[NT4] Diskdrive niet toegankelijk voor users

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Howdy,

Sinds enkele tijd klagen bepaalde users op ons netwerk er over dat ze de A: drive niet kunnen benaderen: ze krijgen een foutmelding met Acces Denied! Ikzelf mag er wel bij (Admin :)), maar de "gewone" users dus (soms!) niet... Het is niet computer afhankelijk, dus zou het in de profiles moeten zitten. Daar kunnen we echter ook niets vreemds vinden. In de registry staat ook niets apparts voor die enkele users mbt drive hiding e.d.... Hij draait gewoon braaf SP6a. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ja, ik heb de search gebruikt, maarja :X MS KB word ik ook niet wijzer van.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Kun je ook niet in de login-scripts (voor zover van toepassing) niet aangeven dat de disk-drive gebruikt mag worden. Ik weet wel, dat er een commando is, waardoor bepaalde drivers buiten gebruik worden gesteld...maar hoe het in zijn werk gaat, weet ik niet...

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Er bestaat zoiets als Floplock (NT4 resource kit). Wordt bij een hoop bedrijven gebruikt om de users bij de floppy weg te houden.
Als dat op alle pc's is geinstalleerd, wordt het misschien per user (via login script o.i.d.) aan- en uitgezet.

• Battle Bunny
Er zijn geen login scripts, en ook floplock staat niet op de WS's of op de server...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28
policies ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

In het bios misschien? Misschien staat ie op read only.

Meh ...

• Battle Bunny
Nope, voor zover ik weet staat het NIET in de policies. In het bios staat ie ook gewoon aan, want de admin mag er wel bij.

Verwijderd

Op het moment dat het niet kn, zie je drive (niet als admin zijnde) wel in je verkenner?

Enne, welke Service Pack heb je draaien?

• Battle Bunny
Yup, je ziet em wel. Je krijgt alleen een Acces Denied error.

Zoals hierboven al stond, ik draai SP6a

Verwijderd

Je zou bijna zeggen dat het in de POLICIES moet zitten. Blijkbaar heb je Administrator NIET aan de policies hangen, want hij kan het wel. Conclusie: het zit in de policies :?
Pagina: 1