Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik zal eerst even mijn huidige specs geven:
Athlon 1800xp
512mb
Ati Radeon Vivo 64mb DDR

Nu heb ik met de meeste nieuwe spellen (battlefield, earth and beyond, asherons call2) toch wel redelijke problemen ik zou toch wel alle details aan willen hebben en in een beetje hoge resolutie kunnen spelen.
Wat voor videokaart is hier geschikt voor (hoef geen superkaart zoals een GEforce 5 blablabla, maar gewoon een beetje goedkope)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Mag ik hieraan toevoegen dat jou videokaart die je nu hebt voldoende behoort te zijn...?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 09:32:
Mag ik hieraan toevoegen dat jou videokaart die je nu hebt voldoende behoort te zijn...?
Helemaal mee eens maar mocht je dan toch een nieuwe willen hebben (Ik weet natuurlijk niet wat je onder goedkoop noemt), zou ik toch voor een Gef4 TI 4200 64MB gaan, bijvoorbeeld Leadtek (zelf goeie ervaringen mee :)) en dan zit je iets onder de 200 euro ;)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• StephaN900
  • Niet online
Ah ja sorry ik had ook wat reviews kunnen bekijken, maar ik vroeg mij meer af, het is dus een oude radeon he niet de 8500 of zo. En in battlefield moet ik toch echt niet alle details aan zetten en hoger als 1024*768 draaien. Is een Gf4mx toevallig sneller als de kaart die ik nu heb? Ik denk vooral dat het probleem is dat de T & L heel slecht is van deze radeon

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoi StephaN,

Zou je eerst het volgende willen doorlezen?

Voor je een topic opent: lees dit eerst even

Welke videokaart moet ik kopen?
Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.
In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken. Bij hoge uitzondering kunnen deze topics openblijven, maar dan moet je echt duidelijk aantonen dat het niet een standaard "welke videokaart moet ik kopen?"-topic is.
Aangezien je een nieuwe videokaar zoekt en niet echt budget aangeeft zou ik je adviseren om in, zoals hierboven al wordt aangegeven, even in de pricewatch te kijken.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49

Kijk vervolgens in je spaarpot en maak aan de hand van je budget een selectie en ga van die kaarten reviews zoeken. Succes met je keuze ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• StephaN900
  • Niet online
Ah ja ;). ok dan even niet over een nieuwe kaart, maar T en hTol zeggen dat mijn kaart voldoende zou moeten zijn, kan iemand mij dan uitleggen waarom die spellen zo slecht draaien, en misschien tips om dit te verbeteren? ;)

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Of koop een Radeon 8500. Die zijn tegenwoordig ook niet al te duur meer. Zou toch een stuk zijn in jou systeem. Ze zijn al te vinden voor 130 euro ongeveer. Gewoon even in de pricewatch kijken.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
StephaN schreef op 16 september 2002 @ 09:52:
Ah ja ;). ok dan even niet over een nieuwe kaart, maar T en hTol zeggen dat mijn kaart voldoende zou moeten zijn, kan iemand mij dan uitleggen waarom die spellen zo slecht draaien, en misschien tips om dit te verbeteren? ;)
nieuwe drivers, frisse windows install, standaard verhaaltje.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.