD spelers hebben sowieso een ATA66 of hogere kabel nodig (in feite is alles na ATA66 hetzelfde, ze noemen het alleen anders, maar het gaat nog steeds om dezelfde kabel).
DVD alleen op IDE2 maakt niets uit, nog net zo langzaam.
Het vage is dat hij met ATA66 wel werkt en met ATA100 al langzamer wordt en bij ATA133 helemaal niet vooruit is te branden.
Ook wordt de DVD-speler (op ATA100 of ATA133 kabel) in WindowsXP niet herkend als een DVD maar als normale CD-speler.
Het vage is dat hij met ATA66 wel werkt en met ATA100 al langzamer wordt en bij ATA133 helemaal niet vooruit is te branden.
Ook wordt de DVD-speler (op ATA100 of ATA133 kabel) in WindowsXP niet herkend als een DVD maar als normale CD-speler.
Verwijderd
t wertk hier prima hoor.. hoe ziet je bios hem? en op welke DMA mode zet je bios hem?the-spawn schreef op 16 september 2002 @ 13:45:
DVD alleen op IDE2 maakt niets uit, nog net zo langzaam.
Ook wordt de DVD-speler (op ATA100 of ATA133 kabel) in WindowsXP niet herkend als een DVD maar als normale CD-speler.![]()
In de BIOS staat alles als AUTO.
In WinXP staat hij op UDMA 2.
Welke DMA zou het moeten zijn? Wat zou ik moeten veranderen in de BIOS?
In WinXP staat hij op UDMA 2.
Welke DMA zou het moeten zijn? Wat zou ik moeten veranderen in de BIOS?
Misschien dat Pioneer kieskeuriger is..
En verder: UDMA2 = gewoon UDMA33. Als je ATA66/100/133 wil gebruiken, dan moet je resp UDMA4/5/6 kiezen
Wil je voortaan aub het editknopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten?
En verder: UDMA2 = gewoon UDMA33. Als je ATA66/100/133 wil gebruiken, dan moet je resp UDMA4/5/6 kiezen
Wil je voortaan aub het editknopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten?
Verwijderd
udma 4 moet zun DVD lopenBalusC schreef op 16 september 2002 @ 14:13:
Misschien dat Pioneer kieskeuriger is..
Ik heb in de BIOS alles veranderd. Heb alles op verschillende IDE poorten geprobeerd maar hij is niet vooruit te branden.:(
Dan maar gewone Flat ATA66 kabels erin.
THNX en Closed.
Dan maar gewone Flat ATA66 kabels erin.
THNX en Closed.
Pagina: 1